Logg inn med Facebook eller Google!

Ryktebørs og fakta, flyruter 2013

Started by Ole, 09. Sep 12, 12:01:46

Previous topic - Next topic

Marit

Ole; mener også at Norwegian hadde Skiathos på programmet i år. Kanskje det var dårlig belegg?

Når det gjelder den korte sesongen som Norwegian har til de greske øyene (med unntak av Kreta tror jeg), så fikk jeg til svar da jeg spurte om hvorfor de hadde så kort sesong (det var til Kos, men regner med at svaret gjelder de andre greske øyene de har på programmet) at: "de anser dette som en sommerdestinasjon". Det betyr tydeligvis kun skoleferien, men skulle tro at det skulle være grunnlag til minst en ukentlig avgang ut september. Så, vi som ikke har behov for å reise i skoleferien får ikke nyte av et større utvalg av flyavganger.

I år har også Ving kuttet sin sesong til Kos (og det vil også si Kalymnos) til kun skoleferien fra Norge. Ving i Sverige har ikke Kos på programmet neste sommer. Apollo har heldigvis lengre sesong, men siden de da er alene på markedet, så vil jo prisene sannsynligvis forholde seg høyere. Ser at Apollo i Sverige til neste år har flyvninger fra Gøteborg, men for meg var det bare noen hundrelapper å spare på det tidspunktet jeg kunne tenke meg å reise (og det brukes opp i å reise t/r Oslo-Gøteborg, og turen blir litt dyrere). Får satse på at Apollo etterhvert legger ut enveisbilletter til en pris som gjør det verdt å velge, ev. at Ryanair også fortsetter med rute til Kos neste år.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

stelios

Vi får stole på Ryanair - som pleier å begynne sesongen tidlig og slutte svært så sent. Og til fantastiske priser!

Tjorven

Quote from: stelios on 23. Oct 12, 15:39:38
Vi får stole på Ryanair - som pleier å begynne sesongen tidlig og slutte svært så sent. Og til fantastiske priser!


Virker som man ikke har annet valg dersom man vil til Dodekanes eller der omkring med direktefly, iallfall ikke for en overkommelig pris  :-\ 
There are no strangers, only friends we haven't met.

Kristian

Det er mulig at Norwegian kommer med flygninger til Athen i September på nyåret.  De har vært sene tidligere
Kristian/Planer er til for å utsettes

Tjorven

Og SAS har vel flyvninger til Athen hele året, men kun dit i Hellas.
There are no strangers, only friends we haven't met.

stelios

Quote from: Tjorven on 24. Oct 12, 02:18:03
Og SAS har vel flyvninger til Athen hele året, men kun dit i Hellas.


Ja - og til  helt sinnsyke priser!!!. Som regel mer enn 4.000 t/r.  Og hvor ble det av gjennomgående billett til Santorini. Reiste hjem i September Santorini-Norge med Aegean/SAS til ca 1.500 kroner - som jo er en  OK pris. I år koster det mer enn 3 ganger mer. 

Greece-Traveller

Sett deg opp for email varslinger fra Aegean og Olympic. De har spesielle kampanjer flere ganger pr. år.
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Tjorven

Quote from: stelios on 30. Oct 12, 14:44:50
Quote from: Tjorven on 24. Oct 12, 02:18:03
Og SAS har vel flyvninger til Athen hele året, men kun dit i Hellas.


Ja - og til  helt sinnsyke priser!!!. Som regel mer enn 4.000 t/r.  Og hvor ble det av gjennomgående billett til Santorini. Reiste hjem i September Santorini-Norge med Aegean/SAS til ca 1.500 kroner - som jo er en  OK pris. I år koster det mer enn 3 ganger mer. 


Jøss, det var billig. Jeg ante ikke at SAS hadde (hatt) gjennomgående flyvninger til Santorini heller, jeg  ???  Men som G-T sier, abonner på nyhetsbrev fra diverse flyselskaper, det dukker opp salg titt og ofte, og da får man førstehånds beskjed  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anita

Vi har bestilt SAS fra Stavanger til Athen - tur/retur for to personer kr. 4.180,-. Samme tur var tilgjengelig fra Oslo.  :D

Synes 2.090,- pr person er OK pris  ;)

Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

polyanna

Quote from: Anita on 30. Oct 12, 18:05:32
Vi har bestilt SAS fra Stavanger til Athen - tur/retur for to personer kr. 4.180,-. Samme tur var tilgjengelig fra Oslo.  :D

Synes 2.090,- pr person er OK pris  ;)

Anita


Veldig billig, ikke bare ok! :)

Det er jo bare å regne ut hva det koster pr. dag eller uke å spare opp til en sånn billett. Dessuten sammenligne med hva vi bruker på 'diverse' hver uke, hva det enn er. Aviser? Ukeblader? Oppussing?  (ha, ha, ikke mulig for 40 kr. uken for de fleste, og nordmenn er på toppen i dette)  Jeg betalte nettopp 1000,- for å skifte dekk pluss dekkhotell, bare for å sammenligne. Og klager slett ikke over det.

