Logg inn med Facebook eller Google!

Tjorven på Antiparos juni 2011 og 2012

Started by Tjorven, 29. Jul 12, 18:49:53

Previous topic - Next topic

Tjorven

05. Aug 12, 18:34:00 #36 Last Edit: 05. Aug 12, 19:15:58 by Tjorven
Joda, turen var kjempebra, heldigvis skjedde uhellet på tampen av turen. Men det var skummelt å høre om den steinen som løsna i hula, Kristian  :o  bare et lykketreff at ingen ble skada, for det er mange som svømmer inn der.

Men den hånda mi hadde fått seg en trøkk. Jeg regna med at det ville gå over etter hvert, men den hovna opp og var ikke god, så jeg gikk til legen et par dager etter. Hun var mer bekymra enn meg, og var redd jeg hadde fått bruddskader, så hun beordra røntkenundersøkelse på sykehuset på Paros  ???  Jaja, bare å følge legens ordre, så med en rekvisisjon i neven var det bare å ta ferja over i blåsten samme dag. Men litt flaks hadde jeg da, for sykepleieren skulle også en tur til Paros. Hun hadde bil, og dermed fikk jeg skyss til sykehuset  :)

Inne på sykehuset fant jeg en infoskranke, og ble anvist vei bortover gangen. Der var det ikke en lege eller annet personell å se, men en eller annen viste meg iallfall døra til røntkenrommet og sa jeg skulle sette meg utafor. Endelig kom det noen, bare for å fortelle meg at det var stengt nå, og ba meg komme igjen dagen etter! DA protesterte jeg og sa jeg kom ens ærend fra Antiparos, så dette ville jeg ha gjort i dag. Og ved et lite mirakel dukka det opp ei hjelpsom "røntkendame", og mission completed  ;D  Jeg fikk bildene med meg, og så var det tilbake til infoen på jakt etter en lege. Mannen i luka var ganske uinteressert, men plutselig åpna ei dør like ved og ut kom ei i legefrakk. Jeg fikk huka tak i henne før hun forsvant, og hun beordra meg inn på rommet hun kom fra, et øyeblikk bare, så forsvant hun.

Jeg ble anvist en stol, og titta meg rundt mens jeg venta på legen. Dette var tydeligvis et undersøkelsesrom, og to andre pasienter satt på hver sin seng mens de ble undersøkt av en annen lege. Ikke mye privatliv her, nei  ;)  Så kom legen "min" tilbake, og innimellom telefoner og andre som føk inn og ut av rommet og henvendte seg til henne, kunne hun konstatere at det ikke var noe brudd i hånda mi. Puh  :)  Men, den var skikkelig forslått med indre blødninger. Utstyrt med resept på medisiner og salve og ny bandasje, kunne jeg heldigvis ta båten tilbake etterpå.

Heretter måtte jeg av og på med bandasjen, smøre salve på og legge hånda i is 10-15 minutter hver gang 4 ganger om dagen + ta tabletter i fem dager, så det ble ikke mye strandliv den siste uka av ferien  :'(  Men jeg forsto på legen at her var det ikke å sluntre unna, så jeg gjorde som jeg ble fortalt. Istedet ble det ganske mye tavli-spilling med venninna mi Stavrola oppe i gata, der hun hadde kafeen sin.

Skaden og hovenheta syns kanskje ikke så godt på bildet, men her er hånda mi i en smørepause... Selve hånda ble heldigvis raskt bra etter at jeg kom hjem fra ferien, men lillefingeren var ikke like bevegelig før et par måneder etter. Mer ubehagelig enn vondt, men heldigvis ingen varige men :)

There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Det både ser og høres vondt ut! :'(
Godt du ikke fikk varig med, da.
KariK

Magnolia

Du Tjorven, du Tjorven. Det skjer visst alltid noe med deg. Det positive er jo at det blir herlige skildringer av episodene etterpå. Du skriver som en gud, og jeg fryder meg like mye hver gang jeg setter meg til å lese.
Jeg forstår at jeg må innom forumet mye oftere enn jeg har vært i det siste. Håper du har mye mer å fortelle.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Tjorven

Takk for medfølelsen kaka, og for rosende ord, Magnolia. Jeg lurer jo på hva jeg har gjort for noe galt, siden det alltid skjer noe med meg på disse ferieturene mine  ??? Skulle nesten tro det skjedde for at jeg skulle ha noe "å skrive hjem om" etterpå  ;D Kan jo ikke annet enn å iallfall prøve å gjøre en god historie utav elendigheta  ;) Det endte da godt til slutt.


