Logg inn med Facebook eller Google!

Mann skutt og drept under væpnet ran i Naoussa, Paros!

Started by Ole, 10. Aug 12, 21:56:00

Previous topic - Next topic

Ole

http://www.ekathimerini.com/4dcgi/_w_articles_wsite1_1_10/08/2012_456401

Dette hadde jeg ikke forventet verken i Naoussa eller andre steder i Hellas, kanskje med unntak av Athen og andre store byer! Hva er det som skjer? Er det ikke lenger trygt å være på de greske øyer?

Ved flere tilfeller har folk her i Hellasforum skrevet at de er blitt frastjelt ting i Hellas. I farten kan jeg komme på at det er meldt om tjuverier i Athen, Pireus og på Antiparos og Santorini. Det er dessverre mye som tyder på at vi må passe ekstra godt på både tingene våre og oss selv framover!

Det er også verdt å merke seg at det ikke bare er utlendinger som står for denne kriminaliteten, også grekere stjeler! Nå er det stor forskjell på drap og tjuveri, men likevel...

Ole

Mer om ranet her: http://lefkianos.blogspot.gr/2012/08/blog-post_10.html

En oversettelse via Google gir dette:

En død, 54chronos taxi fra Naoussa ble offer for frekke ran i morges rett etter åtte i den grenen av Alpha Bank på det sentrale torget i Naoussa Paros.




Alt ble gjort med film hastighet. De tre (av fire ranere) uten å ha dekket ansiktene deres, hadde mørke briller og lue, brøt kort etter 8 er den grenen av Alpha Bank og trusselen om våpen tvunget bankens ansatte for å lukke blinds. Den ran ble oppfattet når klienten prøver å få til banken fant at døra var låst og blinds senkes. Umiddelbart ropte "ran" og en innfødt som satt i et tilstøtende butikken fikk en stol å angripe dem så snart ranerne forlater banken. Ved å lytte til "stjele" de tre ranerne forlot banken presset lokale som prøvde å stoppe dem stol og satte kursen mot elva hvor de parkerer sine drosjer. Den uheldige drosjesjåføren så ran og prøvde å stoppe dem. Jeg fant en røver med en pistol, men den andre ble holdt raneren henrettet i kaldt blod av tre kuler i ett hjerte, en i magen og en gang i hodet.
Røverne ombord et bilmerke OPEL CORSA (ny modell) og flyktet. Den uheldige Taxisjåføren flyttet til Paros Health Centre men det var for sent etter hans død ble det funnet kort tid etter den tragiske hendelsen fra hennes lege Naoussa.
Liket av den uheldige forblir 54chronou Paros Health Centre og innen noen dager vil bli overført til Pireus rettsmedisinske service.
Politistyrkene og havnen på øya samlet og litt senere fant bilen som skruppelløse røvere flyktet, brenning av kystområdet ved Damouli Ambelás. Alt tyder på at de brutale ranerne - mordere unnslapp med en oppblåsbar båt til en ukjent destinasjon (mest sannsynlig) eller en annen (bilmotorer).
Ifølge informasjon fra byttedyr til ranerne - Killer er ca € 45 000. Jeg har også alltid bruker den samme informasjonen som banken kameraene registrert ran.
En fersk informasjon er at bilen som ranerne flyktet - mordere fra Naoussa for regionen i Damouli vingård stjålet i 2010 som var de stjålne skiltene.

Ole

Paros Life & Naxos Life på Facebook: "They were caught in Naxos and are now being brought into Naousa port. 3 Albanians and 1 Naxian".

Tjorven

Huff, helt forferdelig. Man får bare håpe at dette er tilfeldigheter, og ikke tendenser på hva man kan vente seg framover  :'( Man har liksom levd i boblen om Hellas nesten fritt for kriminalitet, et fristed hvor fred og fordragelighet råder (iallfall ute på øyene) men boblen slår sprekker... trist og nifst  :(
There are no strangers, only friends we haven't met.

Kristian

Såvidt jeg har fått med meg er de fanget på Naxos, muligens 4 som har stått bak et annet ran
Kristian/Planer er til for å utsettes

Tjorven

Han som stakk av med kameraet og mobilen min på Antiparos (og laga masse anna kvalm der) sitter iallfall trygt forvart i fengsel på Syros. Håper de sender han sprenstreks tilbake til Marokko etter soning  :-X
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Det får vi håpe, Tjorven, men jeg føler meg ikke sikker på det. Hvis alle de som går rundt og selger CDer, smykker etc. på strender og tavernaer er illegale immigranter (som jeg er blitt fortalt), så er Hellas tydeligvis et land det er lett å ta seg inn i ulovlig, og minst like lett å oppholde seg i uten papirer. Vi får håpe de er strenge med de som har begått kriminalitet i alle fall!

Tjorven

Jo, men det er likevel forskjell på de som driver med ulovlig handel og de som stjeler. Han som stjal fra meg, hadde tydeligvis mer tyvegods gjemt. Det kom for dagen etter at de frakta han til Paros, og nå sitter iallfall han i fengsel på Syros. Der kommer han til å bli ei stund, fikk jeg høre, og de holder han nok under oppsyn etter dette. Men at slike ting nå skjer på flere steder er bekymringsfullt. Man må nok ha både øyne og ører mer åpne over alt nå  :(
There are no strangers, only friends we haven't met.

fila

Huff, det var trist lesing. Heldigvis har vi flere erfaringer på det motsatte; grekernes ærlighet. Det er jo en av mange ting som gjør det trivelig å reise til dette landet. Vi får bare håpe!

karri

Hvor er det trygt egentlig??
Tror vi må være forberedt på at det meste kan skje samme hvor i verden vi befinner oss.
Hvem hadde vel forventet tragedien i Oslo og på Utøya i fjor?
Jenta som forsvant i Oslo sist helg på vei hjem fra ei venninne, det burde vært trygt å gå den lille biten hjem!?
Så mange tragedier og skjebner. Vi har lov til å bli berørt, sint og lei oss, men vi må ikke la det styre livet vårt.
KARRI

Tommy

Det vore nokk naivt å tro att det i spåren av den ekonomiska krisen ikke skulle födas en ökad desperation och därmed ökad kriminalitet, jag inbillar mig ikke för ett ögonblick att greker skulle skilja sig från resten av mänskligheten på det viset.

Men det hindrar inte att jag kan glädjas åt att fara dit på ferie när tillfälle ges   :)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tjorven

Quote from: karri on 12. Aug 12, 19:22:33
Hvor er det trygt egentlig??
Tror vi må være forberedt på at det meste kan skje samme hvor i verden vi befinner oss.
Hvem hadde vel forventet tragedien i Oslo og på Utøya i fjor?
Jenta som forsvant i Oslo sist helg på vei hjem fra ei venninne, det burde vært trygt å gå den lille biten hjem!?
Så mange tragedier og skjebner. Vi har lov til å bli berørt, sint og lei oss, men vi må ikke la det styre livet vårt.



Godt sagt, i et nøtteskall, Karri!
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Syros mai 2024
by kaka | 20. May 24, 21:46:28
Ja, det var dyrt! Men ellers virker det som du har...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...