Logg inn med Facebook eller Google!

Tjorven på Antiparos juni 2011 og 2012

Started by Tjorven, 29. Jul 12, 18:49:53

Previous topic - Next topic

Tjorven

Nei, muren er ikke ny av året iallfall, den var der i fjor også, Kristian.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Så over til litt kveldsliv. Høydepunketet er alltid en god middag og spørsmålet om: Hvor skal jeg spise i kveld?  ;D  Et luksusproblem, siden det er godt om trivelige spisesteder over alt. Her er jeg med Bitte og Elin på Pandelis før de reiste. Denne tavernaen ligger helt øverst i Main Street, like etter svingen mot "Squeeren".



Yrende folkeliv i streeten også, så etter maten setter man seg gjerne ned et sted der for people-watching og treffe kjentfolk. Underholdning av ymse slag forekommer også, som denne gruppa som holdt en liten konsert i gata. Artig innslag  :)



Noen flere stemninger fra hovedgata, litt mørke dessverre men sånn er jo fløyelskveldene i Hellas  ;)



There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

20. Oct 12, 03:26:16 #122 Last Edit: 20. Oct 12, 03:29:51 by Tjorven
Jeg var så heldig å få være med på barnedåps-fest i ferien også. Ikke under selve dåpen, men på festen om kvelden som selvfølgelig ble holdt på Pavlos' Place. Lignende dåpsfest har jeg aldri deltatt i, for her var det full rulle til langt på natt med musikk, sang og dans  ;D  dåpsbarnet var tilstede hun også, dog plassert i vogna si ute i gangen, der hun for det meste sov seg gjennom festlighetene inne i tavernaen. Men at festen var til ære for lile Anna Maria hersket det ingen tvil om; Et stort bilde var hengt opp i lokalet, som også var pynta med massevis av rosa og hvite ballonger.


Mitt første møte med dåpsbarnet. Her sov hun søtt, men jeg fikk lov å fotografere henne, og heldigvis våkna hun ikke av blitzen.


Pavlos introduserte meg for de lykkelige foreldre/besteforeldre og senere fikk jeg tatt noen "familiebilder".
Stolt mor og onkel


Pappa, bestemor, mamma og bestefar rundt den lille.


Titt tei, her er jeg. er hun ikke skjønn  :-*


Festen var i full gang da jeg kom, og er det noe grekerne kan (på tross av alskens nedgangstider) så er det å glede seg sammen når noe skal feires!
Serviettene flagret over danserne.




Pavlos' sønn med medspillere sto for musikken.


Verten sjøl, Pavlos, ble skikkelig revet med så det ble rene "brakedancen" nede på gulvet, mens andre dansa i ring rundt ham  ;D


Mens andre var mest opptatt av ballongene, og begynte å bli trøtt, stakkar.



Men festen var langt fra over, så fortsettelse følger.....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Den festen tok visst litt lengre tid enn antatt, men her følger fortsettelsen  ;)

Vi var en liten norsk "koloni" på festen. De andre bodde på hotell Galini, hotellet til Pavlos som ligger over tavernaen. Her får vi servert nattmat, ei deilig suppe.


Pavlos fikk tydeligvis ny energi etter maten, og dermed var han på dansegulvet igjen.


Ikke nok med det, han tok seg like så godt en salto mens han var igang. Her er han like før kråkestupet  ;D


I neste øyeblikk var han borte ved ballongene, og klipte av to stykker før han kom stimende bort til bordet vårt.


Jeg så glimtet i øynene hans og skjønte at han hadde et eller annet påfunn på lur, men var ikke helt forberedt på at han skulle smelle dem rett i oppsynet på meg  :o  Dvs akkurat da jeg snudde meg bort et øyeblikk! Så han fikk selvfølgelig den reaksjonen han var ute etter  ;D  Og jeg fikk en klem, og noen tok et bilde av en heller sjokkskada Tjorven og "Skræmmer'n"


Så joda, bortsett fra skremselsmomentet var det en artig dåpsfest jeg fikk være med på  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Diddi

Ja,det var dåpen sin det ;D Et utrolig nydelig dåpsbarn var det også  :hjerte34:
Takk for at du deler den med oss  ;D
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Tjorven

Takk for kommentaren frudiddi  :) Ja, lille Anna Maria er en herlig liten hjerteknuser   :-*
Takk til dere andre som er innom og liker tråden også  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Som dere forstår er det sjelden kjedelig hos Pavlos  ;D   Dåpen var selvsagt en planlagt begivenhet, men ofte skjer ting litt på sparket også. Både middagsgjester og vertskapet koser seg når musikere slår seg sammen og byr på underholdning. Da blir det fort ekstra stemning, og  Pavlos er ikke sen om å fly rundt og spandere ouzo til gjestene  ;) Det blir ikke mindre stemning av det, akkurat  ;D

Her er Eddy, Benos og en til, spillegleden er på topp.