Stavrola tok iallfall godt vare på meg, det var en stor trøst å ha henne å spille tavli (back gammon) med.

There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Glad for at det holdt med bandasje og ikke gips  ;)

There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Nå gikk ferien min 2011 mot slutten, men jeg visste at jeg ville komme tilbake neste juni. Da visste jeg også hvor jeg ville bo, for jeg trivdes veldig godt på Marianos. Det ble en trivelig siste kveld med gode venner, og Nigel møtte som vanlig opp på kaia morgenen etter "to send me off"  :) på båten.
Her er han, og noen siste Antiparos-glimt fra ferja.















Det var fjoråret. Kommer plutselig tilbake med årets junirapport fra samme sted  ;D

There are no strangers, only friends we haven't met.

karri

Takk for en hærlig 2011 tur, Tjorven. Nå gleder jeg meg til årets tur  8) :hjerte:
KARRI

Tjorven

06. Aug 12, 15:06:28 #43 Last Edit: 06. Aug 12, 15:25:56 by Tjorven
Takk for følget så langt, karri  :-*  Da hopper jeg over til årets mai/junitur.

                                                                              ANTIPAROS 2012

28. mai satte jeg nok en gang kursen mot Hellas. Jeg hadde en hel måned til rådighet, og hadde planlagt å være på Antiparos fram til 17.juni, for så å tilbringe de siste 10 dagene på Serifos. (Serifos ble det dessverre ikke noe av :(  men grunnen til det kommer jeg tilbake til senere) Siste natta hadde jeg booka et hotell i Pireus, før flyturen hjem fra Athen. Vanligvis flyr jeg via Santorini til og fra Kykladene, men denne gangen fant jeg rimelige flybilletter med SAS tur/retur Trondheim-Athen, via Kjøbenhavn. Herlig å kunne fly direkte hjemmefra, uten merkostnader og overnatting ved Gardermoen, verken på vei til eller fra Hellas  ;D  Dessuten klaffa det veldig bra med innenriksfly videre til Paros samme dag, så jeg ville være på Antiparos utpå ettermiddagen  :)

Jeg elsker å fly, spesielt take off'ene. Da er jeg som en unge, så denne turen gleda jeg meg til, med hele tre take offs  ;D  Favorittsete ved vinduet hadde jeg også, så jeg var såre fornøyd med tilværelsen.....
Alt gikk på skinner, og plutselig var jeg framme på Paros  :)

Jeg måtte selvfølgelig fram med kameraet da vi nærma oss Hellas, og her er noen vindmøller av en litt annen type enn dem man vanligvis forbinder med Hellas  ;)



Etter et par timer på flyplassen i Athen, bar det videre med Olympic. Det var tydeligvis mange som skulle avgårde denne dagen, for flyet var helt fullt.





Vi flyr over fastlandet på vei til den greske øyverdenen.






There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Vi fløy over flere øyer, men jeg aner ikke hvilke  :-[  så her trenger jeg hjelp av dere andre. Hadde vært kjekt om noen kunne hjelpe meg med navn på øyene her i min egen bolk av "Hvor er dette"?

Hvilke øyer flyr jeg over her, mon tro?





There are no strangers, only friends we haven't met.

karri

Så fine farger i vindmølle bildet ditt  ;D  Ble brått en liten konkurranse her også.. må i tenkeboksen, men sikkert noen som kommer meg i forkjøp!!
KARRI

karri

Kan noen av disse øyene være de du har bilde av mon tro?? Noen som ligner i formen her??

KARRI

ingaberentine

Nederste bilde er jo Paros og innover mot Parikia. Øya/holmen i forgrunnen er Diplo, den øya man kan vasse over til fra Campingstranden på Antiparos. Man kan såvidt skimte ytterste spiss på campingstanden helt nederst til høyre på det siste av de 3 flybildene...........

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...