Logg inn med Facebook eller Google!

Korfu, Gouvia

Started by Sandydandy, 01. May 11, 20:47:00

Previous topic - Next topic

Sandydandy

Nå er det faktisk nesten så jeg begynner å angre på sydenferien vi har bestilt til Gouvia!
Alle skriver så stygt om den plassen atte hjælp! :hammer:
Er det noen der ute som faktisk har hatt noen positive opplevelser med dette stedet?
Vi er et par i midten av 20 årene som vil ha en kombinert ferie av å slappe av, og selvsagt ha muligheten til en fest. Men ikke sånn hurramegheipådeg fest, men å kunne ta noen øl å snakke med folk.

Vi syntes at Gouvia var et godt valg utifra det reiseselskapet fortalte oss. Vi er klar over at det ikke finnes sandstrender der, men hotellet (som er 4+ stjerners) har sin egen lille kunstige strand. Hotellet er nyoppusset når vi kommer, og det virker veldig bra.
Vi tenker også på å ta turen over til Albania.

Noen erfaringer (positive i den forstand) om gouvia? :thumbright:
Gi meg sinnsro slik at jeg formår godta de ting jeg ikke kan forandre,mot til å forandre det jeg kan gjøre noe med og forstand til å se forskjellen....

Anders

Var det ingen som kunne hjelpe her da? Må da være NOEN på forumet som har noen positive erfaringer fra dette stedet?

Tjorven

Hei Sandydandy.
Jeg og dattera mi var faktisk i Gouvia, men det er 18 år siden nå! Det fantes da strender der da.... selv om ikke bystranda var noe særlig. Men vi pleide å bade på ei strand som lå på en slags odde (så vidt jeg husker) der det lå et \"lux-hotell\". Kanskje er det der dere skal bo, litt i utkanten av selve bykjerna.

Det er nok mer party der nå, men husker det var frodig og fint, og mange koselige folk. Dessuten er Gouvia et fint utgangspunkt for utflukter med bil eller scooter. Vi kjørte rundt omkring på nordkysten, massevis av nydelige strender, koselige steder og flott natur. Ta en tur til Siddhari, ei helt spesiell klippestrand.

Korfu er ei vakker øy, og dere får det helt sikkert fint. Ønsker dere en god tur  :D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Sandydandy

Quote from: \"Tjorven\"Hei Sandydandy.
Jeg og dattera mi var faktisk i Gouvia, men det er 18 år siden nå! Det fantes da strender der da.... selv om ikke bystranda var noe særlig. Men vi pleide å bade på ei strand som lå på en slags odde (så vidt jeg husker) der det lå et \"lux-hotell\". Kanskje er det der dere skal bo, litt i utkanten av selve bykjerna.

Det er nok mer party der nå, men husker det var frodig og fint, og mange koselige folk. Dessuten er Gouvia et fint utgangspunkt for utflukter med bil eller scooter. Vi kjørte rundt omkring på nordkysten, massevis av nydelige strender, koselige steder og flott natur. Ta en tur til Siddhari, ei helt spesiell klippestrand.

Korfu er ei vakker øy, og dere får det helt sikkert fint. Ønsker dere en god tur  :D
Men det var godt å høre Tjorven! :) Tusen takk for svar og gode tips !

Jeg tror og håper at det kommer til å bli en fin ferie.
Vårt hotell ligger ganske sentrumsnært, men kanskje den stranda dere var på var ved Kontokali hotell? Det er et sikkelig luksushotell, og ble litt utenfor det vi kunne betale.
Den ligger også litt på siden av Gouvia.
Gi meg sinnsro slik at jeg formår godta de ting jeg ikke kan forandre,mot til å forandre det jeg kan gjøre noe med og forstand til å se forskjellen....

Handyman

Som Tjorven sier , så er Gouvia en bra base for \"utflukter\".

Det går local buss til Dassia Og Ipsos (20 minutter\'s rute)(blå busser)

Grønne busser til for eksempel KALMI , stedet jeg ferierer i Mai og september.

Jeg har vært rundt hele øya opp til flere ganger ettersom jeg har vissitert øya

de 12 siste åra.

Du(dere) kommer garantert til å trives på Kerkira(corfu) , god fornøyelse.

Sandydandy

Quote from: \"Handyman\"Som Tjorven sier , så er Gouvia en bra base for \"utflukter\".

Det går local buss til Dassia Og Ipsos (20 minutter\'s rute)(blå busser)

Grønne busser til for eksempel KALMI , stedet jeg ferierer i Mai og september.

