Logg inn med Facebook eller Google!

Blue Star Delos

Started by Kristian, 12. Nov 11, 19:57:55

Previous topic - Next topic

Mr.Mythos

Quote from: Kristian on 18. Apr 12, 21:30:31
Forøvrig er BS Paros på vei, en god del forsinket ut fra Pireus.


Hei.
En liten oppdatering da jeg nettopp er kommet hjem fra 2 nydelige uker på Naxos:
Telefonen min kjimte i ett sett dagen jeg kom hjem om hvorfor ikke Blue Star var annkommet Naxos til vanlig tid. Grunnen er at i år går BSP + BSN med kraftig redusert fart pga drivstoff besparelse samtidig som den skal innom Syros. Dette resulterer i at ferja IKKE er inn på Naxos før omtrent 01oo. Helt håpløst iflg hotell utleierne og jeg må nok selv innrømme at det å sitte nesten 8t fra Piraeus til Naxos var IKKE en fornøyelse. Jeg kommer til å legge ut en ny tråd med info om båtene og demses planer samt ruteflyene fra Olympic slik at dere vil se hva som skjer som igjen kan hjelpe slik at ikke en går på en kjedelig smell.
Το όμορφο νησί μου, τη Νάξο

Kristian

Jeg har sett disse ryktene om drivstoffsparing. Det gjelder nok BS Delos som har samme rutetabell som BSP og BSN hadde. De kjøre med 22-23 knop, men kan gå 26-28 om ønsket.

Delos har snudd fra SYros mot Santo og er nå på vei oppover i normal rute for ankomst Pireus sent i kveld. BS Paros ankommer Pireus om en liten time og har kjørt normal rute fra i går til Astypela, muligens noe forsinket.

Syros-anløp er annenhver dag. Ble "nesten" lurt for noen år siden.

Spesielt nå rundt påsken har det vært grisevær i Egerhavet.





Kristian/Planer er til for å utsettes

Anders

BSP har akkurat sakket på og tørnet for å gå inn moloen i Pireus. Har holdt vanlig fart? Blåste det veldig mye i dag morges? Delos gikk ca 18 knop fra Syros og ned til Ios, deretter var det full peising. Og det er vel bare tirsdag-torsdag og søndag den går innom Syros? (pluss noen innimellom-ruter på andre tidspunkt)

Anders

Og ti knop halvveis inni Pireus havn tyder vel på litt hastverk :-)

Kristian

BSP har jo avgang vel 1730, så hun er kraftig forsinket.

Kristian/Planer er til for å utsettes

Anders

Så ligger BSP i ro i Pireus... fem minutter før hun egentlig skal gå igjen... blir "hurryoff-hurryon" dette :-)

Anders

Hvaslags klokke er det de opererer med på AIS, Kristian? GMT MINUS en??? Vet du noe om det?

Anders

BSD driver og "bukserer rumpa" til kai på Naxos... ikke så ille forsinkelse det? Vet ikke hva de tjener i drivstoff på å senke farten med en knop?

Anders

Her går det unna... tjue minutters "landligge", BSD går fra Naxos mindre enn ti mutter forsinket.

Kristian

Quote from: Anders on 19. Apr 12, 16:32:29
Hvaslags klokke er det de opererer med på AIS, Kristian? GMT MINUS en??? Vet du noe om det?


GMT uten sommertid pt?

Nei - jeg legger til 3 timer og får Gresk tid, så når BSP 1954 (norsk) nærmer seg Kea så er AIS 1751 dvs legg til 3 timer og Gresk passeringstid skulle stemme.
Kristian/Planer er til for å utsettes

Kristian

Kristian/Planer er til for å utsettes

Kristian

22. Apr 12, 17:54:32 #59 Last Edit: 22. Apr 12, 17:58:06 by Kristian
Ble lurt av Marinetrafic/AIS i morges. Delos var framme godt før ti og kl 1000 var hun allerede på vei videre. Ser at de fremdeles er litt mer forsinkelser enn vanlig på AIS (det er vel transponderen på Delos?), men hun har i alle fall forlatt Naxos og er vel framme i Parikia om en liten halvtime.

Forøvrig er Artemis akurat ankret etter en tur fra Syros via Paros og rundt Naxos innom Småkykladene.

::)

Også Antiparos line er i aktivitet. De har vært litt til og fra siden påske, sikkert på grunn av været. Det har blåst kraftig fra S/SW/SE mens det nå har snudd nordlig i måtelig mengde.
Kristian/Planer er til for å utsettes

Siste innlegg i forumet

Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | Today at 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...