Logg inn med Facebook eller Google!

Ryktebørs og fakta, flyruter 2013

Started by Ole, 09. Sep 12, 12:01:46

Previous topic - Next topic

Sjøløve

Quote from: marjana on 23. Nov 12, 22:17:13
Det er heldigvis andre flyselskaper å fly med også, så det er lurt å sjekke på feks. momondo.com på månedsvisning avogtil for å se hva som kommer opp der...


Marjana, hvordan får du fram månedsvisning på momondo.com
Jeg trodde bare man kunne taste inn en eksakt dato og få opp priser for denne ene dagen ?
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard


Sjøløve

Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Kristian

24. Nov 12, 22:38:38 #99 Last Edit: 26. Nov 12, 14:56:59 by Kristian
Quote from: marjana on 24. Nov 12, 09:06:15
Det er bare å krysse av fra og til og velge kalender eller kun en spesiell dato. Jeg legger inn flere valg, og ser også litt på hoteller der.

http://www.momondo.no/multicity/?Search=true&TripType=return&SegNo=2&SO0=OSL&SD0=ATH&SDP0=12-06-2013&SO1=ATH&SD1=OSL&SDP1=14-06-2013&AD=1&DO=false&NA=false#Search=true&TripType=return&SegNo=2&SO0=OSL&SD0=ATH&SDP0=12-06-2013&SO1=ATH&SD1=OSL&SDP1=14-06-2013&AD=1&DO=false&NA=false


Har vært inne på denne før men fant at Air France ser ut til å ha direkteflygninger? (februar/Mars i alle fall)

Får føye til:

Air France hadde ike direkteflygninger, men via Charles de Gaulle. Kort mellomlanding, men fra i Athen tidsnok til å rekke båt ut. (Muligens fly)
Kristian/Planer er til for å utsettes

marjana

Bare hyggelig, sjøløve. Legg merke til at de billige turene kan ta opptil 28 timer med SAS......
Direktefly i 4-5 timer er nok synes jeg-
Glika i zoi

Sjøløve

Quote from: marjana on 25. Nov 12, 02:09:22
Bare hyggelig, sjøløve. Legg merke til at de billige turene kan ta opptil 28 timer med SAS......
Direktefly i 4-5 timer er nok synes jeg-


Nei, det viser seg jo fra tid til annen at de billigste flyreisene ikke er så billige likevel.  Noen har sågar ankomst neste dag - med innlagt hotellovernatting blir jo prisen en helt annen enn det som kommer fram på nettet. 
Jeg velger nok heller å betale litt mer for flybillettene for å unngå for lang transfertid mellom flyene - endeløse timers venting på diverse flyplasser er ikke veldig spennende. 
En annen ting er jo når flyselskapene i ettertid endrer på avgangstidene slik at transfertiden blir mye lenger enn opprinnelig.
Det opplevde vi nå i høst da vi fløy til Italia.  Skulle landet i Milano kl 12 om formiddagen og dra videre med tog og buss til Gardasjøen.  Men dengang ei - Alitalia endret avgangstiden på sitt fly fra Schipol med nesten 3 timer - dermed måtte vi ta et mye senere tog fra Milano og kom ikke fram før langt ut på kvelden - irriterende  :( :(
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

stelios

955,- + 759,-  = 3.464,-  Det er SAS det.   SAS fortsetter desverre å melke  oss som reiser fra  f.eks Torp eller Kristiansand. Dagens eksempel:  Reise til Athen 7. september (en vei)
Fra Torp: Kr 3.464,-  Fra Kristiansand: Kr 2.399,-  Fra Stavanger: 1.029,- og fra Oslo 1.125,-.  I alle tilfeller går turen via København med  det samme flyet  fra København  til Athen.  Det frekkeste (!) er imidlertid at en gjennomgående billettt fra Torp bliur mer enn dobbelt så dyr  som dersom man kjøper de SAMME  flyene enkeltvis. Og fra Kristiansand  ca 700 kroner dyrere.   Kjære Norwegian: Vi ønsker oss Torp-Athen, FORT!!!

Sjøløve

Quote from: stelios on 11. Dec 12, 09:31:06
955,- + 759,-  = 3.464,-  Det er SAS det.   SAS fortsetter desverre å melke  oss som reiser fra  f.eks Torp eller Kristiansand. Dagens eksempel:  Reise til Athen 7. september (en vei)
Fra Torp: Kr 3.464,-  Fra Kristiansand: Kr 2.399,-  Fra Stavanger: 1.029,- og fra Oslo 1.125,-.  I alle tilfeller går turen via København med  det samme flyet  fra København  til Athen.  Det frekkeste (!) er imidlertid at en gjennomgående billettt fra Torp bliur mer enn dobbelt så dyr  som dersom man kjøper de SAMME  flyene enkeltvis. Og fra Kristiansand  ca 700 kroner dyrere.   Kjære Norwegian: Vi ønsker oss Torp-Athen, FORT!!!


Vi på Sørlandet må kanskje fri til http://www.flynonstop.no som satser friskt på flere direkteruter  fra Kjevik til europeiske storbyer.  Hvorfor ikke Athen også  ;) ;) ;)
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

mouche

Bortsett fra at prisene deres ikke akkurat er særlig konkurransedyktige? Selv sikter jeg på flyturer med f.eks Norwegian til 474 kroner fra Kreta og enda lavere på turen ned med Ryan. Nei, ikke mitt i ferien når alle skal reise, men hjem når "alle" skal ned og ned når "alle" skal hjem for sommeren tar jeg helst ved sjøen her hjemme! ;D

Svein~B

Quote from: Kristian on 24. Nov 12, 22:38:38
Quote from: marjana on 24. Nov 12, 09:06:15
Det er bare å krysse av fra og til og velge kalender eller kun en spesiell dato. Jeg legger inn flere valg, og ser også litt på hoteller der.

http://www.momondo.no/multicity/?Search=true&TripType=return&SegNo=2&SO0=OSL&SD0=ATH&SDP0=12-06-2013&SO1=ATH&SD1=OSL&SDP1=14-06-2013&AD=1&DO=false&NA=false#Search=true&TripType=return&SegNo=2&SO0=OSL&SD0=ATH&SDP0=12-06-2013&SO1=ATH&SD1=OSL&SDP1=14-06-2013&AD=1&DO=false&NA=false


Har vært inne på denne før men fant at Air France ser ut til å ha direkteflygninger? (februar/Mars i alle fall)

Får føye til:

Air France hadde ike direkteflygninger, men via Charles de Gaulle. Kort mellomlanding, men fra i Athen tidsnok til å rekke båt ut. (Muligens fly)


Hvis jeg skulle flydd via Charles de Gaulle, ville jeg sjekket hvilke terminaler flyene går til og fra før jeg bestilte. CDG har blitt kåret til verdens verste flyplass. På papiret er det tre terminaler, men i praksis er det en haug med terminaler spredt utover. Terminal 1 og 3 er vel relativt kompakte og oversiktlige, men terminal to er i realiteten åtte terminaler, hvorav terminal 2E er delt i tre deler som ikke henger sammen og 2G er en koselig liten terminal, men den ligger langt unna de andre terminalene. På papiret skal det også være problemfritt å bytte terminal, men det tar i hvert fall tid, både tid til å forflytte seg og tid til å finne fram.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Kristian

Så enig, så enig Svein~B

Mellomlandinger kan være ganske så besværlige
Kristian/Planer er til for å utsettes

mouche

Tja, med regelmessige reiser til/fra Kreta utenom sesongen så betyr det to mellomlandinger hver vei hver gang og enda til gode å ha noe problemer med det?

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...