Logg inn med Facebook eller Google!

Tur til Naxos 2010, - etter inspirasjon fra Forummedlemmer

Started by kaka, 26. Sep 10, 13:58:43

Previous topic - Next topic

kaka

Etter mitt første møte med Naxos, vil jeg igjen takke alle som inspirerte og utfordret meg til å oppsøke dette reisemålet. En spesiell takk til MaFi, som var den som virkelig tente lysten, med sine flotte turbeskrivelser fra øyas indre. Og uten turboka til Ucke og Graf http://www.amazon.co.uk/Naxos-Small-Cyclades-Walking-Islands/dp/3980313077 ville jeg opplevd langt mindre, - eller vært ganske lost. :confused2:  Kjempetips! :thumbright:

Men, som antydet tidliger, var tanken på båtturen noe som dempet reiselysten  :pale:  til denne øya alt for langt ute i havet (slik jeg så det).
Tips og råd om alternativer ruter og båttyper ble grundig vurdert. Rådene om å velge Blue Star framfor Alexander (charterbåten) var ganske entydige.  :wtg:
Men jeg endte opp med \"full charterpakke\" inkl overfart med Alexander.  :bounce: (Heldigvis var det èn som sa at den turen var ganske grei )
Det var derfor artig å møte Blue Star da vi nærmet oss Naxos, og registrere disukusjoner om hvem av båtene som ville komme først til havn. Nå valgte nok Alexander å slippe storebror forbi. :salute:

Forøvrig er dette (også) en tur/et sted der \"alle bildene er tatt før\". Så jeg skal forsøke å begrense meg litt-

17.10.11: Jeg har forsøkt å legge bilden inn igjen, men ser at de kom i litt rar rekkefølge. Likevel, bedre enn at det bare var lenker, håpre jeg
KariK

Ole

Dette ser ut som en flying start på turen!

Men du......ikke begrens deg når det gjelder bilder! :smile:

MaFi

Heisann, der har jeg akkurat sendt deg en PM med melding om \"velkommen hjem\", og så ser jeg du allerede er i gang med å fortelle om turen og legge ut bilder! Jeg gleder meg til mer...
Hurra!
:cheers:  :cheers:
:flower:  :flower:

Tjorven

Herlig overfart-føljetong, kaka  :D  Det virker som du koste deg på båtturen, mot alle odds. Santorini er et vakkert skue, uansett hvor mye øya blir fotografert, og jeg skjønner godt at du ble fasinert.
Gleder meg til fortsettelsen.....
Velkommen hjem, forresten  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Takk for oppmuntrende kommentarer og \"velkommen-hjem\" hilsener!

Veldig rart å sitte her, med kalde fingre på tastaturet :cold: - når jeg netopp var der nede!
KariK

Anita

Åååååhhh herlig gjensyn med turen vi tok i fjor i september  :cheers:  :cheers:  tusen takk  :cheese:  :cheese:

Kaka .... vær så snill å IKKE BEGRENS DEG med bilder fra Naxos  :cheese:

Venter spent på flere....

Hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Anders

Ja haaper du har mange bilder, for eg har nesten ingen :-)
Og blir spennende aa hoere hvordan du opplevde det.

Sjøløve

Velkommen hjem Kaka, og takk for herlige  \"overfart\" bilder - venter spent på fortsettelsen  :cheers:  :cheers:
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

kari

Velkommen hjem.

Vil se masse bilder og se mye fra turen din. Og starten var jo veldig bra.
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

kaka

Takk for alle gode hilsener. Hyggelig at dere vil se bilder, selv om alt har vært vist før.  Overfor alle dere som er så glad i stedet, og har vært der mange ganger, kjennes det litt som å ha blitt invitert hjem til dere, og så tro at jeg kan fortelle hvordan det er hos dere.
Men, det blir nå mine inntrykk, da. Og det var mye som gjorde inntrykk på meg!
KariK

kaka

Vel i land, ble jeg kjørt til hotellet i en taxi.
Jeg hadde håpet (og bedt, om, etter anbefaling her inne) på å ikke få rom på bakkeplan. Jeg fikk det, og ble litt skuffet. Men rommet var veldig fint, og romslig, også med romslig bad, grei kjøkkenkrok og stor balkong.
Bare litt ugreit å sitte så nær forbipasserende. Men, det førte jo til hyggelig besøk av et trivelig par en sen kveld, så det hadde sine fordeler  :cheese:  (Men jeg fikk bekreftet hvor lett tilgjengelig balkongen var, da Anders bare slang bena over balkongkanten da han gikk  :bounce:  )
KariK

kaka

Jeg var ganske sliten etter reisa.  Opp rund kl 3 om natten hjemme, og fremme ca kl 6 på ettermiddagen, med 3 timers båttur som jeg hadde gruet for i flere uker, satte sitt preg på formen :sleepy3:
- Men, jeg måtte jo ut! Jeg fulgte gaten ned til jeg kom ut på stranda. Der begynte kveldslyset å sette sitt preg, og jeg ble raskt betatt av stemningen!
KariK

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...