Jeg har vært rundt hele øya opp til flere ganger ettersom jeg har vissitert øya

de 12 siste åra.

Du(dere) kommer garantert til å trives på Kerkira(corfu) , god fornøyelse.
Men det er jo helt perfekt siden vi er lystne på å opplevelser, og få se mye! Ingen av oss kjører bil, men jeg har forstått at busstilbudene er veldig bra, og reiseselskapet arrangerer mange utflukter!
Dere har virkelig \"muntert meg opp\". Tusen takk, dere er søte :)
Gi meg sinnsro slik at jeg formår godta de ting jeg ikke kan forandre,mot til å forandre det jeg kan gjøre noe med og forstand til å se forskjellen....

Tzasiki

Så ikke dette før nå, men svarer så godt jeg kan:

Gouvia er en lite turiststed, grønt og frodig der,  og det er det virkelig på hele denne vakre øya! Det er ca.16-17  år siden vi ferierte der, så  Gouvia  er nok utbygget siden da!).Husker stedet veldig godt, da vi likte øya SÅ godt!! Stranden der var da litt \"leirete\", men denne er sikkert bedret nå. Må inrømme at vi ikke var der mye på dagene, da vi utforsket øya hver dag i to uker..Og det anbefales!! Det var flere gode spisesteder i Gouvia bl.a.   Gouvia var en fin base å bo på, ikke minst bl.a.  med tanke på kort busstur inn til vakre Corfu by, anbefales!!, spesielt Listonkvartalet der , og å rusle rundt i gamlebyen, den er fin!!!Dette en av de fineste største byene vi har vært på i Hellas!.  Vi kjørte rundt øya på kryss og tvers, og fikk sett omtrent hele øya.  nevner: Kalami, ser da rett over til Abania som er kun 2 km unna. , Kassiopi, Sidari, Palaiokastrista, og Glyfada. Glyfada på vestsiden - der var vi ofte og badet!. Likte oss godt der og!. Og innover på øya er det fint, mange fine landsbyer, m.m.. :readingxxx:

De Ioniske øyer er vakre og mer \"italiensk preget\" når det gjelder arkitektur. Det er mange italienerne som besøker Corfu - og de andre naboøyene  også! Ikke så rart, da Italia ikke er så langt unna..
Obs.: italienerne kjørte bil ganske fort ja.. hm..  
Jeg/vi har besøkt tre av øyene på tre forskjellige tidspunkt, : , og alle er flotte på hver sin måte ( Corfu, Keffalonia og Zakynthos). De jeg/vi liker best av disse er Corfu og Keffalonia,!!!! og vi vil gjerne tilbake til disse!!Nesten rart at vi ikke til nå har vært tilbake, men vi liker å se andre steder/øyer i Hellas, og har fått opplevd mange fine øyer/steder/litt fastland  over mange år!!.  Så derfor: gled dere til å besøke Kerkyra (Corfu)!! Riktig god ferie, nyyt øya!!  :bootyshake:

Tips: :diabloanifire:  besøk gamlebyen i Cofu by om kvelden, spis middag og kos dere der inne!!.Går ofte buss inn dit, ellers er taxi forholdsvis rimelig. God ferie!

Sandydandy

Quote from: \"Tzasiki\"Så ikke dette før nå, men svarer så godt jeg kan:

Gouvia er en lite turiststed, grønt og frodig der,  og det er det virkelig på hele denne vakre øya! Det er ca.16-17  år siden vi ferierte der, så  Gouvia  er nok utbygget siden da!).Husker stedet veldig godt, da vi likte øya SÅ godt!! Stranden der var da litt \"leirete\", men denne er sikkert bedret nå. Må inrømme at vi ikke var der mye på dagene, da vi utforsket øya hver dag i to uker..Og det anbefales!! Det var flere gode spisesteder i Gouvia bl.a.   Gouvia var en fin base å bo på, ikke minst bl.a.  med tanke på kort busstur inn til vakre Corfu by, anbefales!!, spesielt Listonkvartalet der , og å rusle rundt i gamlebyen, den er fin!!!Dette en av de fineste største byene vi har vært på i Hellas!.  Vi kjørte rundt øya på kryss og tvers, og fikk sett omtrent hele øya.  nevner: Kalami, ser da rett over til Abania som er kun 2 km unna. , Kassiopi, Sidari, Palaiokastrista, og Glyfada. Glyfada på vestsiden - der var vi ofte og badet!. Likte oss godt der og!. Og innover på øya er det fint, mange fine landsbyer, m.m.. :readingxxx:

