Logg inn med Facebook eller Google!

Tjorven på Antiparos juni 2011 og 2012

Started by Tjorven, 29. Jul 12, 18:49:53

Previous topic - Next topic

ingaberentine

Det midterste bildet er av Syros, med bukten inn mot Fenikas omtrent midt på bildet...........

ingaberentine

Det øverste bildet er av den ubebodde øya Gyaros/Giaros..... som ligger like nord for Syros,

karri

Gyaros det øverste da sikkert, sånn flystripe-messig  ;D
KARRI

karri

Quote from: ingaberentine on 06. Aug 12, 16:58:08
Det øverste bildet er av den ubebodde øya Gyaros/Giaros..... som ligger like nord for Syros,

Ja, da var vi enige der, ingaberentine!
KARRI

kaka

det er veldig artig "å se det hele litt slik fra oven", og enda artigere når navnene kommer til etterhvert.
Fine bilder har du fått til også, Tjorven :)
KariK

Tjorven

Tusen takk, Ingaberentine  ;D Kjempefint å få så kjapp hjelp. Jeg lurte litt på om øya i bakgrunnen på det siste det kunne være Paros, men var litt i tvil siden jeg ikke husker når jeg tok bildene på turen (selv om de er i riktig flyving-rekkefølge. Med kartet karri la ut, er det lett å se Giaros iallfall  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Men DETTE flybildet er jeg ikke i tvil om  ;D  Plutselig dukka Antiparos opp under meg  :-*  Det gikk litt for fort, men jeg rakk da et knips av litt av byen på vei over.



Deretter tok det ikke lang tid før vi landa på den pittelille flyplassen på Paros. Utenfra så ventehall-området mer ut som en koselig taverna med bolighus i 2.etasje, men skiltet sier noe annet  ;)



Jeg ville gå nærmere for å få et bedre bilde av huset, men da kom denne dama ut og ga meg streng beskjed om å fortsette til ankomsthallen ved siden av...



Jeg tok ikke noen bilder innenfra, for her var kofferten allerede kommet. Og stort mer enn enn et par meter koffert-samlebånd var det ikke der  :D  Så var det rett ut og sikre seg en taxi. Punta lå vel ca 10 minutters kjøretur fra flyplassen, der ferja til AP går fra. Den skulle komme om 40 minutter. Men før jeg fikk røyka opp sigaretten min, ser jeg ei kjent skute som nærmer seg. Det var utfluktsbåten Alexandros, og den la til kai. Den pleier ikke å anløpe Paros, men her skulle tydeligvis noen av akkurat da. Ombord sto kaptein Antonis og vinka til meg, så jeg gikk bort for å slå av en prat. Vil du bli med over? spør han. Det ville jeg selvfølgelig, men jeg hadde jo litt ekstra å drasse på. Ikke noe problem, koffert og sekk og jeg ble "lempa" ombord  ;D  For en flaks, og veldig hyggelig med gratistransport av kjentfolk  ;)

Gjett om det var godt å komme tilbake til Anti  :-*  Nesten rart å tenke på at det var et helt år siden jeg var her sist, da jeg igjen traska bortover havna.
Antonis på Marianos ble ganske forbausa over å se meg da jeg kom såpass mye tidligere enn forventa. Han kjente jo både fly- og ferjetid, så han skjønte ikke hvordan jeg hadde rukket det...Nå var jeg spent på hvor jeg ble innlosjert; i studio på for-eller baksiden. Istedet bar Antonis kofferten min opp i 2.etasje. Hæ, der er det jo kun leiligheter, så vidt jeg visste.
Her skal du bo, sier han, og åpna døra til en svær toroms leilighet  :o  Du verden, jeg trenger da ikke all denne plassen alene, mente jeg. Joda, det er ledig så da fortjener du det beste, svarer Antonis.  To soverom med dobbeltsenger i begge, og en stor balkong på forsiden MED havutsikt. Jeg kunne også bruke terrassen utenfor, siden ingen bodde i naboleiligheten. Jøss! Her kunne jeg velge og vrake både i senger og uteplass   ;D 
Joda, livet var sannelig levelig tenkte jeg, da jeg kort etter hadde planta meg ute på balkongen  :-*  ;D  :-*  Nå begynner ferien  8)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Takk for innspill til karri og kaka også  :) som kom mens jeg skrev fortsettelsen...
There are no strangers, only friends we haven't met.

karri

Godt det ikke er BARE uflaks for deg når du er ute å reiser da, Tjorven. Her begynner det iallfall med flaks. Først gratis overgang med båten også DET rommet!! Høres iallfall ut som luksus  ;D ;D
KARRI

Turid

Æ kooooose mæ sånn når æ læs det hær!!! :goodjob:
Det er etter regn at fuglene synger!

kaka

Det er vel mer enn flaks.
jeg tror rett og slett at de folka har lært å sette skikkelig pris på deg, Tjorven!
Slikt er jo kjempehyggelig, da  :)
KariK

Magnolia

Jeg gleder meg til fortsettelsen. Det ser ut som om alt ligger godt til rette for en fin ferie. Det er bra med en god start.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 26. May 24, 19:03:20
Ser at kursen var bedre i Eurobank og i butikkene ...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...