Logg inn med Facebook eller Google!

Tjorven på Antiparos juni 2011 og 2012

Started by Tjorven, 29. Jul 12, 18:49:53

Previous topic - Next topic

Tjorven

07. Aug 12, 01:27:12 #60 Last Edit: 07. Aug 12, 03:23:37 by Tjorven
Tusen takk for hyggelige kommentarer, damer  :-*  Det varmer så godt, og inspirerer meg ytterligere :D
Hadde nettopp skrevet nytt innlegg og lagt inn bilder her, men ved lagring var jeg plutselig utlogga igjen. Grrrr (men nå fikk jeg logga meg på "forever" igjen, så gjør et nytt forsøk....)  Et glass vin mens jeg mimrer meg tilbake tilbake på balkongen, gjør vel bare godt  ;)

There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

07. Aug 12, 02:14:57 #61 Last Edit: 12. Oct 12, 01:56:55 by Tjorven
Joda, ferien starta perfekt, og sånn fortsatte det ei god stund  ;D
Utsikt fra balkongen



Etter å ha landa ei stund på balkongen, pakka ut og handla det nødvendigste for videre livsopphold, var jeg klar for kvelden samtidig som den ankom. Jeg hadde ingen andre avtaler enn med meg selv (trodde jeg) og det var en bedre middag på Pavlos' Place. Ok, ganske forutsigbart at jeg ville dit, men jeg ble likevel gledelig overraska over å finne Nigel sittende å vente på meg der  ;D  "Well, I thought you'd be here", var hans sedvanlige og liketil respons. Og Pavlos selv møtte meg i gangen med åpne armer og velkommen-tilbake-klem. Yess, det føltes veldig godt å komme "hjem" igjen  :-*

Gode og mette og med en avsluttende ouzo på huset gikk ferden videre til Babel. Ingen surprise det heller, sånn sett. Nigel tok kvelden etter ei stund, men jeg var ikke helt moden for senga ennå. Det var ingen av mine gamle kjente på Babel akkurat da, derimot ble jeg kjent med et trivelig engelsk vennepar. 

"Breedie" og Jackie på Babel



Vi avslutta kvelden på Locals, en ny bar for meg, som ligger helt i toppen av Main Street, like før svingen mot Squeer'n. Det var ikke så mye folk der, så vi fikk en god prat med eieren Nikos. Like etter kom deres venn Eddie også, og han kjente jeg igjen fra tidligere. Sånn er det på Antiparos, nye og gamle fjes dukker opp, og det er duket for hyggelig samvær  :)  Min første kveld på Anti ble både innholdsrik og veldig koselig   ;D

Sammen med nye venner på Locals



Her har eieren Nikos slått seg ned også  ;)

There are no strangers, only friends we haven't met.

karri

Deilig utsikt!! Og en koselig/hyggelig første kveld med nye og gamle venner. En GOD start på ferien din :D :D
KARRI

Kristian

Hadde også gleden av å nyte balkong i andre hos Marianos et år. Praktfull utsikt over sjøen og kort vei til de to nærmeste strendene. Litt langt til bakeriet er det eneste som trekker ørlite grann ned
Kristian/Planer er til for å utsettes

Tjorven

07. Aug 12, 17:18:42 #64 Last Edit: 07. Aug 12, 17:22:30 by Tjorven
Ja, både utsikten og nærheten til alt er et stort pluss med Marianos. Super'n ligger rett rundt svingen, DET er bra syns jeg  ;D At man må oppi byen for få tak i ferske bakervarer har jeg egentlig ikke tenkt så mye på.
Som sagt var det god plass på balkongen der oppe, og ypperlig når jeg skulle feire bursdagen min 2.juni. Det var ikke så mange av kjentfolka mine som hadde kommet til AP ennå, men irske Elisabeth og Tony var der, og så inviterte jeg nabofamilien vegg i vegg på Marianos, en hyggelig svensk familie  :) Nigel tok ikke sjansen opp trappene, så han møtte vi til middag etterpå, og Stavrola kunne dessverre ikke komme. Men vi var en fin gjeng som hygget oss med litt snacs og drinker på balkongen. Og irene kom med ei flaske Metaxa til meg (de kjenner drikkevanene mine på Babel)  ;D og svenskene overraska med "sjampis" og JORDBÆR  :-*  Det ble et veldig koselig samvær  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Noen bilder fra vorspielet:

