Logg inn med Facebook eller Google!

Anders\' påsketur til Naxos 2011

Started by Tjorven, 14. Apr 11, 15:09:35

Previous topic - Next topic

Anders

Det ble en innholdsrik dag... har spist take-away pizza og drukket take-away Mythos (only for ju, mai frend), og fått høre at femte mai går alle bissnisser dukken (smoking maybe bad for you, but good for bisniss). Vinden later til å ha dovnet betraktelig og jeg gleder meg veldig til Megali Paraskevi.
Fikk tilbud om å være med og slakte påskelammet... klarte etter litt om og men å takke nei på en høflig måte (tror jeg hadde mistet matlysten!), og har det egentlig veldig bra!
Og har lært en hel masse om uttalelser og det å legge trykk på riktig stavelser... du verden hvilken lang vei jeg har å gå!
Men folk er herlige og bare albaneren oppi gaten kan tenkes å lure meg for penger og dessuten har jeg og Julia blitt litt sånn ørlite glad for at vi finnes... sammen på samme tid. Ikke misforstå, hun har mann...

Kristian

Ja da er Express Scopelitos på vei sørøver fra Naxos. Hoppet over turen i går.

Blue Star Ithaki forlater samtidig Naxos for nordgående. Highspeed 5 og Ithaki gikk ekstra runde til Naxos og Paros i går kveld, og turen idag for Ithaki er vel også ekstratur i forbindelse med påsken.

Mye folk og biler med alle ankomster til Paros og Naxos igår og det jeg har fått med meg i dag.

Været ser bedre ut i dag, sol og høyere temp, men fremdeles frisk vind, sikkert verdstatt av vindsurferen utenfor ST. George beach.
Kristian/Planer er til for å utsettes

Anders

Å Hildrande Du! Jeg gikk TIL Plaka... jeg gikk PÅ Plaka... og jeg gikk FRA Plaka! Skulle noen by meg opp til dans ikveld blir de skuffet... har jo knapt føtter igjen!
Menn her blåser bra, ja... forskjellen er at det er så mye varmere :-)

Anders

Syns for øvrig jeg har gjort meg fortjent til en Mythos i solveggen...

Diddi

Ja,det fortjener du da!! Vi gikk den veien kun en vei i sommer,det var igrunn langt nok!

Fikk melding fra sønn min på Kreta,der lå de nå på stranda og grillet seg:).....er så glad dere fikk litt sommer til slutt :icon_smile:

Her hos oss går det i husmaling og tapetriving....og litt sol på terrassen innimellom :blackknight:
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

kaka

Det var en skikkelig bragd, Anders! Nå ble jeg imponert.
Jeg minnes en \"krokete mann\" som kom tilbake fra bare halve turen, - inn på Paradiso. Han så ikke akkurat ut til å lengte etter en kveld på dansgulvet, nei,

Men i kveld blir det vel en helt annen dans.
Håper du har krefter igjen til å oppleve seremoniene!
KariK

Anders

Beklager å si det, men noen greske opplevelser kan man ikke lese seg til... de må rett og slett oppleves!

Annlaug

Det forstår jeg Anders. Og håper jeg en dag kan oppleve påsken i Hellas.

Anders

Da vet jeg et lurt sted å anbefale... og noen gode mennesker å dele opplevelsen med... bare å hoppe i det!

Anders

Og så kan du ha mye moro med å krangle/bønnfalle deg vekk fra Mayeritsaen imorgen (eller senere ikveld, eller noe sånt...)

Anders

Dessuten har jeg nå lært at alle kan snakke gresk på hvilket språk de vil... ingen forstår ordene men alle skjønner meningen... jeg er litt i limbo her, men du verden hvilken kveld!
Natters....

Anders

Mye mere skyer idag, og virker som om hver eneste en av dem har tenkt seg en tur foran solen:-(
Her kimes med klokker og smelles med ulike smellerier og noen må ha skrudd prestens lydanlegg opp til max... tilogmed i luftlinje er det ganske mange hundre meter fra hvor jeg sitter til nærmeste gudshus men jeg tør nesten ikke åpne baderomsdøren av frykt for å treffe på mannen!
Tror ikke det blir noe annet enn daffing idag... skal på \"big party\" sammen med \"familien\" rundt midnatt, så vil ikke slite meg ut :-)
God påske der hjemme!

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...