Logg inn med Facebook eller Google!

Tur til Naxos 2010, - etter inspirasjon fra Forummedlemmer

Started by kaka, 26. Sep 10, 13:58:43

Previous topic - Next topic

MaFi

Se, der var utsikten fra Stelida igjen, og skal si du har vært ute på tur og fått deg rundt! Hihi, morsomt med bildet av \"turfølget\", forresten... :-)

Tjorven

Ja, skyggen er jo alltid med på tur, men en liten trall gjør seg også  ;)
Men ellers syns jeg bare det er deilig å bare tusle litt rundt alene og nyte det jeg ser underveis. Det tror jeg du også har sansen for, kaka  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Gode bilder som er gode å se :-)
Syns de holder på å bygge litt for mye der borte på Stelida... det er visst i ferd med å utvikle seg til noe slikt med mange \"Stay out, private property\"-skilt :-(
Men forstod det slik på Manoli at det var mye lokal motstand mot slik utbygging.

kaka

Skyggen er god å ha med seg, vettu, Tjorven  :cheese:

Jeg så gjennom Stelidaturen din igjen, MaFi, og det virker som jeg gikk opp litt feil ifht hva du gjorde. Morsomt å se kapellet ovenfra!

Det var en del bygging på baksiden, ja, Anders. Som nevnt, ble jeg overrasket oer det. Men jeg kom meg gjennom, - også gjennom gjerder hvor jeg nok ikke var første som gikk gjennom den eiendom for å komme videre. Men turen var fin den! Og jeg kom meg rundt, og ned, - og vel tilbake. (og husker jeg ikke helt feil, var flere ute og strakk bena i området omtrent samtidig)

Det er jo pent ved disse anleggene og pent med blomster, men det blir litt \"bare det\" (a`propos diskusjon om turistifisert)
Jeg kan bli like fascinert av bare stein, jeg
KariK

kaka

Etter turen til, og rundt Stelida, var det deilig å komme til Paradis og slappe av med en enkel lunsj.  :flower:
Stedet var overraskende vakkert da jeg kom på innsiden!
KariK

kaka

På Aegean var det en kjekk takterrasse. (Aegean var en del av Iliovasilema) Det var jo et fint alternativ å kunne gå opp, når jeg bodde på gateplan (men jeg brukte den ikke så mye som jeg hadde tenkt)
Det var ihvertfall fint å se seg rundt der oppe, sjekke været, osv.
KariK

kaka

En siste rusletur i den sjarmerende gamlebyen. Der var både gamle og nyere ting som vekket oppmerksomhet. En katt så ut til å prøve å gape over, - det meste  :cheese:
På vei opp mot borgen hørte jeg deilig, gresk musikk, og skjønte at det var konsert på gang. Men jeg fikk bare nytt deler av den fra utsiden.

- Det var på tide å tenke avslutning av en flott uke, mitt første møte med Naxos.  :flower:
KariK

Athina

Skulle gjerne hatt med meg den konserten... :cloud9:
Alltid litt vemodig når en hellasferie nærmer seg slutten, men takk for at vi har fått følge deg på din aller første (og sikkert ikke siste?) tur til Naxos, kaka. Mange herlige bilder og historier i denne tråden! :flower:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

kaka

Takk til deg og, Athina, -  og til alle som har fulgt meg på turen.  :flower:

Visst var det vemodig å komme ned på brygga for tilbaketuren, tidlig om morgenen, mens sola kom opp over byen. Vemodig vakkert var det,
- og jeg vender gjerne tilbake for å utforske mer av denne øya.
Potamiaområdet (kato- pano- meso...) lokker veldig for en vårtur! Det tror jeg kan være en frodig og usedvanlig opplevelse!
KariK

Greece-Traveller

Det er mange, mange herlige turer du kan få med deg Kaka ! Jeg har nå besøkt Naxos i mange år, og har ennå ikke vært over det hele.

Takk for at du delte disse herlige reiseminnene med oss !
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Anders

Har opplevd den der \"vemodig\"-stemningen noen ganger... du kan gjerne få ta meg med på fototur igjen. Veldig kjekt å se Naxos gjennom andres øyne, og veldig kjekt at du likte det :-)
Har fått litt tårer i øynene innimellom her...

kaka

Takk for hyggelige tilbakemeldinger igjen, Greece-Traveller og Anders.
Det er jo alle dere som har vært der før, og delt deres begeistring for øya har på Forumet, som fikk meg til å legge ut på.
- Og jeg er kjempeglad for de flott erfaringene jeg fikk!
Hyggelig at andre også har kunnet glede seg over den fine turen jeg hadde, - eller de mange fine turene. Øya har jo et vell av muligheter å by på.
KariK

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...