Logg inn med Facebook eller Google!

Stoupa, april 2011

Started by Ole, 25. Apr 11, 23:59:46

Previous topic - Next topic

Ole

Quote from: \"kaka\"Det ser jo ut som dere hadde en del brukbare timer der nede  :sunny:

Quote from: \"Anders\"Ummm... nå husket jeg plutselig de der dagene \"innimellom\", jeg også :-)

Det ble mange herlige timer! Tenker vi på været, så var det tre dager med regn, et par dager med litt skiftende vær (men ikke regn), og resten sol. Så alt i alt var det kanskje ikke så gale....det var tross alt april. I denne tråden er de fleste bildene tatt de dagene det var regn, for det var da vi var ute og fartet! :-)

kaka

Det virker jo fantastisk å bo i et helt hus! Det var noe å tenke på, om jeg skulle få med meg \"smått og stort\" en gang.
Det virket som det var flere muligheter, om huset \"deres\" blir solgt.
KariK

Ole

Quote from: \"kaka\"Det virker jo fantastisk å bo i et helt hus! Det var noe å tenke på, om jeg skulle få med meg \"smått og stort\" en gang.
Det virket som det var flere muligheter, om huset \"deres\" blir solgt.

Det var deilig med litt tumleplass. Vanligvis bor man jo litt trangt når man er i Hellas, men dette var noe annet. Kjøkkenet hadde \"norsk standard\" med oppvaskmaskin, skikkelig komfyr etc.

Tror det er flere muligheter om dette blir solgt, men det vet i alle fall Kalimera.

Tjorven

Du verden så flott dere bodde  :D  Her var det rikelig med plass, både inne og ute. Ikke noe å si på utsikten heller. Må være litt godt å kunne bo sånn når man er en hel familie på tur, og med alle fasiliteter på plass  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Magnolia

Det var godt å se at dere hadde fine soldager også. Været kan jo være så uberegnelig på den tida. Bostedet er jo bare fantastisk. Kan tenke det var godt med så god plass med to små, viltre karbater. :)

Bildene gleder fortsatt et manisk hjerte.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

filhellener

Lenge siden jeg har vært inne her, reiste til Kreta 20.april og kom hjem 8 mai til en PC som hadde sagt takk for seg......!
I dag har sønnen vår forbarmet seg over oss og lånt oss en laptop, så nå  vil jeg oppdatere meg litt  :icon_smile:
 
Nå har jeg lest denne tråden og sett på alle de flotte bildene dine, Ole   :iconbiggrin:
 - jeg og var jo spent på hvordan dere ville like  Stoupa/Mani, siden jeg liker meg så godt der :icon_smile: Jeg hadde ønsket dere m y e bedre vær  :sunny:
 
- og meg selv og ;-) - det var ikke v e l d i g varmt på Kreta heller, men bra hadde vi det uansett  :icon_smile: - og det så det ut som dere også hadde  :iconbiggrin:
Kari

Ole

13. May 11, 21:49:14 #102 Last Edit: 24. Aug 11, 21:48:25 by Ole
Søndag 24. april, og vi vender nesa mot Athen. Vi har bestilt rom på Hotel Avra i Rafina til dagen etter. Der er vi kjent, og det er kort vei til flyplassen. Ganske ideelt, i tillegg til at Rafina er en trivelig by.

Men først lå det mange mil foran oss på den greske landeveien.



Det var ingen overflod av bensinstasjoner langs veien, så klok av skade fra turen nedover, der vi en stund fryktet at vi skulle gå tom for bensin, sørget vi for rikelig med bensin på tanken.


Vi kjørte omtrent non-stop til Korinthkanalen. Det var ikke så lett å finne den, men etter litt leting kom vi fram. Dette var et spektakulært gjensyn 17 år etter at jeg var her sist.





Ole

Litt video fra Korinthkanalen filmet med mitt gamle kompaktkamera.
38 Mb

Tzasiki

JEG FØLGER OGSÅ MED PÅ PÅSKEFERIEN DERES I STOUPA , SÅ FINT HUS DERE LEIDE DER.. FINE BILDER FRA KORINTKANALEN OGSÅ. :iconbiggrin:

Ole

Takk, Tzasiki! :-)

Slenger på en video til:
olesivert.com/stoupa/MVI_0563.AVI 29 Mb

kaka

Det er nesten rart, i et land med stadige jordskjelv, at de kanalveggene holder! Jeg vet ikke om jeg ville likt båtturen mellom de høye jordveggene (men de er vel godt sikret, får vi tro)
KariK

Ole

Er du sikker på at det er jordvegger?

Siste innlegg i forumet

Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Syros mai 2024
by kaka | 20. May 24, 21:46:28
Ja, det var dyrt! Men ellers virker det som du har...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...