Logg inn med Facebook eller Google!

Hemma hos oss...

Started by bengalow, 05. Jul 07, 16:57:36

Previous topic - Next topic

Katta

Hærlig hund! Her har snøen lavet ned, så alt er hvitt. Gikk en tur til sentrum, da var det -8,5 grader og vind. Fy så kaldt det var. Forstår godt at du er glad for at snøen er borte.

bengalow

I förrgår upptäckte vi att det har varit små möss inne i vårt inglasade uterum - dom hade tuggat på våra kuddar. Vi har inte haft sådana på flera år, så vi köpte några musfällor. Splash....på två dagar har fått tre stycken. Anita säger att dom är söta - och jag säger att dom inte är det. Är det någon som håller med Anita??
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Mixelite

Quote from: \"bengalow\"I förrgår upptäckte vi att det har varit små möss inne i vårt inglasade uterum - dom hade tuggat på våra kuddar. Vi har inte haft sådana på flera år, så vi köpte några musfällor. Splash....på två dagar har fått tre stycken. Anita säger att dom är söta - och jag säger att dom inte är det. Är det någon som håller med Anita??

I at musefeller er søte?  :clown:  Beklager, det var det jeg leste først. Klart mus er søte! Jeg, dvs minstemann egentlig, har en hamster. Den er kjempesøt! Når han graver seg rundt i sponen i buret og plutselig titter opp. Eller går berserk når jeg byr ham en neve erter og ikke gir seg før han ser ut som en ertepose, eller \"får en rakett i rumpa\" og freser rundt på gulvet i pur glede over å bevege seg fritt. Tips til fødselsdagsgave kanskje? Dverghamster tar ikke store plassen ;-)

bengalow

Nä, musfällor är inte söta, såklart....! Syftningsfel hade ,min gamle språklärare sagt -5 poäng! Men möss....och hamstrar gillar dom i Sydamerika, men då skall dom vara grillade...
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Mikke

...tja, vill man inte skicka dom till de sälla jaktmarkerna, så kan man ju ta fällan i bilen och deportera dom några kilometer bort.... :D
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

brit

Quote from: \"bengalow\"I förrgår upptäckte vi att det har varit små möss inne i vårt inglasade uterum - dom hade tuggat på våra kuddar. Vi har inte haft sådana på flera år, så vi köpte några musfällor. Splash....på två dagar har fått tre stycken. Anita säger att dom är söta - och jag säger att dom inte är det. Är det någon som håller med Anita??

Jeg er enig med deg Bengalow!!!!Jeg liker ikke mus og klarer heller ikke å se at de er søte!

Katta

Jeg må nok holde med Anita - jeg syns de er kjempe søte. Svigermor fant en mus i kjelleren for noen år siden, den var i en bøtte. Hun kom opp og ut med den, ville at sønnen skulle \"knerte\" den. Men....jeg var ikke enig. Det endte med at den lille musa ble sluppet ut. Tydelig at den forsto hvem som hadde reddet den, for den pilte bort til føttene mine - gjemte seg litt før den pilte videre. Gjett om jeg blir mobbet for det???

kaka

Klart mus er søte! De hører bare ikke hjemme innomhus. Når vi, helt uforberedt, opplever en liten dott i full fart inne, kvekker vi. Heldigvis mange år siden jeg opplevde det. Liker ikke musefeller, men det overlot jeg til det \"tøffere kjønn\".
KariK

bengalow

Idag har Anita varit och lämnat Ouzo på \"kollo\", eftersom vi reser i morgon. Så kommer hon hem med tårarna rinnande, och berättade att den lille saken darrade och kved av oro. Klängde sig fast med sina små framben, och ville bestämt med matte hem igen.
Ikväll när vi satt och åt middag så var det precis som om maten inte smakade, för det var något som saknades....tänk att man kan vara så glad för en liten fyrbening!!! Snyft!!!
Det enda som gläder oss nu är att vi kommer hem och hämtar honom igen. Då jäklar!!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Barbro

:crybaby: Huff,en forferdelig følelse når man må levere fra seg huset`s beste venn..det vet jeg av erfaring :crybaby: .Men,sånn er livet..de kan ikke være med overalt.
Et nydelig bilde av snøOuzo,Bengalow :love7: ,han er bare sååå nydelig!
Og mus..de er jo så søte,men som sagt forut her,ikke innomhus.Musefeller er noe herk..grøss..det er nok ikke mye bedre å legge ut musegift,men...av to onder? :pale:
Ha en flott tur forresten :cheers: !
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

kaka

Har fått med meg at du skal mye ut å reise i år, Bengalow, til \"alle andre steder\" enn Hellas. Men hvor går turen imorgen? Uansett: Ønsker dere en veldig god tur!!
KariK

Tjorven

Ååå, det hørtes hjerteskjærende ut, Bengalow. Jeg vet hvordan det er å reise fra min lille firbente, men Lille Pus kan heldigvis være hjemme, og kattepasser kommer hit. Men hun skjønner at noe er på ferde når jeg drar fram kofferten. Da hopper hun oppi og sender meg DET blikket med kulrunde øyne. Snufs.
Men god tur til dere imorgen.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...