Logg inn med Facebook eller Google!

Det ufattelige har skjedd

Started by kaka, 22. Jul 11, 21:19:51

Previous topic - Next topic

Anders

Er litt nummen. Må si noe. Snakke med noen. Vet ikke om dette er rette stedet, men har ingen andre akkurat nå. Vil ikke sitte her alene og kjenne at sinne blir den sterkeste følelsen.

kaka

Jeg tror jeg skjønner hva du mener med nummenhet, Anders.
Det er mange følelser som går gjennom meg; forvirring, følelse av uvirkelighet og sorg. For hver melding om ofrene på Utøya, blir sorgen forsterket.

Sinnet har ikke kommet ennå, men det skal vel også ha sin plass etterhvert.

Det er bitterheten som dreper innenfra.
KariK

Turid

Dette er så ubegripelig vondt og ufattelig. Jeg har ingen ord.
Det er etter regn at fuglene synger!

Stedvard

Quote from: \"Anders\"Er litt nummen. Må si noe. Snakke med noen. Vet ikke om dette er rette stedet, men har ingen andre akkurat nå. Vil ikke sitte her alene og kjenne at sinne blir den sterkeste følelsen.

Masse jeg skulle gjort idag, men jeg sitter bare her nærmest apatisk med en stor klump i halsen. :(
I don\'t suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

kaka

Quote from: \"Stedvard\"
Quote from: \"Anders\"Er litt nummen. Må si noe. Snakke med noen. Vet ikke om dette er rette stedet, men har ingen andre akkurat nå. Vil ikke sitte her alene og kjenne at sinne blir den sterkeste følelsen.

Masse jeg skulle gjort idag, men jeg sitter bare her nærmest apatisk med en stor klump i halsen. :(

Jeg sliter fortsatt med pakkeprosessen. Fokuset er et helt annet sted, - og det kjennes utrolig neglisjerende og selvopptatt å tenke på å reise til Hellas nå.
Kanskje en rar ting å si her inne, - på Hellasforum-  men akkurat nå føles det slik.

Men det var fint å se din hilsen fra Hellas, Inge.
KariK

Anders

Prøver å sortere. Tenke rasjonellt. Ikke bli som dette monstrum. Så foraktelig. Avskyelig. Lavere enn det lave.
Føler avmakt og hjelpeløshet. Så hinsides fornuft er dette. Jo... saumfarer nettet og ser tallet stige... blunker vekk tårer og kjenner faktisk sinne. Vet at det ikke er rett, men kan ikke hjelpe for det. Akkurat nå er jeg anklager, dommer og bøddel. Akkurat nå er jeg selvutnevnt gud. Akkurat som dette uhyret.
Men verden går sin gang. Verden vil gå sin gang, uansett hva vi tenker og føler. Kanskje er det det beste vi kan gjøre, sikre at verden går sin gang? Oppføre oss normalt blir vanskelig en tid, sorgen og sjokket vil gjøre bagasjen ekstra tung. Men andre bærer tyngre akkurat nå.

Tore

Trass i så uforståelig og forferdelig dette er så må livet gå videre.Vi må ikke la oss skremme eller bli bitre.Norge må fortsette å være det samme åpne demokratiske samfunnet.Å fortsette å ta vare på hverandre så godt vi kan, vil i fortsettelse være enda viktigere enn før.Nær det gjelder selve ugjerningen og gjerningspersonen,evt. -personene,må politiet nå møysommelig få gjøre sin jobb og så overlate det til retssappatet.La oss holde hodet kaldt,men samtidig ha menneskelig omsorg og varme oppe i denne forferdelige situasjonen.

brit

Føler som noe av Norge døde i går......blir det noen gang som før igjen?!! Mitt lille,trygge, elskede land!
Føler mest stor sorg og fortvilelse og en dyp og inderlig medfølelse med alle dem som har mistet noen i dette grusomme og utenkelige......dette som ikke skulle skje her hos oss.....

Riitta

När jag vaknade i morse så tänkte jag först att var det som hände i Norge en ond dröm, men tyvärr, det blev ju bara värre när man fick höra om alla dessa över 80 ungdomarna.
Stackars alla dom och deras familjer och vänner.
Ni skall veta att här i Sverige tänker dom flesta på Norge denna dag och vi följer händelserna hela tiden.

Riitta

marjana

En liten forstyrret fyr fra Norge har tydeligvis klart å holde på så lenge alene uten at noen har reagert! Merkelig at vi kan surre rundt i ensomhet uten at noen reagerer på dette!

Jeg jobber i området ved regjeringen, og på tv ser jeg at alle vinduene er knust i lokalene der. Det vil jo ta evigheter å få ryddet opp i dette!
Det var heldigvis ingen på jobb der og da. Alle er ok.

Hele området er sperret av mens politi og brannvesen går igjennom regjeringskvartalet.
Brannvesenet sitt hovedkontor i Grubbegata er også knust.
Glika i zoi

Heidrun

Gi denne mannen en kule eller sett hann inn i et fangehul resten av livet og torturer ham så til de grader at han skulle ønske han var død.
Yamas til livet og til

Anders

denne dagen har vært den \"nummen\'este\" i hele mitt liv... glad for at Heidrun maktet å bringe meg tilbake til virkeligheten... mørk som den er.

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...