Logg inn med Facebook eller Google!

En kjølig uke i Plomari, - med mange varme møter

Started by kaka, 10. May 11, 22:47:58

Previous topic - Next topic

Athina

Her er et par bilder tatt utenfor kirken. På det første ser vi dama som leter forgjeves etter nøkkelen :smile:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Tjorven

Imponerende sett fra innsiden. Greske kirker mengler ikke pomp og prakt, nei, og denne var intet unntak. Og så fikk dere enda et (privat)besøk med på kjøpet. Kjempekoselig  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Athina

Så kommer hun som hadde nøkkel, i fullt firsprang, på tøfler, sammen med barnebarnet Gregoris :grin:
Tar også med noen bilder inne fra kirken.
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Tjorven

Her kommer jo bildene \"haglende\". Kjempeflotte bilder, Athina  :D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Athina

Vi postet visst samtidig, Tjorven, takk for kommentar :smile:
Ja, det var utrolig hyggelig å bli invitert hjem til denne dama som passet barnebarnet på 5 år. Hun laget gresk kaffe både til oss og gutten :smile:
 
Disse bildene fra kirken fikk jeg ikke med i forrige innlegg, prøver igjen:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Athina

Krybben fra langfredagsprosesjonen stod fortsatt blomsterpyntet innenfor døren:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

kaka

Takk for nydelige bilder inne fra kirken, Athina! Så flott å se at du har fått det ordentlig med.
KariK

Tore

Imponerende flotte kirkebilder.De har all grunn til å være stolt over disse kirkene!Takk for at dere legger inn disse bildene som er en fryd å se på. :grin:

cyclopen

Vi var der uken før dere-mye regn og ganske kaldt, men fantastiske naturopplevelser og flotte turer.
Følte meg hensatt tilbake dit igjen etter å ha sett disse flotte bildene derfra ! Plomari er herlig. Vi reiser tilbake om 10 dager for en liten uke :-)
Og så blir det et lengre opphold der i september. Blir aldri lei denne mangfoldige og rause øya ! :lol:

kaka

Du verden, Cyclopen, dere er virkelig trofaste mot stedet, og lar dere tydeligvis ikke skremme av regn og kladt vær.
For egen del merker jeg at jeg bare har blitt mer og mer glad i området.

Hyggelig at du kan glede deg over bildene fra den vakre kirken, Tore.
Det var spesielt å oppleve den sammen med disse, som hadde et så nært forhold til den.

Det ble også et hyggelig \"kaffeselskap\" der hjemme. De kunne ikke mye engelsk, bare tre fraser, fortalte bestemor. Men, du verden som vi klarte å kommunisere likevel. Gutten pratet i vei, mens han tegnet, og hadde nok ingen tanker om at vi ikke forsto alt han sa  :lol:


Bare et lite bilde, som illustrasjon til gjestfriheten. Jeg skulle jo hatt bilde av den flotte kake bestemor etterhvert satte frem for oss også. Da følte jeg meg virkelig beæret!
Det var virkelig et varmt møte, - mens regnet rant ute.
KariK

Athina

Ja, dette ble et av de varme møtene som det refereres til i tittelen på denne tråden :smile:
Da vi gikk videre, kom vi etterhvert forbi en kafeneion av det ordentlig gammeldagse slaget (nr. 9). En skjønn, eldre dame kom ut og lurte på hvor vi skulle hen (tror jeg; det er kaka som kan gresk :smile: )
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

kaka

Det er så fint at du også kommer med dine bilder, Athina (som er mye bedre enn mine)

Den flotte, eldre damen var nok også opptatt av å fortelle oss veien til den andre, store kirken de har i byen, Panagya eller Metaforfossi Sotiros. (skiltet står rett overfor 9`ern) Det tok litt tid før jeg skjønte hva hun ville oss.

Vi hadde jo stor glede av å bli bedre kjent med henne etter vårt neste kirkebesøk, da hun tok oss inn i varmen, bokstavelig talt!
KariK

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 05. Jun 24, 11:55:12
Værmeldingene er ikke helt enige, men det er mell...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...