Logg inn med Facebook eller Google!

Inntrykk og opplevelser, Kykladene september 2011

Started by Anders, 04. Oct 11, 00:34:55

Previous topic - Next topic

Anders

Og hvis det blir for ille... og hvis man nå har beveget seg inn i julestemningen... så tar man vel heller ikke sin død av et drøyt minutt fra en Antiparos-strand?


Tjorven

Perfekt årstid for å nøre opp under Anti-lengselen, Anders   :-- Humøret steg noen hakk nå, takket være bildene dine. Det kryr jo ikke av folk der i månedskiftet mai/juni heller, men dette stille og nesten "stengte" Antiparos appellerer også til meg. Jeg fikk med meg detaljer som man liksom ikke merker seg med alt det andre som foregår rundt en ellers. Hadde ikke hatt noe imot og rusla rundt der på oppdagelsesferd uten andre "forstyrrelser"  ei ukes tid   ;D (Men så er jeg jo en eremitt til tider, og trives med det, da)
Men ble litt nysgjerrig av det Velkommen-skiltet, hvor i all verden er det?   ??? Og på ett av bildene dine ser det ut til at noe er på gang borte ved Kourous, noe slags reisverk nede ved sjøen der?

There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Skal vi se... det "Velkommen"-skiltet står på høyre hånd når du tar til venstre av hovedgaten og går mot Taverna Klimataria og videre mot Psaraliki-veien. Sa det deg noe? Sikkert ikke mer enn 20 meter fra hovedgaten...
Og har ikke Kouros "alltid" hatt den der "Portara'en" da?

Anders

Og det virker som om du ennå ikke har fått på plass dine "plugins'er", Tjorven? Beklager å si det, men her kommer nok noen flere "video-snutterier" her... håper ingen har noe imot det?
Et minutt her og et minutt der... plutselig er det sommer igjen!

Her en fortsettelse av den vindfulle dagen. Antiparos har jo den fordelen at den er Antiparos...


kaka

Det var en flott, liten snutt, Anders.
veldig fascinerende himmel, - flott lys!
KariK

Anders

Kjekt at du liker det, kaka...
Fortsetter mine "snutterier"... de neste dagene blir litt sånn rotete arbeidsmessig så best å få det unna :-)

Huset bak Katerina's var som sagt under oppussing. Fascinerende å følge med hvordan det "kom seg" fra dag til dag. Måten de sprøytet betongen på, og brukte "plastikk-netting" for å holde alt på plass... og de der gutta som drev og "slemmet" var proffer hinsides noe jeg har sett her tillands!


Anders

Og så kan jeg vel ta kvelden (og grue meg til noen våte netter) med noen flere minner fra Fanari beach-taverna...


Anders

Og bare sånn at du sørger for å få "plugins'ene" i orden, Tjorven... kommer en spasertur ned hovedgaten også... samt en laaaang rundtur inni borgen. Og du vil vel være med og høre litt "musikk-øving" hos Pavlos?

Tjorven

Quote from: Anders on 29. Nov 11, 19:18:27
Skal vi se... det "Velkommen"-skiltet står på høyre hånd når du tar til venstre av hovedgaten og går mot Taverna Klimataria og videre mot Psaraliki-veien. Sa det deg noe? Sikkert ikke mer enn 20 meter fra hovedgaten...
Og har ikke Kouros "alltid" hatt den der "Portara'en" da?


Jøss, den veien har jeg da gått mange ganger, men aldri sett det skiltet   ::)  Må visst løfte blikket litt neste gang... Kan heller ikke si jeg husker den "portaraen", men er noen år siden jeg var bortover der   ;) 
(Ellers skal jeg gi beskjed når jeg får hjelp med plugin, så du slipper å "mase" mer om den saken)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Hadde liksom tenkt at denne tråden burde være avsluttet før årsskiftet... her er flere Anti-bilder!

Katerina's "bakhage"... og kanskje mulig å øyne Katerina også :-)


Tror denne var ny for meg???









Anders

Nå når vinterstormen herjer som verst er det okay å drømme seg litt vekk og tilbake og noen måneder frem også?
Her er iallfall noen flere bilder fra Antiparos...



Fin veranda for utsikt...


over havnen.







5ifamilien

Ja enig, veldig fint å kunne drømme seg bort i dette "høstværet"! Og det kan aldri bli for mange bilder ;)
Blått og hvitt er to utrolig flotte farver sammen.....

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...