Logg inn med Facebook eller Google!

Mykonos - kan man bo relativt billig og bra der i høysesonge

Started by oladunk, 14. Jun 07, 12:30:57

Previous topic - Next topic

oladunk

Vi er en familie på 4 (barn på 9 og 13) som skal på øyhopping i Hellas med utgangspunkt fra Athen fra 24 juli til 12 august.
Jeg har selv gjort dette noen ganger før og også en gang før med barna.
Den gang fløy vi til Santorini og tok med Naxos og Mykonos på turen.
Mykonos er et must også neste tur. Kall meg gjerne gal, for her er jo prisene mye høyere og det er en partyøy. Men selv barna likte seg veldig godt her sist. Man må jo ikke være på Paradise beach helt til festen tar helt av. Når klokken drar seg mot høyere musikk begynner det uansett å bli tid for å tenke på hjemreise til byen.
Så til spørsmålet....er det mulig å få nogenlunde bra overnatting på Mykonos i denne perioden? Vi trenger minimum et dobbeltrom med mulighet for 2 ekstra senger. Kravene er ellers milde men setter veldig pris på air condition og tilgang til kjøleskap.
Har kontaktet min faste utleier som har leiligheter i Mykonos by. Men prisene går stadig oppover og jeg tviler på at han er av de rimeligste. Han har tilbudt meg 3-roms leilighet (med 1 ekstra seng) ved vindmøllene (rett ved byen) for 180 euro pr natt. Må jeg regne med å betale dette i august, eller bør jeg kunne finne noe billigere med mine krav (AC+kjøleskap)?

PS: Skal sjekke bedre rundt tipsene i delen som tar for seg hotell her på forumet. Vet også at jeg har postet i feil kategori, men en annen poster har postet samme spørsmål i hotell-forumet her uten å få svar.

---
BH
-BH-

Mixelite

Det er kanskje ikke så mange Mykonos-farere her, siden du/dere ikke har fått svar... Jeghar ikke peiling på prisnivået på Mykonos annet enn at jeg har hørt at det ligger i overkant av resten av Hellas. På Chios for to år siden betalte vi 50€ døgnet i juli på en leilighet med to soverom med a/c, stort kjøkken/oppholdsrom(rett nok med en ekstraseng i stedet for sofa) to store balkonger pluss uteplass ved inngangen rett ved \"sentrum\" av Megas Limnionas med 25 meter eller deromkring til stranden. Nå vet jeg at prisene har gått litt opp der også, men 180€ for en 3-roms høres  dyrt ut!

Ole

Vi var på Mykonos i 2003, men jeg husker ikke navnet på stedet vi bodde. Husker imidlertid at vi betalte 45 euro. Standarden var ok, men ikke mer. Jeg syns også 180 euro høres mye ut.

Svein~B

Jeg har vært på Mykonos, men ikke i høysesongen. Jeg har i hvert fall inntrykk av at det er dyrest i byen og mer normale priser hvis du drar til andre kanter av øya. Jeg har bodd i Platy Gialos og Ornos. Fra begge steder er det omtrent ti minutter til byen med buss og bussen går stort sett hver time. Begge steder er stranda helt grei, men det går også an å ta båt derfra til de strendene som er enda finere.

Jeg har ikke svart fordi jeg tviler på at de bostedene som jeg ellers kan anbefale har fler-roms-leiligheter eller mulighet for å sette inn ekstrasenger. Men jeg kan i hvert fall anbefale stedene. De er rolige steder. Platy Gialos er kanskje litt mer barnevennlig enn Ornos, for der er det mindre trafikk.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

oladunk

Hmm ...blir nesten flau over all responsen her nå. Var ikke meningen å \"tvinge\" dere til å svare ;-) Jeg var bare litt usikker på om jeg bare stilte håpløst spørsmål eller om det var stille her. Sjekket datoene på postinger i de andre delforumene og det virket som det var litt dødt der og.

