Logg inn med Facebook eller Google!

Skal du til Hellas i år?

Started by Ole, 19. Feb 12, 11:59:23

Previous topic - Next topic

Anita

Da ble det en "spontantur" til Rhodos første uken i mai  ;D ;D ;D
Ving hadde et godt tilbud som vi bare ikke klart å stå i mot. ::)   Dermed blir det en uke på Ving Kalithea Spa & Resort. Tror det er første gang vi ferierer på et slikt stort anlegg... foretrekker som regel mindre hoteller... men pytt pytt... vi skal bare sove der  ;)
Ser frem til en uke med sol/varme/god mat/hyggelige mennsker. Det blir tur til Lindos, leiebil i en til to dager, gamlebyen, kanskje en tur til Symi .....
Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Thera

Endelig kan jeg skrive i denne tråden! Har vært rastløs ganske lenge, jeg har jo vært vant til å være mye i Hellas de siste årene. Og et par år før det, hadde jeg alltid Hellasplanene klare tidlig på året. I år har det derimot gått litt tregt.. Men i kveld ble reisen bestilt! Om 6 uker er jeg på Samos. Gleder meg skikkelig! Nesten litt uvirkelig..   ;D

Har ikke vært så mye på forumet de siste månedene, for å lese om og se bilder fra Hellas har bare forverret "abstinensene". Men nå blir det kanskje mer aktivitet fremover. Skal starte med å se etter informasjon om Samos, og se litt i tråden "Dagens bilde fra Samos"..

Herlig å ha en ny reise i boks!!
..Don`t dream your life, live your dreams..

IngeS

29. Mar 12, 06:52:55 #26 Last Edit: 29. Mar 12, 06:57:19 by IngeS
Godt valg. Hvor skal du bo?

Det er mye om Samos her: http://hellasforum.net/index.php?board=37.0

Du finner mer info og bildert her: http://www.pithagorio.net/ og i m,in blog: http://www.pythagorion-club.net/samoslife/index.html#home

Er du på Facebook finner du masse bilder.

Ta gjerne kontakt pr. mail om det er mer su vil vite; inge.stroemsnes@gmail.com

Og til slutt: Ta kontakt når du kommer til Samos.
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

jrjakobsen

Vi reiser til Kreta for første gang noen sinne i septemper, vi skal da planlegge vårt eget bryllup som skal være der nede i mai til neste år.
Skal bli spennende å møte Kreta for første gang, kanskje denne øya kan overgå vår fantastiske Naxos? :-)

Thera

Har endelig løsrevet meg litt fra Santorini, og tror at Samos er et bra valg ja, IngeS! Vi skal bo på havnepromenaden i Pythagorion.
Takk for linker! Kan hende jeg sender en mail etterhvert. Alltid kjekt med info fra noen som er godt kjent der! :)
..Don`t dream your life, live your dreams..

Jori

To turer til Kardamili som vanlig. En på 4 uker i mai/juni og 4-5 uker i august /september. Må jo hjem to tyurer i året. Gleder meg. :juble: :hjerte:

kaka

- Det ble Karpathos her, - men det er første turen  :)
Håper jo på flere uker nedover etterhvert, men reisemålene er fortsatt åpne..
KariK

Anders

Ligger på været... hvis ikke Apollo gjør noe med flyprisene sine så blir det første gang på fjorten år uten Hellas... :-(


marjana

Planen er en vårtur i slutten av mai i fire, fem- seks uker. Jeg dropper Hellas i juli og august for det blir altfor varmt da. Kanskje en tur til i september, men ingenting er bestemt ennå.
Jeg følger med på Norwegian, og det er irriterende at prisene fyker opp med flere hundre kroner nå når jeg vil dra. Jeg får satse på at prisene går nedover igjen, og at det blir billigere å kjøpe billett noen dager før avreise. Uansett er det fortsatt ikke altfor dyrt. Rundt 1200-1500 kr tur/retur Oslo-Aten er greit, men hyggeligere når det er rundt 1000 kr tur/retur...
Glika i zoi

Anders

4 lapper t/r BGO-Santo 2.juni... utelukket

JohnS

29. Mar 12, 23:31:16 #34 Last Edit: 29. Mar 12, 23:33:02 by JohnS
Siden vi var på Korfu for første gang i høst, var det egentlig tid for retur til en favorittplass i vår.  Men nysgjerrigheten på det ukjente tok overhånd, og det blir jomfrutur til Zakynthos fra midten av mai, sammen med våre faste medreisende på våren.  Litt logistiske problemer for å få det til å klaffe innimellom våre barnebarns konfirmasjoner og deres, men det årna sæ.  Men som jeg har sagt før, jeg er ikke kommet så langt som til å glede meg til turen ennå, nå skal jeg nyte den norske våren fullt ut uten å lengte noe annet sted i verden....  rent bortsett fra at det blir en kjapp tur til Tyrkia i påska da, som jeg knapt har kommet meg til å planlegge ennå, selv om kona har hentet fram koffertene........  tirsdag bærer det i vei..

Har så smått begynt å tenke aldri så lite på en tur til Lesvos i september, men så kommer det store spørsmålet:  Nord eller sør....  Petra og Plomari er like fristende....
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Tjorven

Quote from: JohnS on 29. Mar 12, 23:31:16
... . nå skal jeg nyte den norske våren fullt ut uten å lengte noe annet sted i verden....  rent bortsett fra at det blir en kjapp tur til Tyrkia i påska da, som jeg knapt har kommet meg til å planlegge ennå, selv om kona har hentet fram koffertene........  tirsdag bærer det i vei..

Har så smått begynt å tenke aldri så lite på en tur til Lesvos i september, men så kommer det store spørsmålet:  Nord eller sør....  Petra og Plomari er like fristende....




Nyte den norske våren??? :o Jeg hadde gladelig reist hvor som helst for å komme unna skitværet vi har i Trøndelag. Regn og blåst hver bidige dag i HELE MARS  :'( (og store deler ellers også, hittil i år) Det som holder MEG oppe for tida, er tanken på junituren som er i boks  :) DA er jeg iallfall garantert godvær i en hel måned  ;D
Men god tur til Tyrkia i påska JohnS, det blir nok godt uansett vær og føreforhold her til lands. Og hvis du ikke klarer å velge mellom Plomari og Petra, så er jo Molivos et utmerket alternativ  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...