Logg inn med Facebook eller Google!

Karpathos

Started by SiwH., 10. Jul 07, 07:21:08

Previous topic - Next topic

Hilde

Nå er det \"bare\" 17 dager til vi drar, jeg kommer av flyet når du skal på flyet jeg Siw... God tur og kos dere masse masse zqr2333222222

maxine

jeg har 59 dager igjen å telle ned -
sukk -

Mikke

..når flyer du, Maxine??
Eg+ dame drar tyvende sep,Tommy kommer 23, og samme dato kommer PO mit seinem frau...
Det går fort nu,vettu... :D
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

maxine

søndag 30. september -

FadeOne

Drar nok tilbke 23 sept :)

Forresten så kommer man fram til Olympos med det \"meste\" kjøretøy via Donald Duck veien.  4 Franskmenn i en gammel bo-bil kom etter oss.. Vi i Jeep..de i en gammel Citroen bo-bil. De hadde en som gikk føre bilen og plukket stein så ikke understellet fikk problemer ;) Men de kom fram!

Veien er åpen fra 12-13 på formiddagen..og etter klokka 17. Værste strekningen er de første par kilometerne etter Spoa. Resten av veien er bred og fin :)

Veiene til de fleste strendene er nå asfaltert ( Inkuldert stranda ved Under the Pine trees taverna)

Scala var forsatt stengt da vi dro..men vi fant en fin-fin ertatter i Gatullo Cafe  zthhhhhhttttt

Mikke

Minas har inte sålt Scala, enligt Xroni Panaretos.Däremot kanske han hyr ut stället tills vidare.
Gatullo...det är det trevliga stället alldeles till höger om Café Karpathos,va?? I så fall ere en trevlig dame som heter Keto Jorbenadze fra Georgia som driver det.Söstra hennes aer gift med en grek og jobber/har jobbet på Regina.Keto har åg  jobbet paa Scala för någre år sen og öppnet Gatullo sen,det aer nokk tredje året det aer öppet, skjönner eg.
 Sist jag var på Karp i apr/maj i år, så var Keto i Tiflis/Tblisi, så jag missade henne. Jag får ett mail fra henne noen gang. .. :D
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

FadeOne

Gatullo er en av de få Cafe\'s som er oppet året rundt. Trodde du visste det Mikke..... anyhow!?

Har masse bilder...... copyright My Boss ;)

effie

Tenk at du er på Karpathos og koser deg nå, SiwH!!

Hils mamma og Vasilis, og alle jentene deres hvis du tar turen innom SeaSide en dag!!!

Tenk Hilde, nå er det mindre enn 14 dager til avreise erwwrewwrrwrrr

Kan jeg spørre hvilket hotell dere skal bo på?
Vi skal bo på Possirama, for det er ikke så langt fra mamma. Bare rett rundt hjørnet;-)

Kanskje vi treffes? Vi har med oss en gutt på 3,5 år. Også reiser vi sammen med 4 andre voksne og 2 barn til:) De skal bo på Calypso Bay. Det var dessverre ikke noe mer ledig der da vi bestilte tur, for det er vel egentlig favoritthotellet. Men vi trives på Possirama også vi, asså!


Gleder meg så fælt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
effie - mammaen min har grodd fast på Karpathos:-)

maxine

Så nå er det i orden med billettene, effie?
så deilig da!

Hilde

Hei Effie, ja nå nærmer det seg, gleder oss veldig. En svært etterlengtet tur etter en sommer med bare sykdom. Først min far med kreft og så min samboer med en godartet svulst i ryggen. Men etter at begge to har gjennomgått operasjon går det nå bra med begge:) ser ut til at min far blir kvitt den drittsykdommen(unnskyld utrykket).
Vi skal bo på Vergina i år vi, er litt langt unna stranden og Medeterranien House, men taxi koster så lite at det skal nok gå bra. Ville egentlig bo på Astron, for der har vi bodd 2 ganger før. Men ving hadde ikke det hotellet i år. Synd, for der er det en lekeplass som snuppa koste seg masse på i fjor. Vi reiser med 2 barn, en på 8 og ei på 2. Og foreldrene til samboer og et tantebarn på 11. Du kommer sikkert til å høre snuppa på flyet tenker jeg, gruer meg litt til den turen der. Må ut å kjøpe litt småtteri som kan fange oppmerksomheten:) Skal dere være 14 dager?

Riitta

Vår dotter och barnbarnet (11år) bodde i Medeterranien House i juni och var jättenöjda. Speciell tyckte barnbarnet att det var moro med två kattmammor som hade massa ungar där i hagen zxzaxxxxxxxxx
En dag kom det en igelgottunge och ville dia kattmamman ztweeeeeeeee

När dom var där så var det just vid den värsta värmeböljan. Tom gick till staden på kvällen och tog taxi hem. 4 euro tror jag det kostade.

Riitta

effie

Maxine: Ja, det ordnet seg med billetter. Vi turde ikke vente lenger da plassene begynte å fylle seg opp, og det var så dårlig vær i juli. Så vi hadde ikke is i magen allikevel. Istedet hadde jeg en god følelse i magen at vi var sikret plass på flyet. Ser nå at billettene er skitbillige, men det var bare 2 plasser igjen på flyet og vi er 3:)

Hilde: Vergina er litt langt opp, ja - men etter å ha gått opp bakken har man god samvittighet for at man får litt trim, pluss at man bare kan hive seg uti bassenget! Har bodd der, og det var et kjempefint hotell. Bodde der i 2001. Jepp, vi skal være der i 2 uker.
Reiser sammen med en venninne, hennes 2 barn på 3 og 9(eller var det 10?), hennes mor, og enda et vennepar. Alle de skal bo på Calypso Bay, så de bor ikke så langt unna oss. Jeg synes selvfølgelig det alltid er greiest å bo i nærheten av SeaSide:)
I år skal vi prøve Mediterranien house for første gang, har hørt og lest så mye skryt derfra! Også er selvfølgelig Ufo, eller Ofo (husker ikke)  fra Bella et must på terrassen en kveld eller to eller tre. Det er bare kjempegodt! Det er ikke hver dag vi går ut og spiser på kvelden, spiser heller en sen lunsj hos mamma, også noe lett på terrassen om kvelden. Synes det er greit å legge poden i rimelig tid noen kvelder:)

Kanskje vi sees på flyplassen allerede! Hvor på stranda pleier dere å være? Drar dere bort mot vika, eller er dere nærmere byen nå som dere skal bo i byen? Hvis dere ser en lys gutt og en lys jente på 3 år som leker i vannkanten - så er det oss:)
effie - mammaen min har grodd fast på Karpathos:-)

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...