Logg inn med Facebook eller Google!

Ryktebørs: Flyruter 2011

Started by Ole, 27. Sep 10, 11:09:12

Previous topic - Next topic

Tjorven

Jeg har vært inne på det før, men er det noen som vet eller husker når Apollo/Ving legger ut sine enveisbilletter for kun fly? Korttidsminnet mitt er veldig kort.... Når jeg søker nå, får jeg kun opp tur/retur, og disse billettene er veeeeldig dyre syns jeg, iallfall ennå.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Kristian

Har vært inne og sjekket stort sett det som er av fly til Hellas for 2011.

Dersom ikke Norwegian kommer med et alternativ som er konkuransedyktig antar jeg de vil miste det vesentlige av kunder til Hellas utenom skoleferien.

Å fly via St.holm er både dyrere enn konkurentene og belemret med en \"høl i hue\" ankomst til Aten.

For meg er ca 3 uker alternativet og da innskrenker mulighetene seg med charter. Apollo operer med +/- 10000 for kun fly til Santorini for 2 personer. Ving 5-6000 via Chania.

DIverse fly selskaper opererer med priser fra i underkant av 3 til i overkant av 4000 for t/r.

Gjengangerne er tre:

1. Underkant i transfertid, dvs ned i 30-40 minutter. OK om man reiser m. håndbaggasje, men jeg vil gjerne ha med meg lesestoffet til Hellas.

2. Lang transfertid, ofte med overnatting underveis en eller to veier.

3. For ovennevnte alternativer er det ofte ankomst sent på dagen til Aten, noe som forhindre videretur samme dag.

Dersom ikke NAS kommer på banen ser jeg SAS som et godt alternativ fra Oslo.

Ca 2400 pro p. fra Oslo kl. 0620, grytidlig men med 1t55m transfer i Køben og ankomst Aten 1350 lokal tid. God tid til ferger fra Pireus, usikker på Rafina/Lavrio.

Olympic har for øyeblikket  anonsert fly 1430 og 1700 til Paros og 1700 til Naxo. Også grytidlig morgenfly. Skitdyre. ca 170 euro for 2, men i motsetning til Aegan som ikke flyr på disse øyene har de ikke billigbiletter.

Jeg for min del drøyer til utpå nyåret med bestilling.dersom muligheten for en Hellastur i sept. byr seg. Da bør Norwegian ha tonet flagg, om ike kan de døpe seg om til Swedish. Naxo-ANtiparos + muligens en mindre øy noen dager ved siden av.

 :cheers:
Kristian/Planer er til for å utsettes

marjana

Alt kan jo forandre seg i løpet av vinteren og våren når det gjelder konkurransen i lufta for flyselskapene, så mye har jeg fått med meg i løpet av mange år med turer til Hellas.

Norwegians morgenrute fra Rygge passet meg ypperlig uten mellomlanding, og med båt videre fra Piraeus samme dag ca kl 17-17.30.

Det er selvfølgelig flere ok alternativer med andre rutefly, uten timesvis å vente på en trist flyplass, og prisene kan være ganske lave, hvis man er fleksibel.

Jeg er litt nysgjerrig på hva som er den egentlige grunnen til at Norwegian ikke flyr fra Rygge lenger? Det var da stort sett fulle fly de gangene jeg fløy derfra. Noen som vet mer?
Glika i zoi

Marit

Ifølge Facebook-siden til Norwegian så lanserer de ruter fra Norge til Kefalonia og Lefkas neste sommer.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Ole

Flyet går ikke til Keffalonia og Lefkas, men til Preveza.

Svein~B

Quote from: Ole on 08. Dec 11, 17:40:30
Flyet går ikke til Keffalonia og Lefkas, men til Preveza.


Keffalonia-flyet går til Keffalonia:
http://www.norwegian.no/fly/lavpris/OsloGardermoen-Kefalonia?TripType=2&D_Day=01&R_Day=01&D_Month=201206&R_Month=201206&IncludeTransit=false&CurrencyCode=NOK&D_SelectedDay=28&dFare=1899&MustContainPrice=1899&tracker=TTContinue
http://www.europe-airports.com/greece/show-airport.php?code=EFL

Lefkas har vel ingen flyplass, men Aktion flyplass ligger vel nesten like nær Lefkas by som Preveza. Hvis det er lov å kalle Torp og Rygge for Oslo, må det være lov å kalle Aktion for Lefkas  :)

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/515657/
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Ole

08. Dec 11, 19:00:42 #54 Last Edit: 08. Dec 11, 19:07:35 by Ole
Det er akkurat det jeg mener! Har de et fly til Preveza flyplass, så må de si det, ikke at de har fly til Lefkas. Om det er flyplass på Lefkas eller ikke vet nok de færreste. At det er lov å kalle Torp og Rygge for "Oslo" er for meg en gåte. Men klart at dette er business og ikke noe annet.

Svein~B

På ett av bildene på Keffalonias flyplass' hjemmeside, ser det ut til at SAS har flydd dit tidligere, men det ser ut til å være noen år siden  :)

http://www.hcaa-eleng.gr/kefal_photo.htm
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tjorven

Quote from: Ole on 08. Dec 11, 19:00:42
Det er akkurat det jeg mener! Har de et fly til Preveza flyplass, så må de si det, ikke at de har fly til Lefkas. Om det er flyplass på Lefkas eller ikke vet nok de færreste. At det er lov å kalle Torp og Rygge for "Oslo" er for meg en gåte. Men klart at dette er business og ikke noe annet.


Måtte både flire og riste på hodet av deres siste reklame på tv: Vi flyr deg dit du skal - straka vegen, liksom. At de tør! Ofte er jo flyplassen de lander på milvis unna destinasjonen de reklamerer for   ;D  Stakkars uerfarne reisende, tenker jeg. Utenlands kan de havne midt uti Huttaheiti uten verken buss- eller togforbindelser, og da blir taxikostnadene ganske drøye   :o 
There are no strangers, only friends we haven't met.

Kalimera

Synes vel at Norwegian har gjort dette ganske greit jeg. De averterer med Lefkas Preveza. Det er jo to steder som er mer kjent i den regionen enn andre navn; Parga og Lefkas. Begge benytter den militære flyplassen i Aktion ved Preveza. Benevnelsen synes jeg derfor er korrekt både ut i fra markedsføring og lokalisasjon. Det tar ca 1 time med buss til Parga, mens Lefkas by når du på 20 - 25 minutter.

Såvidt jeg kan se av Norwegian sidene flyr man direkte fra Gardermoen til Kefalonia flyplass. Denne ligger 10 - 15 minutter fra hovedstaden Argostoli. Til de mer kjente turiststedene sør øst og nord vest fra flyplassen tar det ca 30 minutter med buss.

Dette er reisemål med veldig enkel adkomst. Det blir liksom litt som å reise direkte til Athen og så kjøre buss noen minutter til Porto Rafti eller til Rafina som et endelig feriemål.

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...