Logg inn med Facebook eller Google!

Tjorven på Antiparos juni 2011 og 2012

Started by Tjorven, 29. Jul 12, 18:49:53

Previous topic - Next topic

Tjorven

Sisi og jeg skal selvfølgelig bo på Marianos. Det blir spennende å se om vi får to-roms eller to "sammenslående" studioer i første etasje. Jeg har jo fått prøvd meg på begge deler, og i juni ble jeg "flytta rundt" hele tre ganger  ;)  Etter ei uke ble jeg flytta til naboleiligheten (samme to-roms) mens denne vender mot baksiden. Men fra terrassen utenfor hadde jeg utsikt både til havet og den flotte solnedgangen, så det var absolutt ikke noe minus dette heller  :)  Det kom et tysk par som alltid pleide å bo i "min" første leilighet da, derfor flytting (men Antonis ville jeg skulle ha den med direkte havutsikt inntil de kom) Her er noen bilder fra leiligheten:





Soverom nr 2 der jeg sov, hadde også en liten balkong



I tillegg til stor uteterrasse



Fortsatt litt havutsikt



Det ble fast rituale å sitte her ute og følge med når sola gikk ned, så her er noen bilder fra solnedgangen også









There are no strangers, only friends we haven't met.

Solgry

Så flott leilighet, da! Og med nydelig solnedgang!  ;D

Hellas-lengselen er nesten ikke til å holde ut nå, bare drøye 4 uker til vi drar.....  :D :juble: :sol:
Fortsett å "pøse på" med flere herlige bilder og skildringer!!!!!
Lodotter er englenes tøfler.....

karri

Skulle gjerne hatt med den solnedgangen "live"!! Fine bilder, som alltid !  :sol:
KARRI

kaka

Det ritualet kunne jeg gjerne vært med på. Vakkert!, - og gir ro i sjela bare å sitte slik og nyte synes.
KariK

Diddi

Berre lekkert,Tjorven  ;D Kjenner varmen og stemningen helt hit-lengter etter sol og bad så det nesten verker i hjertet når jeg leser den koselige historien din  :hjerte: :hjerte: :hjerte:
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Tjorven

10. Aug 12, 15:11:36 #77 Last Edit: 10. Aug 12, 15:18:16 by Tjorven
Tuuuuusen takk for de hyggelige tilbakemeldingene, alle sammen  ;D  DET varmer hjertet mitt  :-*   Vi lengter nok etter sol og varme alle sammen nå, og noen av oss er så heldige at vi får oppleve det igjen snart  8)  Så for å nøre ekstra opp under sol/badehungeren tar vi en tur på stranda  ;)  Det har det vært minimalt med for min del, siden jeg var på Anti i juni, med ett unntak - 1 stranddag med familien da jeg var sammen med dem på hytta. Ikke mye trøst for en solhungrig kropp! Nå er ventetida snart over heldigvis, og da kan både Sisi og jeg nyte late dager her.... ;D   8)

Det er flere deilige strender på AP, og jeg har funnet min favoritt på Psaralyki 1 som den heter. Delvis fordi den ligger under 100 meter fra Marianos, og også fordi det er så stille og rolig der  :)  Blir det for hett (og det ble det ofte med denne hetebølgen i juni) kan man ta en pause under de skyggefulle trærne. Ellers er jo det krystallklare vannet den beste kuren da. Det ble mye "flying" uti sjøen for min del. Og tempen var bare herlig der også. Det eneste "problemet" med denne stranda er steiner/steinheller i begynnelsen før man får dukka seg, men jeg har funnet mitt sted helt i starten av stranda, der det er en liten sandsti mellom steinene  ;)  Likevel bader jeg alltid med crocs (i mangel av badesko) pga kråkebollene. Tråkka på en i Thassos, så det vil jeg unngå flere ganger  :'(

På toppen av bakken fra Marianos krysser man hovedveien og kommer ned på denne lille veien som fører til stranda



Akkurat her har jeg min faste lille plass  8)  Man kan skimte sandstien under vannoverflata.



Jeg tok med kameraet kun en gang på stranda, og denne dagen foregikk det faktisk litt av hvert ute til sjøs, så der hadde jeg flaks  ;D  På andre siden av sundet ser dere Paros, og jeg regner med at disse seilerne kom derfra. Vet ikke om det var noen form for konkurranse, men de seila nå fram og tilbake og runda denne røde pålen som stikker opp av sjøen. Det var artig å følge med, så der hadde jeg underholdning ei stund.







