Logg inn med Facebook eller Google!

Inntrykk og opplevelser, Kykladene september 2011

Started by Anders, 04. Oct 11, 00:34:55

Previous topic - Next topic

Anders

Hehe... tenkte du ville ta den, Atle!  :--
Jeg syns liksom tittelen passet til den frustrasjonen jeg følte rundt redigeringen akkurat da... fra albumet Band of Joy som kom ut i 2010 og som for øvrig er meget bra...
Og hvis du ser videoen en gang til så vil du se at det ikke står "reply"... og da har du for så vidt fått gevinsten din  ;D

Hvor ferden gikk videre blir kanskje klart i løpet av kvelden, Ole... må være litt "huslig" av meg her først  :D

Ole

Det er fort gjort å rydde av middagsbordet, Anders!  ;D

Anders

Åkk... denne ungdommen... eier ikke tålmodighet!  ;D
Føler meg presset fra skanse til skanse her... rekker jo knapt vise hvor vi fikk fatt i den der gressklipperen en gang!



Jeg vet ikke hva mannen vi hadde å gjøre med het, men den godeste Nicki var en eldre herre som stort sett satt på kamerasiden av gaten og flørtet med omtrent like aldrende damer (nåja... han viste i noen glimt at han ikke hadde noen vansker med å sjarmere de litt yngre også!).

Rent bortsett fra det så var jo fortsatt dagen ung da vi forlot Sarakiniko. Vi var jo liksom ikke der for å sole oss og slange oss i terrenget, og Milos er ikke større enn at vi hadde litt ambisjoner for dagen...
Men Milos er også et prakteksemplar på hvordan grekerne klarer å bygge et uhorvelig antall veier som det slett ikke finnes spor av på selv de mest "offisielle" veikart... vi rotet litt rundt og så antagelig en del steder som vi ikke hadde noen planer om å se... men været var bra og humøret var bra og vi hadde det jo ikke travelt. So why not?

Den generelle retningen var iallfall sørover. Vi visste ikke riktig hvor vi var, og vi visste ikke riktig hvor vi skulle heller... men innbiller meg at en og annen forumist har vært der vi havnet.








Ole

Kjenner meg godt igjen i din beskrivelse av veinettet. Jeg kjørte også feil flere ganger, og noen steder var det nesten ikke fremkommelig pga. noe som lignet på telehiv! Hvor dere endte er jeg ikke sikker på. Først trodde jeg det var Agia Kiriaki, men etter å ha sammenlignet med egne bilder, så tror jeg ikke det er det.

kari

Tuuuusen takk Andres. Du skriver knakende bra............... og veldig underholdende. Sitter her helt for meg selv og knekker fornøyd av bildene du maler med ordene dine.

Og til dere som ikke har vært på Milos ennå - sett den på lista over framtidlige reisemål. Abslott verdt en tur eller to. Og det er mye mer enn Sarakiniko.

Jeg henger absolutt på reiseberetingene dine Anders- og gleder meg masse til forsettelsen.
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Anders

Takk for det, kari. Og er absolutt enig angående Milos... en trivelig øy med mange ulike og behagelige sider.

Ellers sitter jeg her og "gråter litt blod"... det meste av videoene mine later til å ha gått vanneveien... når man SER en strand så vil man jo gjerne HØRE den også, ikke sant? Alt virker okay når jeg ser det på kamera-skjermen... men når det er lastet inn på pc blir lyden bare ett og annet "rasp" og bilder strekker seg og blir veldig rare... orker ikke jobbe så mye mer med det :-(
Håper denne viser skikkelig nå da... begynner å bli litt sur av disse rarhetene som skjer underveis... her er en liten snutt, men skulle ikke forundre meg om den er i "største" laget, forresten!

www.olesivert.com/video/Paleochori.wmv

Ole

Paleochori er det ja.....

Syns videoen var bra jeg!

Atle

Hmpffff, sitter på ein slik epple maskin og får slett ikje beskjed kaslags pluggin eg ska ha te filmane dine  :(  Får ikje sett ka eg vant :) Flotte bilder anyway, altid kjekt å følga deg Anders i ord og bilder.
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Anders

hehe... det stod "replay"... just think about it... :-)

Tjorven

Quote from: Atle on 14. Oct 11, 21:03:11
Hmpffff, sitter på ein slik epple maskin og får slett ikje beskjed kaslags pluggin eg ska ha te filmane dine  :(  Får ikje sett ka eg vant :) Flotte bilder anyway, altid kjekt å følga deg Anders i ord og bilder.


Du e'kje aleina, Atle, får'kje sett di eg hellår  :(
Men ord og bilder følger jeg absolutt med på, fortsatt med stooor glede  :D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Atle

Nåja Tjorven, eg har ein slik EDB maskin og men den står nere, så eg får se videoen imorrå :)
Hmm e d alt eg vant? ein replay Anders :)

Ok ok greit nok d. Men treffes me på Naxos igjen, ikje et ord te kånnå om Milos :)
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Diddi

Flotte bilder og film Anders!! Håper på en tur i de traktene neste år! Nå har også gubben i huset begynt å engasjere seg i nye turer til Hellas,så er ikke alene om planleggingen lenger :D -artig det da forresten ! Enige blir vi jo alltid....... Håper på neste tur ca 18.mai  8) 8) Venter spent på mere  :-*
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...