Han jeg har brukt på leiligheter tidligere på Mykonos er anbefalt av andre venner som har vært der nede. Så man regner liksom med god pris og tar det som en selvfølge. Men jeg mener jeg betalte 80 euro for 3 år siden i samme område hos samme utleier. Den gang var det riktignok bare meg og 2 barn. Nå er det en voksen mer. Jeg lurer på om jeg bør glemme denne kontakten fordi han slett ikke gir god pris selv om service og standard er upåklagelig.
Noen har også sjekket for meg på et bra hotell (Poseidon) ved bussholdeplassen og fikk rate på 300 euro i slutten av juli begynnelsen av august (!!!). Uansett er nok iikke Poseidon det jeg ser etter for jeg har ikke planer om å tilbringe tid ved et hotell. Vil kun ha gode sovemuligheter med air condition og tilgang (gjerne dele) et kjøleskap.
Virker som dealing på kaia er beste utvei.
-BH-

filhellener

Vi var på Mykonos helt i slutten av juni i fjor, bodde på Dellatoula i Platy Gialos og betalte 75 euro med frokost for et familierom, vi var tre voksne og et barn.  
På den tiden dere reiser var prisen for samme rom 220 euro   :eek:
- så, kanskje 175 euro er hva man må betale i høysesong på Mykonos  zxcqqqaaaaaaaa
Vi vil gjerne tilbake dit , men absolutt i l a v sesong bl.a både pga prisnivået  :smile:
Kari

Mixelite

Har du forsøkt å forhandle om prisen Oladunk? Ikke prute kanskje, men fortelle utleier at du rett og slett ikke har råd til å bo hos ham til den prisen, selv om det aldri så mye er det du ønsker. Ellers høres det ut som helt ville priser. Man kan jo velge og vrake blant hoteller i Athen til den prisen, trodde jeg. Er virkelig Mykonos _så_ dyr i forhold til andre øyer?

oladunk

Prisnivået er en god del høyere på Mykonos enn de fleste andre øyene i nærheten. Jeg har alltid brukt tommelfinger-regel med dobling av pris og det har alltid stemt ganske bra. Betalte vel 40-45 euro for et 3 manns rom på Naxos for 3 år siden og 80-90 for tilsvarende på Mykonos. Men synes steget til 180 euro er i overkant selv om jeg nå må ha seng til 4.
Får vel prute litt, men jeg tror uansett løsningen blir å ta sjansen på å \"deale på kaia\" når båten kommer. Med prisnivået på Mykonos blir det uansett ikke snakk om mange dagene på den øya, og det er jeg vant til siden det alltid har vært en del dyrere der.
-BH-

eileven

Har dei siste åra budd hos Mamas pension på Ag. Stefanos. Enkle rom med kjøleskap, AC. Kan også få kjøpt frukost. Kan også nytte basseng hos naboen. Der er også bar og taverna. 5-10 min. hyggeleg busstur til sentrum. Trapp ned til stranda om du ikkje orkar å reise til andre strender.

oladunk

Quote from: \"eileven\"Har dei siste åra budd hos Mamas pension på Ag. Stefanos. Enkle rom med kjøleskap, AC. Kan også få kjøpt frukost. Kan også nytte basseng hos naboen. Der er også bar og taverna. 5-10 min. hyggeleg busstur til sentrum. Trapp ned til stranda om du ikkje orkar å reise til andre strender.

Går de bussene ofte? Og hvor sent går de?
Jeg er ganske fokusert på å bo i byen, men kan man eklet komme seg frem og tilbake med buss så er jo det helt klart et alternativ. Kan være greit å ha flere alternativ om jeg går for å ikke forhåndsbestille og ta det på spraket når vi ankommer havnen.
-BH-

eileven

Trur det var buss kvar halv time. Vi tok vel siste i halv 2 om natta. Då fekk vi han til å stoppe slik at vi slapp å gå opp trappen, men fekk 5min. langs veien.

Tove

Akkurat naa reklamerer www.airtickets.gr for hotell paa Mykonos fra 55 euro.
Krata re file, yera!
http://www.kairos-holidays.com

Siste innlegg i forumet

Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | Today at 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...