Logg inn med Facebook eller Google!

Ryktebørs: Flyruter 2011

Started by Ole, 27. Sep 10, 11:09:12

Previous topic - Next topic

filhellener

Quote from: \"Marit\"Et annet selskap som flyr fra Oslo til Hellas (fra Oslo til Athen og Thessanoliki) er Czech Airlines. Det blir 1 mellomlanding i Praha.
Ja, vi har hatt god erfaring med Chech Airlines og vi, flyr med dem i gjen i nyttåret, men i april var Austrian billigere da vi bestillte, dessuten hadde vi en voucher hos dem vi \"måtte\" bruke,  flaks at de også var billigst :-)
Kari

Anne

Vi har brukt Czech Airlines flere ganger og er superfornøyd. Veldig ryddig og enkel mellomlanding i Praha. Fine fly og god service. De hadde ikke kommet med billig-billettene sine da jeg bestilte vår desembertur til Athen, så nå skal vi prøve Lufthansa og Aegian via Munchen.

Jeg har fått beskjed fra Norwegian at Athen-ruta er en sommer-rute og at den vil komme nå i løpet av november hvis den blir tatt opp igjen. De anbefalte meg å vente med bestilling av min apriltur med et annet selskap......så kanskje det er håp :-)
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

marjana

Quote from: \"Anne\"Jeg har fått beskjed fra Norwegian at Athen-ruta er en sommer-rute og at den vil komme nå i løpet av november hvis den blir tatt opp igjen. De anbefalte meg å vente med bestilling av min apriltur med et annet selskap......så kanskje det er håp :-)

Mener du at Norwegian kanskje vil fly fra Rygge til Athen igjen?

Det var i hvert fall dumme tider fra Gardermoen, via Arlanda, med tanke på å rekke ferger, og opptil 11 timers reising hele natten retur Athen-Gardermoen, - og dyrt også, foreløpig.

Det er nok best å vente å se!
Glika i zoi

Anne

Jeg forstod det sånn ja...men...Jeg tror det ikke før jeg får se det :-)
Via Stockholm ble jo altfor dyrt og LANGT i tid...særlig hjemreisa...nei da må Czech, Lufthansa eller andre sjekkes ut..men jeg venter ut november.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

marjana

Jeg synes å huske at Norwegian fra Rygge-Athen i år hadde en kampanje i februar med 299,- en vei, og de prisene sto der også i august. Ikke retur, de var litt dyrere, men stort sett under 1000 kr.
Glika i zoi

Marit

Jeg skref følgende på Norwegians Facebook-side:
Hvorfor i all verden har dere kuttet ut direkteruten fra Oslo til Athen? Ruten via Stockholm synes jeg er for upraktisk og for dyr.

Fikk dette til svar:
Når vi vurderer hvorvidt vi skal opprettholde en rute eller ikke, er det flere faktorer som spiller inn. Vi må naturligvis vurdere lønnsomheten, men også disponering av flypark og muligheten for samme eller bedre slot-tider(avgang... og landingstider) på de ulike flyplassene er viktig. Vi beklager at vi i dette tilfelle besluttet å legge ned denne ruten, og vi har forståelse for at dette medfører uleiligheter for noen av våre berørte passasjerer. Ha en fin dag! :)

Om dette har noe å si for en ev. rute fra Rygge til Athen er nå ikke godt å s synes jeg.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Anne

Har Norwegian hatt rute til Athen fra både Rygge og Oslo?  Trodde bare det var fra Rygge jeg.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

kalymnos

Har vært innr på Ving sidene, og ser nå at det blir nattflyvning til Kos. Dette er veldig synd, da vi pleier å bestille hotell selv på Kalymnos.
Før fikk vi bestillt transfer, men dette er det også slutt på  :hmph:
Så det betyr at vi må ha to overnattinger på Kos, og mister 2 dager på Kalymnos.. Men de sparer vel mye på nattflyvning, :hm:
malerkurs på Kalymnos

Marit

Quote from: \"Anne\"Har Norwegian hatt rute til Athen fra både Rygge og Oslo?  Trodde bare det var fra Rygge jeg.

Jeg skrev Oslo pga at hos Norwegian ligger både Rygge og Torp under \"Oslo\" sammen med Gardermoen.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Marit

Quote from: \"kalymnos\"Har vært innr på Ving sidene, og ser nå at det blir nattflyvning til Kos. Dette er veldig synd, da vi pleier å bestille hotell selv på Kalymnos.
Før fikk vi bestillt transfer, men dette er det også slutt på  :hmph:
Så det betyr at vi må ha to overnattinger på Kos, og mister 2 dager på Kalymnos.. Men de sparer vel mye på nattflyvning, :hm:

Apollo har ennå ikke \"fastlagt rutetid\" til Kos, men de skal bruke samme flyselskap som Ving. Kan en håpe på eget fly for Apollo?
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Anne

Tror ikke Norwegian helt vet hvor de flyr. I Marit sitt svar sa de at Athen-ruta var kuttet ut, i svar til meg etterpå sier de igjen at Rygge-programmet for sommeren ikke er ferdig og at Athen er en sommer-rute...ergo...den kan dukke opp igjen i løpet av november...vi får se :-)
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

snoknud

Jeg har kjøpt billetter til Kreta i påsken, og endte på Cimber.dk nedover og Norwegian hjem, kjøpte billettene via travellink.no

Jeg håper vi kan få en helårsforbindelse fra Torp (eller en annen \"Oslo flyplass\" likegyldig hvilken), hovedsaken er at vi får en direkte forbindelse året rundt.

Om kjøretiden til flyplassen er 1 eller 3 timer betyr mindre enn kjedlige mellomlandinger.

Og det holder vel med en gang uka....
snorre

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 05. Jun 24, 11:55:12
Værmeldingene er ikke helt enige, men det er mell...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...