Logg inn med Facebook eller Google!

Min sommer 2012

Started by karri, 13. Jul 12, 20:08:22

Previous topic - Next topic

karri

Men, HVOR er fisken  ??? :-\ :(

Onkel fikk napp (sa han iallfall)... men ingen fisk å se...  ::)



Fortsatt ikke noe fisk...  :klo:



Litt små lei når fisken ikke biter...



Men, vi holder ut litt til...







KARRI

karri

Jeg passer på å ta litt bilder av sjø og livet på sjøen... får litt hellas følelse i kroppen av å være nære vannet  :juble: :hjerte: :juble:

Her ser vi inn mot Oslo.





Dette var vel en av di aller siste dagene med sol og bitte litt varme, så folk passer på å få seg en tur i det fine været  :sol:







Her stod det en å fiska fra verandadøra, men heller ikke hos han beit fisken.






KARRI

karri

Mens jeg er i gang... ett par bilder til som vekker den greske delen av mitt hjerte!!  :hjerte34:





Her var det snakk om "Elias og jakten på havets gull"... ligger det gull på bunn her tro??



Vi var ikke helt alene heller, gakk-gakk  :kermit: :fisk: :kermit:







KARRI

karri

Og når fisken ikke biter, da blir det kjedelig!! Så i steden for å dra rett hjem igjen, ville han kjenne på badevannet. Det var ISENDE kaldt, men nede fra vannkanten hørte jeg: "Oi det er jo deilig i vannet!! Kan jeg bade tante??"
:klo: :snomann: :snomann:  :--



Ok, men da må vi reise rett hjem etterpå, for du kommer til å bli veldig kald... -"nei da, det går bra"...

Også var det av med noen klær, og der var guttetassen ute på svømmetur  :o

UTOVER...



OG LITT FORT INNOVER IGJEN..



Jeg trodde det ble med det, men nei, nå var han i gang.. og uti igjen. Skulle svømme bort til onkel som fortsatt prøvde fiskelykken  :fisk:





Kanskje ikke så rart det ikke blir fisk ?!?

Så var det å prøve å få litt varme i kroppen..
Tante: "Fryser du?"
Han: "Neeeeii dddaa, dddet ggååår bbrraa"



Men, jeg tror du får kle på deg også reiser vi hjem. OK!! Men, først måtte han sjekke om tissen hang på enda, han kunne nemlig ikke kjenne den lenger...
.. og så kaldt var det altså i vannet  ;)


KARRI

karri

Så en liten tur til Sverige og Årjeng igjen. Vi har en grav der, så det var på tide med vinterstellet og en liten krukke med lyng til pynt  :) 

Dette bildet utenfor et bilverkstedet taler for seg selv  ;)



Denne gangen skulle vi ta en litt annen tur hjem igjen, nemlig med en innlagt 10 min tur med kabelferge fra Sand over til Jaren.. og vips så er vi i Halden. Men først må vi kjøre ca 6 mil fra Årjeng til Sand.

Og på vei gjennom skogen fant vi skilt som viste til Brenneriet  ;)



Vi så også elg og to rådyr, men de var borte før jeg fikk opp kamera  ???

Også, 6 mil senere, der står kabelferga og venter på å ta oss over til den andre siden ;D



Vi var eneste bilen som skulle over, men på den andre siden stod det 4 biler i kø allerede :)
Det blåste litt, men ikke noe merkbart på den korte turen. Men, jeg får jo denne greske følelsen igjen jeg da  :smile12: (Det skal ikke så mye til)

Fortsatt på Sand siden.



På vei over til Jaren.





Nok en fin svensketur  :bye:



KARRI

Tjorven

Oj sann, her var det jo kommet masse nye billed-opplevelser siden sist, som jeg ikke oppdaga før nå  ???  Om det ikke ble fiskelykke, var iallfall gulrot"fangsten" vellykka. De så utrolig friske og deilige ut  :)  Og han nevøen din er en skikkelig tøffing som kasta seg ut i det kalde vannet. Regner med at alt var på plass som det skulle ETTER badet også?  ;D ;D ;D  Du må gjerne forlenge sommeren din så langt du vil og kan for min del, det er en sann fornøyelse å få være med på sidelinja, karri  :-*
There are no strangers, only friends we haven't met.

karri

Tusen takk for alltid hyggelige ord, Tjorven. Og takk til Kaka, GT, Solgry, frudiddi og Kabi som liker de siste opplevelsene mine/våre :hjerte:
Alt var på sin riktige plass etter badeturen  ;) ;) Kan fortelle at de gulrøttene var like gode kokt som å knaske rå  :P Så det blir utvidelse av grønnsakser neste år. Flere gulrøtter også har vi tenkt til å prøve oss på kålrot.
Jeg har forlenga sommer`n med en siste tur til Drøbak, så får jeg sette strek for i år. Blir litt feil med "min sommer" når det er snø på bakken  ;D  :snomann:
Koselig at dere fortsatt henger med på min litt ekstra lange sommer  :kissand:
KARRI

kaka

Det virker i hvert fall som du og nevøen trives godt i lag, og har hatt en riktig fin sommer sammen  :)
KariK

karri

Det har du helt rett i Kaka, vi koser oss sammen, det er nå helt sikkert  ;D Snart er han vel for gammel til å ville til tante i helgene, så jeg får gjøre "jobben" min nå. Prøver å fylle hverdagene med litt annet enn tv og playstation. Lyst til å vise han litt av det jeg gjorde når jeg var liten, (passe på nå mens jeg har hans fulle oppmerksomhet), fiske med hjemmelagd fiskestang, (du vet egentlig på forhånd at du ikke skal få fisk, men spennende likevel), vi lager slott og borger av melkekartonger, skoesker og doruller, går på skattejakt rundt huset  :-* ;D Men, nå blir han 7 år alt, så spørs hvor mange år til dette er kult  :)

Nå skal vi en siste tur i badeparken/Drøbak for i år. Og denne gangen er bestemor (min mamma) med også  ;D

Bestemor og barnebarn på vei mot Drøbak kirke. Badeparken ligger rett bak kirken  :)



HØSTFARGENE HAR TATT OVER





Vi beveger oss mot vannet  :blomst3:

KARRI

karri

Må sjekke utsikten  :D



En slags sopp så vi også på vår vei  :)



Gutten fra havet?? Ser ut som han stiger opp av vannet  ;)



Snart blir det testing av hjemmelagd fiskestang  :fiske2:
KARRI

karri

Da skal vi prøve fiskestanga  :fiske2:

Hvor er fisken tro??  :fisk:
Skal vi prøve her??



Da må vi gjøre klar stanga  :D
En grein med hyssing og en liten brødbit til agn...



Bestemor overvåker det hele..  :D



Det gikk heller dårlig, så da var det tid for en liten oppdagelsestur i strandkanten.

:hodehopp: :yeah: :hodehopp:

KARRI

kaka

- heldig med tanten sin, han! ;)
KariK

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...