De Ioniske øyer er vakre og mer \"italiensk preget\" når det gjelder arkitektur. Det er mange italienerne som besøker Corfu - og de andre naboøyene  også! Ikke så rart, da Italia ikke er så langt unna..
Obs.: italienerne kjørte bil ganske fort ja.. hm..  
Jeg/vi har besøkt tre av øyene på tre forskjellige tidspunkt, : , og alle er flotte på hver sin måte ( Corfu, Keffalonia og Zakynthos). De jeg/vi liker best av disse er Corfu og Keffalonia,!!!! og vi vil gjerne tilbake til disse!!Nesten rart at vi ikke til nå har vært tilbake, men vi liker å se andre steder/øyer i hellas, og har fått og opplevd ange fine øyer!.  Så derfor: gled dere til å besøke Kerkyra (Corfu)!! Riktig god ferie, nyyt øya!!  :bootyshake:

Tips: :diabloanifire:  besøk gamlebyen i Cofu by om kvelden, spis middag og kos dere der inne!!.Går ofte buss inn dit, ellers er taxi forholdsvis rimelig. God ferie!
Tusen hjertelig takk for alle gode tipsene! Her må jeg bare sette meg opp en liste skjønner jeg  :)
Gi meg sinnsro slik at jeg formår godta de ting jeg ikke kan forandre,mot til å forandre det jeg kan gjøre noe med og forstand til å se forskjellen....

Tjorven

Og vil dere besøke etpar nabo-øyer, kan jeg anbefale en dagstur til Paxos og Antipaxos  :D  Det går sikkert daglige båtutflukter (iallfall fra Korfu by) dit. Innseilinga til Paxos er helt spesiell.
Angående utflukter ville jeg sjekket om disse fins utenom reiseselskapets regi. De tar seg ofte godt betalt for å arrangere slike turer, og man får samme opplevelsen fra de lokale aktørene, for en billigere penge.

Tror dere får mer enn nok å gjøre i ferien  ;)  Hvor lenge skal dere være der, forresten?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Sigbjorn

Vi var i Gouvia i 2003.
Vi syntes nok at Gouvia var i meste laget. Om vinteren bor det 23 mennesker der, og om sommeren en del tusen. De fleste vi så der var blåhvite, tatoverte, blekfete engelskmenn hvor mannen i familien stort sett satt inne og drakk øl og så fotball.

Jo da. Det er en strand i Gouvia som for så vidt er ganske ok. Ulempen med stranden der er at vannet er litt uklart og grumsete. Vi fant steder der med veldig god mat og veldig hyggelig betjening. Vi reiste sammen med noen venner av oss som hadde vært i Gouvia mange ganger, og de trivdes veldig godt der. Vi tenkte som så at den lille nabobyen, Dassia, kunne være verdt å se på, og tok bussen dit. Vi snudde med en gang vi kom dit. Dassia var virkelig elendig. Dassia ga meg en viss assosiasjon til en eller annen Bondfilm fra 70-tallet som viser et eller annet bulgarsk feriested.

Så det positive: Byen Korfu er fantastisk vakker med en blanding av italiensk og engelsk arkitektur. En fantastisk flott plass i midtbyen som jeg ikke husker navnet på. Interessante andre gater med flott arkitektur og svart marmor på gatene. Smale gatesmau som er så smale at du nesten kan strekke deg fra det ene huset til det andre.

I tillegg kan Gouvia/Korfu være utgangspunkt for dagsturer. Det går dagsturer til blant annet Albania. Vi tok en kombinert tur Paxos/Antipaxos/Parga. Fantastisk mye flott og se på, og en av grunnene til at vi reiste til Parga i 2006.

Gouvia ville jeg ikke ha reist til igjen, MEN: God tur. Dere får helt sikkert en veldig fin ferie.
Δεν πειραζει

Tommy

Varför inte ta en dagstur med båt till någon av dom små öarna,  Ereikoussa, Mathraki, Othonoi som ligger norr om Korfu. Här är ett par länkar om det : http://www.corfu.world-guides.com/corfu_attractions_nearby.html

http://www.honeymoonguide.com.au/europe/ionian.html

http://corfunorthwesternregion.blogspot.com/2011/02/boat-trips-best-holiday-experience.html

Go tur till den Ioniska ö-världen :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Heidrun

Gouvia er faktisk mange ganger bedre enn sitt rykte. Og som det blir sagt. Det går båttur til Paxos. Og denne lille øy ville jeg faktisk anbefalt dere å overnatte på. Meget koselige tavernaer og en herlig liten øy det er. Uansett. Corfu er et sted man vil bli glad i. Og Gouvia også
Yamas til livet og til

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...