Plutselig dukka det opp noen fargerike hangglidere også, som kom fra Punta. Disse har forresten Ole tatt fine bilder av, bl.i Ukens bilde, da han var på Paros denne samme dagen som jeg tok disse bildene  ;)



Her er mitt "revir" på stranda  ;D  Vanligvis nøyer jeg meg med stråmatta mi, men jeg arva denne luftmadrassen da svenske-naboene mine dro, og det var jo litt deilig med noe mykere underlag innimellom også. Dette er tatt litt sent på ettermiddagen, men stort sett hadde jeg denne kroken min for meg selv ellers også.



Og min egen "naturlaga" kleshenger  ;)



Slik ser resten av stranda ut. Bakom odden helt bortest ligger Psaralyki 2. Der er det en trivelig taverna med sandstrand bak. Veldig fin strand, men litt langt å gå for beina mine, så jeg tusler vanligvis ned til nr.1.





Hver ettermiddag i 17-tida kommer utfluktsbåtene Alexandros og Captein Ben seilende forbi innover mot havna, og fra stranda kan man høre at folk hatt en deilig tur  ;D  Jeg trodde det var en av disse skutene som kom, men da jeg så opp var det denne som kom tøffende, og hun var til og med norsk. Da kom selvfølgelig kameraet fram igjen.



Og like etter kom Alexandros (skuta jeg fikk skyss med fra Punta den dagen jeg kom)



Det hadde vært en begivenhetsrik stranddag, men nå var det på tide å pakka sammen og rusle hjem.

På toppen av denne lille veien krysser jeg hovedveien



og kommer til denne veien som går nedover til Marianos og videre ned til havna. Marianos ligger rett bak Laundry-skiltet, og er altså nabo til vaskeriet.








There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Herlig, Tjorven! Du har tydeligvis funnet en fin liten krok av stranda!

Bildet jeg la ut av kiterne er tatt fra fergen til Antiparos 3. juli.

Her en ung man som leker "gammel mann med stokk" i mai 2010. Det er vel på veien ned til reviret ditt.



Kristian

Artig med stranda på AP, bruker ofte andre enden, oså der er det skyggetrær som fungerer som kleshengere.

Båten med norsk flagg er Thassos sin, i motsetning til Antonis med Alexandros har han ikke øyrundtur. Thassos er forøvrig noe av en som har en fingermed i alt, har vel vært "ordfører" og driver eiendomsmeglerkontoret nederst i main street. (det som aldri er åpent)
Captein Ben har foruten en turbåt han bytter ut annet hvert år en taverna, nest siste før du svinger inn corneret opp til streeten der Marianos ligger.
Vi hadde som nevnt et rom hos Marianos for noen år siden, det andre på "sundsiden" mot Paros, nærmest havna. Det er fordelen med Marianos, kort vei til stranda, forøvrig et supermarked rundt hjørnet mot stranda (vann og pils) og som Tjorven nevner vaskeriet i nabohuset, ikke minst viktig
Kristian/Planer er til for å utsettes

Kristian

http://www.beachreport.gr/?page_id=409

Her er kiterne som du har fanget fra stranda,

de små seiljollene tror jeg er en seilfotening som driver med opplæring og har noe slags regatta, men er ikke sikker på det siste
Kristian/Planer er til for å utsettes

Tjorven

10. Aug 12, 17:29:09 #81 Last Edit: 10. Aug 12, 17:33:08 by Tjorven
Så fint med innspill fra dere, Ole og Kristian  ;D selv om jeg "løy" så det rant, da jeg påsto at vi hadde tatt bilde av kitere samme dag (eh ikke hangglidere som jeg trodde  :-[ , får skylde på synet  ::) )  Fikk visst for meg at det var samme dag, men jeg var jo ikke der i juli. Herlig liten "gammelmann med stokk" på vei fra stranda, hehe.


Thassos eiendomsmegler ja, han kjenner jeg til. Men hva er den norske forbindelsen?
Den tavernaen til Captein Ben (som jeg ikke vet hvem er, tror jeg) er det den foran Rocco's med lyseblå møbler? Jeg har bare vært på dagstur med Alexandros tidligere, men tenkte jeg skulle prøve Captein Ben når vi kommer ned denne gangen. Hørte mye positivt om hans turer i år, og forandring fryder jo :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Kristian

Bens taverna er ved siden av utleien, kanskje det stemmer med foran Roccos.

Flagget til Thassos, tja, jeg vet ikke, han har jo fått det i gave av en eller annen, men om bildet av båten er fra i år så det "oppgradet"

Ja test disco-båten, Antoni evner å tilpasse musikken til passasjerene
Kristian/Planer er til for å utsettes

Tjorven

Ja, bildet av båten hans er tatt nå i juni i år.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 26. May 24, 19:03:20
Ser at kursen var bedre i Eurobank og i butikkene ...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...