Logg inn med Facebook eller Google!

Ryktebørs og fakta, flyruter 2013

Started by Ole, 09. Sep 12, 12:01:46

Previous topic - Next topic

Kristian

Jeg har jo sett at du har hus, og dermed det nødvendige tilsted etterhvert. Det betyr at håndbagasjen er det du har behov for, mens innsjekket baggasje kan bli forsinket. Selv om det tydeligvis har gått bra. Sommerferie med alt av pik-pak. Da skal man ikke vente for lenge.
Kristian/Planer er til for å utsettes

Marit

Nå har Ryanair lagt ut ruten til Kos fra Moss/Rygge. Starter i begynnelsen av april og avsluttes i slutten av august (som vel er tidligere enn i år og i fjor).
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Diddi

Det var en tidlig slutt !! Vi har vært med de i slutten av september to år på rad.Da mener jeg de har hatt ruter til slutten av oktober.
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

marjana

Tenker å dra Oslo-Aten i midten av april til begynnelsen av juli i første omgang. Da kan jeg få med meg den greske påsken i begynnelsen av mai også. Og mer kapers og timianplukking! Venner å treffe igjen der er viktig også.
Surfer derfor endel på nettet for å finne de beste flytidene. SAS er plutselig oppe i 2500 kr Oslo-Aten med morgenflyet i april!??? Pleier ikke SAS å ha en sommerkampanje i januar, forresten?
Det ser ut på www.momondo.com at det er en tidlig avgang med Austrian Airlines. Noen som har fløyet med dem?

Hva tror dere, hvis innenrikstflyet fra Syros lander i Aten kl 10.55 og Norwegian flyr fra Aten kl 12.10. Jeg må vente på bagasjen fra innenriksflyet, opp til avgangshallen og sjekke inn igjen, så gjennom sikkerhetskontrollen, og det er litt langt til gaten. Det kan gå helt på minuttet, men hvis jeg ikke rekker flyet må jeg vel bare forte meg å ringe Norwegian og endre billetten til en reise til Aten igjen i september. Og så se etter andre rimelige flybilletter samme dag, eller kanskje bare bli i Hellas...
Glika i zoi

Marit

It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Marit

It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

JohnS

Et lite tankekors:  Så utrolig prisfikserte som mange er her, er det vel helt naturlig at flyselskapene blir nødt til å benytte alle muligheter for å redusere prisene, inkl. å vurdere utflagging for å få benytte asiatiske eller andre oversjøiske mannskaper i kabin og cockpit.  Det er jo greit at flygerne i alle fall benytter engelsk som arbeidsspråk, men hvis en litt mer ubehagelig situasjon skulle oppstå, tror jeg mange ville sette pris på å få en norsk, eller i alle fall nordisk stemme på høyttaleren, og et menneske man kunne spørre hvis man selv fikk problemer, og få svar på et språk man skjønner.  ..... bare en strøtanke.
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

mouche

Så lenge de snakker brukbart engelsk så er jeg fornøyd. Flyindistrien opplever jeg som gjennomregulert hva angår regler, rutiner, kontroller og den tekniske tilstand på de anerkjente flyselskapene er nok egentlig ganske så like. Om en flyvertinne fra Spania tjener det samme som en "vanlig" lønn i Spania eller en flyvertinne fra Norge tjener det samme som en"vanlig" lønn i Norge opptar meg ikke mye, hvis i det hele tatt for å være ærlig.
Men med med tanke på å finne de billigste (billige) billetter så er tidspunkt man kan reise nok det viktigste. Selv reiser vi motstrøms som betyr at vi tur/retur Kreta ligger på rundt 14/1500 kroner i gjennomsnitt i løpet av året også når flyvertinnene snakker norsk!

JohnS

Quote from: mouche on 15. Dec 12, 19:10:48
Så lenge de snakker brukbart engelsk så er jeg fornøyd. Flyindistrien opplever jeg som gjennomregulert hva angår regler, rutiner, kontroller og den tekniske tilstand på de anerkjente flyselskapene er nok egentlig ganske så like.


Med rimelig gode engelsk-kunnskaper og en fatalistisk holdning til det meste (que sera, sera, som det heter på ett eller annet ubegripelig språk man sikkert kan bli konfrontert med i luften), har jeg ikke større bekymringer, jeg heller, og faller stort sett fort i søvn enten jeg reiser med Norwegian, Baltic Air eller det som verre er.  Jeg har bare registrert at en del andre - og ikke bare fagforeningsfolk - er opptatt av dette og føler seg litt usikre.  Paradoksalt nok er det et par av disse jeg kjenner som er mest ekstreme når det gjelder å klage over flypriser også.   :D

PS  Er jeg på viddene når det gjelder emnet for denne tråden nå forresten?
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

karri

Quote from: JohnS on 15. Dec 12, 19:43:26

PS  Er jeg på viddene når det gjelder emnet for denne tråden nå forresten?


Du er på forumet, JohnS  ;) ;) ;) ;) ;)
KARRI

Anders

Jeg er opptatt av det... fordi som sikkert mange har fått med seg så er jeg ikke spesielt glad i å fly. Og ingen skal fortelle meg at det å holde kostnader nede er for å holde priser nede... det er for å tjene mest mulig penger. Så hvis et flyselskap gjør seg flid med å spare penger på det jeg ser, hva kan de ikke spare på det jeg IKKE ser? Ergo... den tanken forfølger meg. Jeg har ikke noe imot personale fra verken her eller der, men når jeg vet at det er fordi de er så mye "billigere i drift" enn det norske/nordiske/skandinaviske... da får jeg sånne rare tanker om han der fremme... han med spakene du vet. Eller de som kanskje/muligens/hvissåfremtisåfall sjekket hele flyet sist det var inne til en sånn helsjekk....
Sikkert en rabiat tanke... men det påvirker mine valg.

mouche

For å tjene penger så må de redusere prisene for derved å øke sine markedsandeler (volum) og marginer, men at det skal gå utover sikkerheten på noe vis er det ikke belegg for å hevde. Jeg kan ikke se at en spansk flyvertinne som tjener 10.000 euro vil gjøre noen dårligere jobb enn en norsk flyvertinne som tjener det firedobbelte. Nå føler jeg heller ingen frykt ved å fly med Cathay Pacific, Japan Airlines, Quantas eller SIngapore Airlines selv om alle som jobber ombord ser annerledes ut og ingen der snakker norsk! Den eneste sikkerhetsforanstaltningen jeg gjør er å sitte langt bak i flyet da jeg enda ikke har sett eller hørt om et fly som rygger inn i en fjellvegg!

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...