Logg inn med Facebook eller Google!

Ferje Naxos-Koufonissi, noen spørsmål

Started by Tjorven, 01. May 11, 01:11:46

Previous topic - Next topic

Tjorven

På min tur til Kykladene i juni, skal jeg overnatte ei natt på Naxos, og ta ferja Artemis til Koufonissi morgenen etter.
Jeg tar Blue Star til Naxos fra Santorini, og lurer på om jeg også kan kjøpe båtbilletten til Koufonissi der samtidig, eller må den kjøpes på Naxos? Og i tilfelle hvor selges billetter?
Går Artemis fra samme sted (kai) som der BS legger til på Naxos. (Mulig jeg spør dumt her, men husker ikke i farta om det er flere ferjesteder i havna)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Atle

Billetten kan kjøpes på kaia på Naxos langs havnepromenaden bare les på døra/oppslag utenfor butikken. Er vel bare ei avgangs havn der? veit det går noen dagsturer og slikt litt nærmere kirka i havna men det vil du jo se siden du veit navnet på ferja.
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Greece-Traveller

\"Skopelitis\" går fra samme sted som turbåtene.



Alle store ferger går fra fergekaia.

Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Tjorven

Takk for svar og fine bilder. Men er fortsatt usikker her. Siden jeg ikke har reist med Artemis før, og ikke aner hvor stor denne ferja er, så er jeg like langt  ;)
Jeg reiser ganske tidlig om morgenen, og har ikke spesielt lyst til å drasse rundt med koffert i havnegata på jakt etter billettkontor. Så jeg lurer fortsatt på om noen vet om billetten kan kjøpes på Santorini? Det hadde vært så mye enklere.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders


Kristian

Litt av \"moroa\" med å reise er at du ikke får biletter til en del ferjer untatt på avreisestedet.

Noen kan også forhåndsbestilles, men må vel plukkes opp i Athen på flyplassen eller i Pireus.

Da kan du oppleve det som den gjengen vi så i fjor. De hadde bestilt biletter, men vel framme en søndag i Pireus var det spesifikke b-kontoret søndagsstengt.

Nå ser det ut til at Artemis går 1010 og da har du tid til en frokost i havna.
Enten kan du la bagasjen stå på frokoststedet, eller så er det oppbevaring rett inn fra hovedferjekaia. Rett frem, muligens litt til høyre.

Må du ha lengere tid har du Scopelitos, som vel er den eneste ferja som ikke går fra hovedkaia. Den ligger til gjengjeld normalt inn et par timer, så du oppdager alltids den.

 :diabloanifire:
Kristian/Planer er til for å utsettes

Anders

I godt vær skal Artemis være en \"relativt\" stor og grei båt.
http://www.marinetraffic.com/ais/showallphotos.aspx?mmsi=237026300#top_photo

Den legger til ute ved hovedkaien. Hva angår billetten kan du jo sjekke på Santorini, men det ligger nå minst to Zas Travel billettkontor i havna på Naxos. Muligens en ide å kjøpe billetten kvelden før ja, hvis du skal avgårde på en søndag. Da får du også den \"lange\" veien rundt, via Donoussa og Amorgos.

http://www.gtp.gr/RoutesDetails.asp?routeid=309&schedid=21576948&expanded=&searchcompany=0,2&SchDay=5&SchMonth=6&SchYear=2011&OrigExpand=0&DestExpand=0&ForigId=11943&FdestId=12054&Oorigid=11943&Odestid=12054&SortType=1,2&Intern=0

Tjorven

Takker for svar, Kristian og Anders.
Reiser fra Santo den 4/6, og videre til Kouff søndag 5. (Da går ikke Skopolites) så det blir full rundtur via Donoussa, Egiali og Katapola. Så jeg får jo sett litt av Amorgos likevel da  ;)

 Det er bare å krysse fingre og tær i håp om godvær, for seilasen tar jo 4,5 timer!! Etter 1 uke der, får jeg med meg de andre to små-kykladene på returen til Paros, så jeg blir ganske så \"bevandra\" i denne øyverdenen  :)
Jeg prøver å glemme at jeg ikke er overbegeistra for lange båtreiser, og heller glede meg til alt det spennende jeg får se. Kameraet blir nok brukt flittig, tenker jeg  :D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Forresten, det er nok best at jeg fikser billetten når jeg ankommer Naxos lørdag kveld, hvis jeg ikke får kjøpt den på Santo. Har liten lyst til å virre rundt og i verste fall finne et søndagsstengt billettkontor!!    :rocklicker:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Greece-Traveller

Det er ikke noe problem å kjøpe billett lørdag kveld på Naxos.

Her ser du bagasjeoppbevaringen Kristian nevnte:

Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

marjana

Artemis er en ganske stor ferge. Her ligger den i havn på Syros.
Glika i zoi

Kristian

Jeg synes du skal ta det helt med ro.

Du er på Naxos tidlig nok til kjøpe biletter lørdag kveld.

Det er ikke nødvendig å lage problemer der ingen er?
Kristian/Planer er til for å utsettes

Siste innlegg i forumet

Re: Turister mister livet på øyer i Hellas
by kaka | Today at 21:27:30
Viktige påminnelser....
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...