Elisabeth, Tony og Bitte



Bitte og Kenneth med datteren Elin i midten



og et med bursdagsbarnet  ;)



Svenskene hadde en annen middagsavtale etterpå, men E&T ble med til Pavlos (der jeg alltid feirer bursdagen min) Vanligvis kommer Pavlos med bursdagskake med stjerneskuddlys på til meg etter maten, men det skjedde ikke i år. Det gjorde slettes ingen ting, vi hadde det like hyggelig uten  ;)  men da vi skulle gå var det en fugl som viska han det i øret, og stakkars Pavlos kom etter oss i gangen og ville ha oss inn igjen "to do it again" som han sa  ;D  Men da var vi så vel "belåtne" at smilende takka nei. Han ble ganske lei seg, men det var så mye å holde styr på den uka med to andre bursdager i tillegg, så han hadde tatt helt feil av datoen  :'(  Jeg syns IKKE det er rart at noe gikk i glemmeboka, for han hadde da nok av arrangementer som skulle foregå der, viste det seg  ;D  (kommer tilbake til det senere)

Det ble selvfølgelig en tur innom Babel før vi gikk videre til Locals. Der kom vi i prat med en annen trivelig gjeng, bl.a paret Angela og Bjørn, som ble med til Doors etterpå.

Lystig lag på Locals



Bursdagsklem fra Nikos



På Doors ble både litt anderledes musikk og "innhold" enn vanlig. Det viste seg at Angela og Bjørn er dansere, og på oppfordring fra meg tok de et dansenummer. Thanassis satte på noe nydelig klassisk musikk, og alle ble stumme av beundring av den flotte oppvisninga  :-*  Deretter heiv de seg rundt i en heftig sving, som "alle" ville lære seg, spesielt grekerne som var der  ;)   (Jeg ble så fasinert at jeg helt glemte å ta bilder akkurat da  :-\  ) Så her ble det danseundervisning, først med internasjonalt tilsnitt, og deretter kom grekerne på banen med gresk dans  ;D  Kjempeartig og utradisjonell kveld på Doors!

Det gjelder å ha det riktige taket, viser Bjørn



Angela i sving med sin "elev"



Tøtta sjøl i gresk dans



Etter denne vellykka kvelden kan jeg vel ikke si annet enn at Antiparos er stedet å feire bursdagen sin på  ;D  Og det artigste er at man aldri helt vet hva som vil skje  ;)
 
There are no strangers, only friends we haven't met.

karri

Det så ut som er kjempe trivelig aften og bursdagsfeiring, fra start til slutt, fra vorspielet på balkonen til dans på Doors!! Kan føle den gode stemningen ved å se på bildene dine, Tjorven.
Med eller uten kake, topp kveld ser det ut til  ;D
  :happybirthday: :kake: :happybirthday:
KARRI

Tjorven

Men nå fikk jeg jo kake av deg istedet, karri  ;D Tusen takk. Ja, kvelden var helt topp fra ende til annen  :-*
There are no strangers, only friends we haven't met.

kari

Nå må jeg gi tilbakemeldinger på alle de fine reiseskildringene jeg leser. Flott å følge med på reiseskildingen din Tjorven. Fine bilder fra et kjent miljø. Ser ut som om du har hatt en toppers tur. Gleder meg til fortsettelsen.
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Tjorven

Så hyggelig å høre, takk skal du ha, kari  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Sisi

Gleder meg til noen dager på Anti med deg Tjorven!

Tjorven

Quote from: Sisi on 08. Aug 12, 17:31:29
Gleder meg til noen dager på Anti med deg Tjorven!



Og jeg gleder meg til å vise deg rundt på Antiparos, Sisi  ;D Blir herlig med selskap av deg denne gangen  :-*
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...