Logg inn med Facebook eller Google!

Croatia sommeren 2011

Started by Atle, 22. Jan 12, 22:01:35

Previous topic - Next topic

Atle

Kjører noen flerne bilder fra turen våres til Croatia, håper det er noen enda som henger med.

Her noen flerne bilder ute fra "badeøyene"



Strand servinger var det her og, noe dyrere en inne i byen men slettes ikke avskrekende


Saco sekker var lagdt rundt på klippene som var igrunnen en någså behagelig og genial løsning istedet for solsenger.


Tilbake i byen som var vakker.















Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Atle

Vi hadde leiebil en dag, billig det og, rundt 200 kroner for en flott Peugeot 207 Cabrole. trykk på en knapp så gikk taket opp :) Kjørte til Stari Grad og Jelsa hvor vi for første gang hørte andre nordmenn snakke. Litt nedtur det, hadde det jo heilt flott uten og høre andre fra samme steinrøysa :)

Stari Grad var vakker, ihvertfall i mine øyne :)











Før turen gikk videre til Jelsa ( Hadde litt forventninger til denne plassen, ferierte i min barndom på Jelsa i Ryfylke ) som jeg syntes var støyete, masse turister ( og som nevnt, andre nordmenn ) og rotete.

Her noen bilder fra Jelsa, ser i grunnen ikke så rotete ut på disse men det var :)




Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Frynse

23. Jan 12, 11:28:01 #14 Last Edit: 23. Jan 12, 11:29:32 by Frynse
Vi var i Kroatia for første gang sommeren 2011.
Etter noen ferier med øyhopping på de greske øyer, ville vi prøve noe nytt.
Vi tilbrakte først en drøy uke i Bol på øya Brac etterfulgt av ei knapp uke på Okrug Gornij utenfor Trogir.
Noen avstikkere til Hvar, Palmizana og Split ble det også tid til.
Inntrykket av Kroatia som ferieland er meget positivt.
Litt lavere prisnivå på det meste kontra Hellas, hyggelige mennesker, rent og pent.
Spesielt det med renhold var en stor opptur kontra de greske øyer.
Vi har vært på en god del tvilsomme toaletter på ymse tavernaer i Hellas, men her var det rent overalt.
Her har grekerne noe å lære.
Veldig greit å kunne kaste toalettpapiret på rett plass også.
Kroatia har også mer nedbør enn Hellas, så alt var grønt og frodig selv i august.
Alt i alt en meget positiv ferieopplevelse.

Atle

Da går turen over til øya Brac og byen Bol. Ikke store plassen og så mye og skrive om. Ble noe skuffet over Zlatni Rat som en ser på alle brosjyrer over Croatia men nok om det.



Her så vi igjen nordmenn, nå reprenstert i en seilbåt








Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Tjorven

Jeg henger med! Nydelige bilder og stemninger, Atle   :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Atle

Takker for det Tjorven.
Bol ble bare 3 dager før turen gikk til Split. Her hadde vi forhånds bestilt rom da vi tenkte vi ihvertfall skulle ha skikkelige rom de 2 siste dagene. For vi viste jo ikke hva vi fikk i utgangspunktet. Kan absolutt anbefale http://www.juditapalace.com/Palace%20Judita.html som lå veldigt sentralt, fantastisk service og utrolige rom. Reiser vi tilbake så blir det der igjen.

Split var i mine øyne kjempe flott, utrolige bygninger, hyggelige resturanger, bra shopping ( sa nå sjefen ;) ) Her kunne en velge å gå og trø mellom alle turistene eller bare gå noen få gater så var en i et mer lokalt miljø. Byen er passe stor med sånn cirka 180 000 innbygger, dirkte fly fra norge som gjør dette til et godt utgangspunkt for en helge tur eller videre rundt på øyene eller fastlandet.
Klemmer på med noen bilder i tilfeldig rekkefølge og takker for følget.

Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Marit

Fine bilder. Kjente meg igjen på noen av bildene. Var på firmatur med jobben høsten 2010 på Hvar. Nå ville nok hotellet vi bodde på absolutt vært i dyreste laget for meg om jeg skulle betalt av egen lomme, men fint var det (det kostet bl.a. skjorta om en skulle leie solseng på strand i nærheten av hotellet - ca. 300 - om jeg ikke husker helt feil).
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

kaka

KariK

Atle

Quote from: kaka on 24. Jan 12, 20:12:56
Veldig tiltalende!

Det var det Kaka, Split var en fantastisk flott by samme som Hvar. Behageligt prisnivå, hyggelige mennesker, flotte bygninger, god mat osv.......... Men det er nå engang ikke Hellas da :) Sa i fjor at jo det var heilt greit men det kan gå noen år til neste gang. Nå har sjefen begynt å planlegge en 3 uker rundtur fra Split  ???
Hmm bare jeg får mine tilmålte 2 uker på Naxos så får det vel gå det og.
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Tjorven

Må si dere bodde kongelig i Split, der var det lekkert!
Takker for denne rundturen, Atle, mye lekkert i bildene dine også   :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Atle

Quote from: Tjorven on 25. Jan 12, 01:27:28
Må si dere bodde kongelig i Split, der var det lekkert!


Det var veldig flotte rom ja Tjorven men billigt syntes nå vi. 2400 for to netter var ikke gale, eller gale nok da :) men vi viste jo ikke før vi reiste ned vilke standar som ville møtte oss så de siste nettene skulle vi bo godt og sentralt fant vi ut. Flott frokost og veldig hyggelig betjening/eier.

Legger med et par bilder fra hotellet og i forbifarten :) Kom ikke så godt fram på de bildene da men det var aldeles flott og kan anbefales. Einaste som var någe dritt da var når jeg la igjen review i booking.com og der ble vi stående som eldre par  :bang:  Frekeste jeg har hørt :)



Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Tjorven

Oh yeah, det er nå deilig å unne seg litt luxus hvis man kan, og mer sentralt enn dette kunne dere jo ikke bodd!
Du vet, Atle, du må ikke oppgi (reell) alder på sånne review-steder, DE vet jo ikke at her er det snakk om reine ungdommen   ;D 
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | Today at 11:55:12
Værmeldingene er ikke helt enige, men det er mell...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...