Logg inn med Facebook eller Google!

Ryktebørs og fakta, flyruter 2013

Started by Ole, 09. Sep 12, 12:01:46

Previous topic - Next topic

Kristian

Quote from: Anders on 15. Dec 12, 20:06:45
Jeg er opptatt av det... fordi som sikkert mange har fått med seg så er jeg ikke spesielt glad i å fly. Og ingen skal fortelle meg at det å holde kostnader nede er for å holde priser nede... det er for å tjene mest mulig penger. Så hvis et flyselskap gjør seg flid med å spare penger på det jeg ser, hva kan de ikke spare på det jeg IKKE ser? Ergo... den tanken forfølger meg. Jeg har ikke noe imot personale fra verken her eller der, men når jeg vet at det er fordi de er så mye "billigere i drift" enn det norske/nordiske/skandinaviske... da får jeg sånne rare tanker om han der fremme... han med spakene du vet. Eller de som kanskje/muligens/hvissåfremtisåfall sjekket hele flyet sist det var inne til en sånn helsjekk....
Sikkert en rabiat tanke... men det påvirker mine valg.


Enig med det om kostnader Anders, det er ikke omtanke for passasjerenes lommebøker men bunnlinja som gjelder.

Det har vel vært en del spekulasjoner om at noen ulykker skyldes bruk av uorginale deler (Partnair-ulykken) for å gjøre vedlikeholdet billigere.

Selv om Ryan-Air tror at de kan innbille folk at de flyr for kr. 0,00 eller kr. 89,00 så blir prisen på deres norm,ale biletter nogenlunde det same som andre etter alle tillegg.


Kristian/Planer er til for å utsettes

stelios

Ryanair kan selvfølgelig ikke fly for Kr 0,00 eller  for 89,- for den saks skyld. Selskapet er selvfølgelig avhengig av at noen betaler  mer - gjerne iform av gebyrer for gud vet hva, handling ombord osv osv.  Imidlertid er det et faktum at man fra tid til annen faktisk kan fly for f eks 89,- dersom man  reiser uten bagasje og betaler med det riktige kredittkortet.  Jeg har  gjort det selv flere ganger. Når det gjelder sikkerhet bruker altså både f eks Ryanair og Norwegian splitter nye fly - og ja,  jeg har  mer tro på en ny  BMW enn  en 20 år gammel Chevrolet Ryanair transporterer 80 millioner passasjerer i år , og har en ulykkesstatistikk på NULL. Media har en forkjærlighet for å blåse opp enhver  "incident" som kan knyttes til et lavprisselskap -  samme hos f eks SAS får vesentlig mindre oppmerksomhet.  Og ja - SAS har hatt en mengde "incidents" , men også alvorligere episoder (eks understell som bryter sammen; røyk i kabinen , og verst: En fatal ulykke med SAS-eide Spanair.

bengalow

Nåja Stelios, ingen rök utan eld. De flera "nödlandningarna" dom tvingats till, p.g.a. underdimensionerad bränslemängd (allt enligt tidningarna) låter inte förtroendeingivande för mig. OM och NÄR jag köper en flygbiljett, så har jag klart för mig vad det skall kosta. Därför kommer jag nog aldrig att flyga med Ryanair.
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Anders

Jeg setter ikke det ene selskapet opp imot det andre "i realiteten"... jeg forteller bare noe om hvordan jeg reagerer når jeg skal ut og fly. Rent logisk så spiller det jo ingen rolle hva som står på halen hvis det går ad hilvede til, men det betyr faktisk mye for meg leeeeenge før jeg setter meg i setet. Og da kommer jo psykologien inn i bildet. Det å prøve å tenke logisk og fornuftig. Men så lenge jeg ennå ikke helt har klart å finne det logiske i at hundreder av tonn med metall skal flytte meg ti-tjue kilometer over bakken, så gjelder alle andre ting VELDIG mye! Som for eksempel min tillit... i mitt tilfelle betyr det resignert tillit... og jeg vet jeg ikke er alene. Jeg velger å tro at det går bra, fordi jeg ikke har noe valg. Men hvis transportøren allerede i utgangspunktet har gjort meg skeptisk (som fx med sin personalbehandling), så velger jeg dem vekk. Enkelt og greit. Det betyr antagelig helt ultimat at jeg på ett eller annet punkt må ta toget til Hellas, men så gjør jeg det da. Eller går i graven med et "fuck you, Ryan" på min gravstein.

bengalow

Ytterligare idioti från Ryanair. Passagerare måste betala för att gå igenom säkerhetskontrollen - vilket är obligatoriskt. Herredumilde, vad är nästa dom hittar på...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15998058.ab
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Turid

De må vel snart ha klart å kvitte seg med de aller fleste kundene sine?
Det er etter regn at fuglene synger!

Marit

Både SAS og Norwegian har nå "salg" (billettene må bestilles innen 15./16. januar), så det skulle være muligheter til å finne billige billetter nå (hvis en er fleksibel på reisedatoer).
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

samos09

allereie i november kunne ein bestille billett til Samos "bare fly" i eit meir eller mindre kjent reiseselskap. får berre håpe dei ikkje kuttar Samos på programmet med det første- einaste som flyg direkte no. sjekka for moro skuld prisen for den turen/reiseruta eg må ta om eg vil fortast og mest komfortabelt til Samos: kr. 24.378.-  (all inclusive- haha!)
0\\r\\n\\" a little bit greek\\"

Tjorven

Jeg så også at SAS har salg igjen, og kunne ikke dy meg for å sjekke prisene nå kontra da jeg bestilte i desember (også på salg) Jeg kunne dra et lettelsens sukk, nå koster flybilletten Trondheim (via Kjøben) Athen over 2000 kr, mens jeg betalte kun 928 kr for samme billett, samme dato  ;D  Nå gjelder det bare å huske å være tidligst mulig ute før neste års sommerferie også  ;) Jeg har heldigvis muligheten til å være fleksibel mht datoer, og det er jo en stor fordel uansett. Men høstferien er ikke sikra ennå, den må jeg vente litt med.
There are no strangers, only friends we haven't met.

ingaberentine

Jeg fikk også lyst til å gå inn og sjekke de billettene jeg bestilte 18. august 2012 for avgang sommeren 2013. Bestilte 6 billetter fra Norge via Frankfurt til Athen med retur 3 uker senere til 11092.- for alle seks. Hadde jeg bestilt de samme 6 billettene nå, på samme fly, så hadde de kostet oss kr 30432.- 

Enda godt vi bestilte tidlig, temmelig akkurat 11 måneder før hjemreise fra Athen, sommeren 2013..............

Tjorven

Jøss, DA var du jammen tidlig ute, Ingaberentine  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Norwegian med to nye ruter:
Bergen - Korfu
Trondheim - Korfu

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...