Logg inn med Facebook eller Google!

Ryktebørs og fakta, flyruter 2013

Started by Ole, 09. Sep 12, 12:01:46

Previous topic - Next topic

stelios

Quote from: Anita on 30. Oct 12, 18:05:32
Vi har bestilt SAS fra Stavanger til Athen - tur/retur for to personer kr. 4.180,-. Samme tur var tilgjengelig fra Oslo.  :D

Synes 2.090,- pr person er OK pris  ;)

Anita
Strålende pris - men når skal du reise? En annen ting er at  fra Stavanger og Oslo må SAS konkurrere med sin egen alliansepartner Lufthansa  og andre selskaper,  og setter derfor ned prisene. Fra Kristiansand derimot er det "fritt frem" ettersom KLM lander for sent i Athen til å komme seg videre. Jeg skal ned 3 ganger  - desember, mai og juli. Alle 3  ganger skal SAS ha ca 4.300 t/r Athen, og det er rådyrt!!!. Så det blir nok KLM og en hyggelig kveld og overnatting i Glyfada!!

Anita

Vi reiser i begynnelsen av september.

Vi sjekket prisen fra Kristiansand m/SAS og samme rute - kr. 7990,- - akkurat samme tidspunkt.

Det er en grunn til at vi sjelden bruker Kjevik - det er dyrt  :o. Synes det er veldig synd at vi på Sørlandet skal få så dårlig tilbud  :(

Parkering er også dyrere enn Torp/Stavanger/Oslo.

Enten så tror de at vi har mange penger her nede... ellers så tror de at vi godtar hva som helst....  :P

Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Tjorven

Det samme gjelder for oss her oppe i Trøndelag, Anita, og verre er det dess lenger nord man bor  :(   Men med litt planleggeing, venting på kamanjepriser og fleksibilitet så har jeg funnet greie priser på reiser fra Trondheim de to siste årene  :)  Da har jeg reist i slutten av mai/hjem slutten av juni, og avreise slutt august/hjem slutten av september. Det kreves endel "tråkling og sying" og det er ikke direktefly, men korte mellomlandinger går greit.
Nå ser jeg at Norwegian har flybilletter til Athen i slutten av mai og august for under 500 kr!! men det er fra Gardermoen. Fra Trondheim kommer det på ca 1000 kr, da med en overnatting på Gardermoen eller i Athen i tillegg. Jammen er de heldige de på østlandet  :D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Kristian

Quote from: Tjorven on 31. Oct 12, 12:58:42
Det samme gjelder for oss her oppe i Trøndelag, Anita, og verre er det dess lenger nord man bor  :(   Men med litt planleggeing, venting på kamanjepriser og fleksibilitet så har jeg funnet greie priser på reiser fra Trondheim de to siste årene  :)  Da har jeg reist i slutten av mai/hjem slutten av juni, og avreise slutt august/hjem slutten av september. Det kreves endel "tråkling og sying" og det er ikke direktefly, men korte mellomlandinger går greit.
Nå ser jeg at Norwegian har flybilletter til Athen i slutten av mai og august for under 500 kr!! men det er fra Gardermoen. Fra Trondheim kommer det på ca 1000 kr, da med en overnatting på Gardermoen eller i Athen i tillegg. Jammen er de heldige de på østlandet  :D


Så det Tjorven, hadde lyst til å bestille (selv om jeg ikke vet om Norwegian kommer med noen biletter senerre i september). Kjekt å ha
Kristian/Planer er til for å utsettes

polyanna

Quote from: Tjorven on 31. Oct 12, 12:58:42
Jammen er de heldige de på østlandet  :D


Ja, det er vi.  :D Selv om det å bo på Østlandet ikke nødvendigvis betyr at en har 'gåavstand' til flyplassene, og dermed slipper reisevei eller hotellovernatting. 

Før var det mindre utmattende å tilbringe natten i en stol på Gardermoen, med alderen og 'skavanker' er det annerledes  :'(.  Men så klart, atskillig kortere reisetid enn da vi bodde nordpå, på Sørlandet og langt oppi dalom mellom Oslo og Trondhjem. Har forresten reist en del fra Kjevik de siste årene; ingen tvil om at det ofte er dyrt - og veldig lite å velge mellom. Det er synd. I hvert fall for de som heller vil til Hellas fremfor Tyrkia.

Surfet litt på SAS' sine sider i dag - gjennomgående billett i begynnelsen av juni Oslo-Athen-Kos lå på rundt 1400,-. Ikke verst for de som skal den veien og kan være fleksible i fht. reisetidspunkt, før rushet setter inn. Billig retur eventuelt med Norwegian's nattflygning. Fortsatt under 500,- i slutten av juni.- Gleder meg til den dagen jeg kan planlegge i god tid, og ikke minst være borte flere uker i strekk!


Sjøløve

For oss kan faktisk København i enkelte tilfeller være et reelt alternativ til Gardermoen. 
Satt litt på spissen koster det snart like mye i bompenger t/r Kr.sand - Gardermoen som å ta fergen  fra Kr.sand til Hirthals og hjem igjen.  Og siden det er så dejlig å være norsk i Danmark så kombinerer vi neste sommer en uke i det fynske øhav med Naxos-ferie - og har kjøpt billetter med Norwegian København - Santorini.  Det var ca 2000 kroner billigere enn å fly fra Gardermoen.  Dette gjorde vi nå i sommer også - etter endt Danmarksferie parkerte vi bilen på Kastrup og fløy derfra til Santorini.
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Marit

Ryanair har fortsatt ikke lagt ut noen rute til Kos for 2013. Lurer på om den greske økonomien kan være en av årsakene.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

ouzolina

Quote from: Marit on 13. Nov 12, 21:30:05
Ryanair har fortsatt ikke lagt ut noen rute til Kos for 2013. Lurer på om den greske økonomien kan være en av årsakene.


Så vidt jeg husker, så har Ryanair nedlagt deres ruter til Kos og Rhodos på grund af en tvist om markedsføring af  Ryanair.

http://www.standby.dk/ryanair-fejrer-passager-nr-fem-mio-i-danmark-og-reducerer-p-marokko/
Skopelit på deltid

Marit

It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Vegard

Sas starter med direkteruter til Athen fra Oslo  :D
Gjorde akkurat et søk, tror ikke de er lagt ut enda, men det blir spennede og se på tider og priser. Selv om neste års (sommerferie)tur allerede er bestilt med Norwegian. Blir spennde og fly direktefly da vi tidligere bare har hatt flights med mellomlandinger.  ;)

http://www.sas.no/Tilbud-og-priser/Nye-ruter/?WT.ac=start_nyeruter_241112&wt_seg_4=start_nyeruter_241112

Greece-Traveller

I følge avisene blir de nye rutene fra SAS (inkludert Athen) lagt ut til mandag.
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Ikaros

Sorry!!! Det ser ut som det er er tilbud som bare gjelder fra siste uke i juni til 11. august!  :( :( :(
Jeg hadde håpet på noe mer spenstig enn det!!!

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...