Logg inn med Facebook eller Google!

Tjorven på Koufonissi 2011

Started by Tjorven, 26. Jul 11, 15:13:52

Previous topic - Next topic

Diddi

Kjenner jeg vil tilbake til Koufonissi etter disse bildene Tjorven! Er glad jeg også var der i en stille tid,for ettersom husverten sa,var alt HELT fullt i juli/August.
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Heidrun

Kanskje gjælent å spørre om dette. Men tavernaer langs strandpromenaden, hvis dette finnes.
Yamas til livet og til

Tjorven

Takk for fine ord, Riitta og frudiddi  :D
Heidrun: det er liksom ingen \"strandpromenade\" på Koufonissi, og tavernaene ligger spredt rundt omkring i byen. Men flere har utsikt til havna og sjøen, og EN taverna (som jeg er usikker på hva heter, som sagt) ligger rett ved stranda.
There are no strangers, only friends we haven't met.

filhellener

Fortsatt veldig koselig å \"være\" på Koufonissi igjen :smile: s å fine bilder  :grin: - og trivelige kommentarer  :grin:

Jeg ser at øya er blitt litt mer \"velfrisert\" på de årene som er gått siden vårt siste besøk :smile:
Da vi var der var det ikke n o e utenom en enkel brygge ved Pori stranden, ikke noe å få kjøpt der.
Nå er det vel flere tavernaer ? - og man kan vel b o der ute og?
Du hadde kost deg i \"byen\" og badet på bystranda så jeg, Tjorven, var ikke på de andre strendene  :smile:
mens jeg aldri har badet på bystranda  :smile:

Første gang vi var i havna på Koufonissi var med Skopelitis i 1996.
Vi har angret  på at vi ikke gikk av og fikk oppleve øya som var veldig lite \"turistifisert\" den gangen, men... vi får være glad for at vi fikk med oss 1996 utgaven av Amorgos  :smile:
Når det gjelder Melissa husker jeg og en gammel dame med skaut som \"jobbet\" der, men som så ut til å gjøre fhv lite nytte for seg  :lol:
Men siden jeg er ganske sikker på at hun var langt oppe i årene den gangen, i 2002 tror jeg, kan jeg nesten ikke tro h u n fortsatt er der!

Håper du har flere bilder  :grin:
Kari

Tjorven

06. Aug 11, 13:10:27 #64 Last Edit: 12. Oct 11, 20:43:30 by Tjorven
Tusen takk for hyggelige kommentarer, filhellener  :D  Artig å ha deg med på tur og høre om dine opplevelser der, og glad for at det er MIN tur til å friste deg med bilder  ;) 
Jo, det må være samme \"gamlemor\" som er på Melissa, skautet var på nå også  ;) Hvor mye utbygd det er på Pori, vet jeg ikke, men det var deilig (og ganske friskt) å bade på bystranda. Vannet var veldig klart og rent, siden kloakken blir lensa ut på andre siden av øya.

Da fortsetter jeg turen min. Jeg kryssa et jorde litt lenger fremme, og da jeg kom opp på \"hovedveien\" min (som fortsetter ut mot Finikas, Pori m.fl) var jeg plutselig \"ute på landet\", der både geiter og høns hadde sin tumleplass. Ned mot sentrum igjen, ligger det flere \"ekslusive\" hotell/leiligheter, deriblant Paradiso med svømmebasseng, og det spesielle leilighetskomplekset \"I gitonia tis Irini\" - \"Irenes nabolag\"

Dette hadde jeg sett på nettet, og ble veldig fasinert av utforminga ute og inne, arkitekten er en kunstner fra Koufonissi. Jeg traff en som jobba der, og fikk komme inn å se i en av husene. Veldig sjarmerende, men jeg glemte helt å ta bilder innenfra   :oops:  Dere får heller ta en titt på hjemmesiden deres....


Et opp-pussingsobjekt ute på jordet


Oppe på hovedveien igjen var det ganske landlig, og her regjerte høns og geiter i skjønn forening.


De tre bukkene bruse


I gitonia tis Irinis


Idyllisk bosted


Flott takpryd



Uffda, her kom geitebildet to ganger. Får ikke til å fjerne det, dessverre....


There are no strangers, only friends we haven't met.

Riitta

Vackra bilder igen :smile:  Alltid koseligt med djur i närheten och vakna till tupparnas galande :smile:  För det gjorde du väl :roll:  :smile:

Riitta

Tjorven

Takk Riitta. Nei, jeg hørte verken kakling eller galing, hønsene befant seg litt lenger utpå landet enn der jeg var  ;)  Det var mest bølgeskulp å høre nær mitt bosted. Beroligende både å sovne og å våkne til  :D
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Masse små-idyllisk der også, ja. Takpryden var jo kjempefin (og gir rom for fantasier om hvem som bor i de bitte små husene oppå takene...)
KariK

Tjorven

06. Aug 11, 15:54:14 #68 Last Edit: 10. Oct 11, 18:05:38 by Tjorven
Quote from: \"kaka\"Masse små-idyllisk der også, ja. Takpryden var jo kjempefin (og gir rom for fantasier om hvem som bor i de bitte små husene oppå takene...)


Det må vel være naboene til Irene det, da   :lol:


Siste etappe på turen nedover og "hjem" til meg i enden av gata.

Taverna Dimitris lå "klemt" innimellom husene, og her fikk jeg komme inn og se. Ganske så anonym utvendig, men vent å se  :D


Nesten hjemme


Rommet mitt med åpne balkongdører


Sett fra motsatt side (der jeg kom fra på turen)


Inngangspartiet i leiligheten under rommet mitt


Detalj
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tzasiki

Som jeg koser meg med denne feriereisen din Tjorven!. Fin fortellerglede og masse fine bilder, denne øya ser bare vakker ut!!! :grin:

Scheimpflug

Ble ikke Koufonissi i sommer, våre norske venner som er bofast der var i Norge når vi var nedover i sommer.

Tjorven

06. Aug 11, 23:10:37 #71 Last Edit: 11. Oct 11, 00:40:27 by Tjorven
Så hyggelig, Tzasiki  :D  Og jeg syns bare det er koselig å dele denne vakre øya med dere!

De er glade i farger på Koufonissi. Det la jeg spesielt merke til på flere tavernaer. Jeg falt pladask da jeg \"oppdaga\" taverna Kapetan Dimitris på turen min. Utenfra så den ganske anonym ut, der den lå innimellom husrekka, men jeg fikk meg en gledelig overraskelse da jeg gikk opp trappene innenfor  :D  Selve tavernaen ligger i andre etasje, og har nydelig utsikt over havna og havet. Her ville jeg spise om kvelden!

Det blåste godt opp til kvelds, så da jeg kom var det ganske vindfullt der oppe på \"taket\". Det stoppa ikke meg, og jeg fant meg en lun krok, men dette var nok grunnen til at det ser folketomt ut på bildene mine. (Men ved neste besøk var det nesten fullt der)
Tavernen har to avdelinger, en liten under åpen himmel, og en med tak over. Tavernen er familiedrevet, har veldig god mat og er herlig dekorert. Her koooosa jeg meg virkelig!

Velkommen til kaptein Dimitris


Detaljer når man kommer opp trappa


Båt på land


med artig dekorasjon


Vindfullt under åpen himmel


Jeg fant en lun krok under tak


Bærre lækkert


Stemningsfullt


Trivelig søskenpar, som sto for serveringa.



There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Syros mai 2024
by kaka | 20. May 24, 21:46:28
Ja, det var dyrt! Men ellers virker det som du har...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...