En liten pause må også til, før neste låt på reportoaret.


Her hopper sjefen oppå bordet for å ta seg en dans  ;D


Slike kvelder er veldig hyggelige i samvær med gode venner.




Og etterpå havner man gjerne på Cafe Babel (Metaxa Station) Nytt av året var at eierne Eleni og Pavlos venta sitt første barn. Lille Ioanna ble født 1.september, men her ligger hun fortsatt i mors mage.


There are no strangers, only friends we haven't met.

Kristian

Og det var en stolt far da vi dukket opp etter fødselen. Stadig telefonkontakt.

Like stolt som Nikos på Meltemi på Naxos i fjor. Det første vi måtte gjøre var inn på PC-en for å se på bilder av vidunderet
Kristian/Planer er til for å utsettes

karri

Her var det god stemning ja, Tjorven... og helt sikkert fin musikk  :-*
KARRI

Tjorven

Ja, det er dyktige musikere som stiller opp karri, Benos har studert faget i Athen og er også musikklærer. Hans fingerferdigheter på bouzouki'n er helt spesiell.

Quote from: Kristian on 27. Oct 12, 15:01:00
Og det var en stolt far da vi dukket opp etter fødselen. Stadig telefonkontakt.


Ja det kan jeg skrive under på. Terminen var i månedskiftet august/september, og vi var alle spent på når prinsessa ville ankomme. Sisi og jeg kom til AP den 25, og da var Eleni allerede reist til Athen i påvente av fødselen. Pavlos gikk rundt og skinte som ei sol, og alt sto heldigvis bra til med Eleni. Så bestemte han seg for å overraske ei uvitende Eleni og dro til Athen den 30. Og dagen etter fødte hun Ioanna  ;D  For et lykketreff at han var der akkurat da! Og gjett om det var en lykkelig far som kom tilbake til Anti mandagen etter den helga  ;D  Det var helt rørende å se helt ferske bilder av den lille hjerteknuseren  :-*  Jeg hadde kjøpt gave til henne som jeg hadde med fra Norge, og heldigvis rakk jeg å gi den til Pavlos før vi dro videre til Sifnos den 4/9  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Men nå er det på tide at jeg avslutter denne tråden. Det har gått litt i rykk og napp her, men kjekt at noen gidder å henge med likevel  ;)

Etter mitt hittil lengste opphold på Antiparos, var det tid for hjemreisa. Denne gangen var det med adskillig letter sinn enn vanlig også, for jeg skulle jo tilbake om snaue to måneder  ;D  (Måtte jo vise fram Anti for Sisi, før vi dro videre på høstturneen vår  ;) )
Det hadde vært en deilig og avslappa ferie konkluderte jeg, UTEN skader, men dog ikke helt uten mangel på dramatikk  ;)  Min antikke Nokia lå vel henslengt i en grøftekant et sted, men kameraet med alle ferieminner ++ lå godt forvart i reisebagen.  ;D  Jeg hadde nemlig forberedt meg og bagasjen meget godt for turen til Pireus, der jeg skulle overnatte før flyturen hjem fra Athen. Det var jo DER jeg var en smule bekymra for lommetyver, ikke på lille Anti. Det skulle vises seg å bli "a piece of cake", mer om det i en egen Pireus-tråd.

Det ble et lite knippe havnebilder før jeg gikk ombord i Antiparos Express. Ved denne piren ligger også utfluktsbåtene.


Midt imot ser man innover Main Street.


Her legger fiskebåtene med fangsten sin til også.




Antonis husvert var gentleman og fulgte meg til båten. Her er han til venstre og sammen med en kjenning jeg ikke husker navnet på i farta.


Expressen er snart klar for avgang, så det er best å komme seg ombord.


Måtte jo ta et bilde fra dekket også. Der er det fint å sitte og nyte utsikten og sjølivet den halvtimen overfarten til Paros tar.


Bestevenn Nigel møter som alltid opp i havna for å vinke meg avgårde. Intet unntak denne gangen heller. Etterpå trilla han vel opp i Main Street for å få seg en formiddagspils hos Yannis, som her. Så jeg avslutter med dette bildet hvor teksten på t-skjorta hans sier litt om hvordan livet på Anti KAN arte seg for noen  ;D ;D ;D


Takk for koselig følge, folkens  :-*

There are no strangers, only friends we haven't met.

karri

Quote from: Tjorven on 30. Oct 12, 14:06:20

Takk for koselig følge, folkens  :-*




Og takk til deg, Tjorven  :-*
:teary: :kissand: :teary:
KARRI

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...