Logg inn med Facebook eller Google!

Tur til Kardamili og omegn, - igjen

Started by kaka, 29. Jan 12, 20:16:10

Previous topic - Next topic

Katherina

 :)Takk, kaka! Det er en god stund siden jeg har vært innom "Forumet". Noen ganger må man bare prioritere annerledes, men nå kjente jeg at jeg bare MÅTTE. Takk for at jeg atter en gang kan få "vandre" sammen med deg på kjente og kjære stier. Det vekker mange gode minner og lengselen kommer, men også gleden over å ha en tre ukers tur i vente i mai. Gleder meg til å fortsette vandringen sammen med deg.

kaka

3 ukers turer på dere begge, det høres så deilig ut! Selv om det akkurat nå er brannlukt i Athen, og drømmene om ferie blir litt motsetningfylte.
- Ikke fordi jeg ikke lengte nedover, men fordi det virker så selvopptatt å "kjæle" med feriedrømmer.
Men, som det er sagt så ofte her inne,- det hjelper i hvert fall ikke Grekerne om vi turister uteblir.
Så, derfor kan vi vel fortsatt drømme om nye turer, og minnes tidligere turere med glede.
Dette området har jo mange av oss etterhvert blitt veldig glad i, - ikke minst for det hverdagslivet vi møter.


KariK

kaka

A`propos hverdagsliv. Vi har sett mange forlatte hus rundt på våre turer, og lurt på hvordan livet var der, når husene var bebodde.

På veien opp til Petrovouni, der steintrappen slutter, ligger et hus som jeg bare har sett lukket.
Jeg tar meg gjerne en pust på benken foran huset. Da jeg kom opp i høst, sto døren åpen. Det var spennende!
KariK

Athina

Nå er jeg spent på om det kommer noen interiørbilder fra dette spennende huset med den flotte beliggenheten:)
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Magnolia

Håper du fikk ta en titt innomhus, og ikke minst - jeg venter spent på bildene. Jeg har hørt at det en gang har vært en taverna i dette huset. For den drøm å sette huset i stand igjen og gjenoppta driften. Drømme, drømme..........
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

kaka

14. Feb 12, 19:58:32 #53 Last Edit: 14. Feb 12, 20:00:27 by kaka
Joda, Magnolia og Athina  :) - og kanskje vintønnene vitner om tidligere aktivitet i huset
Jeg møtte to tyske (?) jenter som hadde vært inne, - og til og med oppe, tror jeg, så da turte jeg også å gå inn.

Synet som møtte meg gjorde sterkt inntrykk. For mange ser det sikkert bare ut som støvete søppel. (ikke så rart jeg ikke fikk poeng i fotokonkurransen  ;) )
For meg vitnet det om et hverdagsliv, - forlatt hverdagsliv, og jeg synes på et vis, det er vakkert.
I disse dager får det også en symbolsk betydning for meg. Hvor mange flere grekere vil forlate sine hjem, for å søke å få en bedre hverdag andre steder?
KariK

kaka

Bak porten til den viltvoksende hagen kunne jeg ane at døren også var åpen i annen etage, - men dit gikk jeg ikke.

De to jeg traff, fristet med noen stinne drueklaser de hadde funnet i hagen. Druene smakte veldig godt!
KariK

Annlaug

Så vakre bilder, kaka. Det er så mange perler i vårt kjære Hellas så heldigvis kan vi dele litt av inntrykkene med hverandre her på forumet. Jeg har hatt mange fine turer i bildene og kanskje jeg en dag får oppleve noen av dem :) Gleder meg til flere bilder fra Kardamili området

kaka

Hyggelig at du liker bildene, og får lyst til å oppleve området, Anna. Det er så sant som du sier, om alle perlene i Hellas.

Jeg lar meg lett fascinere, - også av tettvokst løvverk som omkranser en sti.
Her er et parti jeg er veldig glad i, på stien fra Petrovouni mot dalsøkket før vi går opp til Agia Sofia.
Lys i enden av tunellen  :)
KariK

kaka

Turen gikk helt ned i et tørt bekkeleie, og bratt opp igjen mot neste kolle,

- og der voktet trollet stien  :)
KariK

Magnolia

Han må være en slektning til trollet "mitt" nede i dumpa. :)
Herlig bilde.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

kaka

Ja, det er nok åsgubbene rundt Kardamili som kommer frem og hilser på oss av og til  :)
KariK

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...