Vi er nok litt bortskjemte, billettprisene har i mange år vært mer enn rimelige  :D. Riktignok var det en kort periode mulig å reise t/r for under tusen kroner, men det kan vi sannsynligvis ikke regne med  i fremtiden. Prisene vil nok snarere gå oppover. Å 'sutre' over hvor dyr en billett til og fra Hellas er kan vi sikkert fortsette med. Det er mer enn 10 år siden jeg regnet billett t/r Athen til 3000,-for et kupp. For ikke å snakke om Mykonos t/r for 1500,- eller Kos under 1000,- (da Norwegian startet opp ?.) Holder en knapp på SAS for tiden, selv om de har problemer. Sammenligner jeg med charterselskapene, er SAS langt rimeligere. I tillegg kan en booke gjennomgående via SAS til en del greske destinasjoner.

Grattis med billettene, Anita. :vinke:

Klart jeg ville være glad selv for å reise til rimi-pris', men verden forandrer seg.

Tommy

Quote from: polyanna on 30. Oct 12, 21:06:22
Quote from: Anita on 30. Oct 12, 18:05:32
Vi har bestilt SAS fra Stavanger til Athen - tur/retur for to personer kr. 4.180,-. Samme tur var tilgjengelig fra Oslo.  :D

Synes 2.090,- pr person er OK pris  ;)

Anita


Veldig billig, ikke bare ok! :)

Det er jo bare å regne ut hva det koster pr. dag eller uke å spare opp til en sånn billett. Dessuten sammenligne med hva vi bruker på 'diverse' hver uke, hva det enn er. Aviser? Ukeblader? Oppussing?  (ha, ha, ikke mulig for 40 kr. uken for de fleste, og nordmenn er på toppen i dette)  Jeg betalte nettopp 1000,- for å skifte dekk pluss dekkhotell, bare for å sammenligne. Og klager slett ikke over det.

Vi er nok litt bortskjemte, billettprisene har i mange år vært mer enn rimelige  :D. Riktignok var det en kort periode mulig å reise t/r for under tusen kroner, men det kan vi sannsynligvis ikke regne med  i fremtiden. Prisene vil nok snarere gå oppover. Å 'sutre' over hvor dyr en billett til og fra Hellas er kan vi sikkert fortsette med. Det er mer enn 10 år siden jeg regnet billett t/r Athen til 3000,-for et kupp. For ikke å snakke om Mykonos t/r for 1500,- eller Kos under 1000,- (da Norwegian startet opp ?.) Holder en knapp på SAS for tiden, selv om de har problemer. Sammenligner jeg med charterselskapene, er SAS langt rimeligere. I tillegg kan en booke gjennomgående via SAS til en del greske destinasjoner.

Grattis med billettene, Anita. :vinke:

Klart jeg ville være glad selv for å reise til rimi-pris', men verden forandrer seg.


Det tror jag är en sanning med viss modifikation, för visst går det att finna "billiga" pilletter fortfarande ( fast kanske inte precis raka spåret dit man vill resa ) Men som exempel så finner jag en tur o retur biljet med norwegian Köpenhamn-Milano juni 2013 för 1084 sek o från Milano finner man flyg med exempelvis aegean som ofta har tilbud. Fast det är klart det blir en del pyssel o förutsätter att man vet rätt långt i förväg när man ska resa å att ikke flygbolagen går i konkurs, på så sätt kan man ju aldrig vara riktigt säker i dessa dagar........
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

polyanna

Visst har du rett, Tommy. Og om man vl reise via Italia eller Tyskland for den saks skyld, finnes sikkert ok billetter.
Nå var poenget mitt relatert til utreise/direkteruter fra Norge, og det er så klart noe annet. og den som er fleksibel og gjerne tar noen omveier og mellomlandinger har såklart noe å spare. Men det kan jo se ut som mange nordmenn er ganske så opptatt av det komfortable og direkteruter. Sånn er også jeg blitt med tiden, men de små marginene i pris kjennes ikke som et probelm. :) Som jeg heller ikke synes det er noe poeng å klage over.

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...