Logg inn med Facebook eller Google!

Badeshorts og penger

Started by Heidrun, 12. Jun 11, 12:28:27

Previous topic - Next topic

Heidrun

Kanskje et merkelig spørsmål tenker dere. Men i og med at jeg skal reise i juli. Ja da blir det varmt. Og jeg kommer nok til å bade i havet på Santorini. Men her kommer jeg til problemet. Hva gjør dere med penger. For jeg har ihvertfall ikke sett noen badeshortser som har lommer med glidelås og aller helst vanntett lomme.
Og å legge igjen pengene på barkrakken eller ved en solstol gjør jeg ihvertfall ikke.
Gå med denne plastsaken rundt halsen. Ikke tale om.
Så hva gjør dere med penger og verdisaker når varmen inntar lysten til et dypp i havet. For da blir det nok spurting på den svarte sanden ned til sjøen
Yamas til livet og til

Ole

Du har kanskje med en liten sekk el.l. når du skal bade? La dem ligge nederst i sekken. Ikke noe problem i det hele tatt!

Heidrun

Har enda aldri hatt med meg en sekk  når jeg har rusla rundt. Har blitt shortser og så har jeg heller badet i poolen på bassenget. Er faktisk lenge siden jeg har reist midt i juli til Syden. Stort sett har det vært utenom juli jeg har reist. Så jeg håper på å slippe sekken. Men tanken er god den Ole
Yamas til livet og til

IngeS

Der jeg bader i Pythagorion er det taverna. Jeg okkuperer et bord og henger håndkle og skjorte på en stol. Pengene ligger i lommen på skjorten eller på bordet. Intet problem med det!
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Heidrun

Dette var en god ide Inge. Men jeg søker etter badeshorts på nettet med lomme og glidelås. Dette er temmelig umulig gitt å finne . Men det du gjør Inge. Ja det blir kanskje min fremgangsmåte evt
Yamas til livet og til

Kristian

ER det Vagabond den heter sjappa nederst i Uranienborgveien. De har masse slikt.
Bl.a.  vanntette poser til å ha rundt livet under shortsen. De har fiberhåndklær,kanskje utstyrte shorts?

Jeg bruker IngeS-varianten på Finikas på Naxos. Ellers er vi vanligvis to og da er det ikke det store problemet.

Nå tror jeg nok at valuttasiyuasjonen roer seg mot september, da blir ikke behovet for cash så stort. På stranda tar jeg aldri med mer enn en liten pung med penger til strandsenger, lunsj etc. Ikke det store.

Kort passes på på annen måte. Og kassa for dagen eller flere ligger på rommet sammen med PC etc.

Har aldri hatt problem, selv om jeg på Kanariøyene har leid safe.
Kristian/Planer er til for å utsettes

polyanna

Den butikken Kristian nevner, heter Nomaden (nettbutikken nomaden.no). En del fikse ting der som kan være kjekt å ha med. Eks. vanntette poser/bokser for kamera o.l. Kanskje de til og med har spesial-badeshorts?

Å sette fra seg sekken med penger og kort og diverse annet rett på stranden eller på en solstol, har alltid gått bra.

Thera

Jeg pleier å ha med minst mulig penger til stranda. Lar de bare ligge blant tingene mine ved solsenga..
..Don`t dream your life, live your dreams..

Scheimpflug

I de ca tredve årene jeg har reist til Hellas har jeg aldri opplevd tyveri av noe slag. Når jeg er i Athen, på de største øyene med veldig mange turister er jeg ekstra forsiktig, mens på de små øyene er sjansen for at det skal skje noe minimal. Nå har jeg ikke reist så ofte alene, men man spør gjerne de man kommer i prat med (og som virker tillitsvekkende) om de kan følge med litt.

Anders

Nå er det sikkert noen som blir litt \"grinete\" på meg her
(sorry, Thera :-) ) , men av de øyene jeg har besøkt er Santorini garantert den siste øyen jeg ville lagt fra meg noe som helst uten tilsyn.

Iflg mitt amerikanske kjennskap Jeannie (som har bodd der i mange år og sett det meste av livet) må vi turister slutte å tro at grekerne er så mye mer ærlige enn andre folkeslag... mulig de menneskene vi møter og blir kjent med underveis er det, men der kommer horder av mennesker til Santo hvert år kun for å plukke opp alle de tingene vi legger fra oss... alt fra sigaretter i en bar til t-skjorter på en solstol. Og cash money er jo veldig ettertraktet da...
Hun understreket riktignok at det ikke nødvendigvis er grekerne som plukker med seg ting, men det skjer hele tiden, og det er grekerne som får skylden. Og ganske ofte er det fortjent...
Og ikke for å være ekkel, men Santo har vokst seg litt for stor til å beholde den indre justis...

Anders

\"They\'d steal your panties...\" sa hun... så lo hun og ga meg en gratis Mythos on the house... \"Not that I think you\'re wearin\' any!\"

Thera

Quote from: \"Anders\"Nå er det sikkert noen som blir litt \"grinete\" på meg her
(sorry, Thera :-) ) , men av de øyene jeg har besøkt er Santorini garantert den siste øyen jeg ville lagt fra meg noe som helst uten tilsyn.
Jeg blir ikke \"grinete\", Anders :)
Man kan jo bli frastjålet ting overalt. Selv om ting alltid har gått bra så langt for mange, kan det gå galt en dag. Så det er jo ikke dumt å skaffe seg noe fra Nomaden eller en annen slik butikk!
Er det så mange som mener at grekerne er mye mer ærlige enn andre da, tro..? Jeg er ikke blant dem ihvertfall. Folk er så forskjellige, samme hvor de kommer fra.
..Don`t dream your life, live your dreams..

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...