Logg inn med Facebook eller Google!

Inntrykk og opplevelser, Kykladene september 2011

Started by Anders, 04. Oct 11, 00:34:55

Previous topic - Next topic

Ole

Herlig, Anders! Det var akkurat slik jeg husker det....ikke det...dette landskapet sitter spikret fast i minnet resten av livet. Og da er det vel egentlig ikke noe vits i å ha med seg kamera!  :) Hvis man ikke vil vise bilder til andre da. Ser at vi har tatt bilder av de samme tingene, men det er kanskje ikke så rart det.

Ikke mye frodighet her akkurat. Mener å huske at det var noen små vekster som klorte seg fast her og der, men det var ikke mange.

Bildene er ok de. Slipper å scrolle nå etter noen justeringer.

Anders

Der var faktisk en og annen "klatt" som vokste utav ingenting, ja... iallfall i det man kan kalle "sydlige hellinger" med litt livd mot sjøen og sol stort sett hele dagen. Nesten like forunderlig det, som resten av landskapet. Vi vandret iallfall rundt i en slags ærbødig stillhet... hva naturen kan, og hvor liten vi er!

Anders

Og her noen flere bilder av dette månelandskapet. Det er bortimot umulig å gjengi opplevelsen via et kamera, men det kan kanskje gi et ørlite inntrykk. Og skulle du noen gang være i nærheten av Milos... Sarakiniko er vel noe av det nærmeste man kan komme et "møst" i Kykladene!











Området var jo ikke så veldig stort heller? Et par hundre meter hit og et par hundre meter dit, verre var det ikke. Og vi var såvidt innom de der grottene/utgravde hulene rett overfor, og stod der som noen spørsmålstegn. Hva i all verden hadde de blitt brukt til eller laget for? Sånn umiddelbart i "inngangspartiene" så vi rester etter "modern man" og ungdommens uttesting av ymse slag hensettende midler og kontraseptiver, så bare av den grunn fristet ikke videre utforskning noe særlig. Nåtildags kan jo en sprøytespiss være adskillig mer problematisk enn et hvilket som helst slangebitt, nesten...

Men innerst der ved stranden var det også et veldig fint sted å legge seg ned og slikke sol. Og for en grånende mann med sans for det estetiske i de feminint avrundede former, så var der mer enn en grunn til plutselig å ville sole seg... :-)

Tjorven

WOW. Naturens underverk gjør en nesten målløs innimellom. Må være helt spesielt å oppleve det "live", ja.

There are no strangers, only friends we haven't met.

Solgry

Helt fantastisk!  :sol:
MÅ jo bare ta en tur dit!!!!!

MER, MER!!! :)
Lodotter er englenes tøfler.....

Diddi

Enig med dere  ;D tenk og kunne slenge seg uti det vannet da  :fisk: :fisk:
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

filhellener

Fantastisk :juble:

Via disse bildene føles det ( nesten) som å være tilbake på Sarakiniko, Anders   ^-^

"Bare" å få oppleve Sarakiniko gir fullt utbytte av en tur til Milos synes jeg, men det beste er at det  finnes s å mye annet, spesielt og flott der og  :sol:
Kari

Anders

Vel... til de som ennå ikke har vært der... sett det på listen, okay?  ;D

Her er siste rest av bilder...







Og det var visst okay å være "exåååsryype" på et slikt heller "midlere" befordringsmiddel... :-)


Har snekret sammen enslags video som sikkert dukker opp...

Anders

Og den videoen kommer her... håper jeg. Bare å beklage, folkens... men kamera sviktet meg veldig denne gangen. Så det endte stort sett med musikk over for å ta vekk oppmerksomheten fra hopp og sprett :-)
Håper den kan gi et ørlite glimt av hvordan det var.



Solgry

Jeg syns det var flotte videoinntrykk jeg, Anders!
Må nok sette dette på planen til en annen gang, ja! :tovenner:
Lodotter er englenes tøfler.....

Ole

Ja, det er bare å sette det på listen, sammen med alt det andre flotte fra Milos. Lurer på hvor ferden går videre?

Atle

Jøss vakert Anders, eg tror eg må gjømma denne for fruen slikt at ikje hu ska finna på å reisa andre plasser en Naxos  ;) Med henhold til den der replyen du lover i slutten av videoen så må jo dette være Robert Plant og The Only Sound That Matters.

Venter på gevinst :)
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...