Logg inn med Facebook eller Google!

norwegian direktefly

Started by Athene, 31. May 10, 15:11:15

Previous topic - Next topic

Athene

hei!! =)

er det noen som har erfaring eller skal prøve norwegians nye direkterute Rygge- Athen? vi skal prøve den i sommer. det er jo så deilig å slippe å mellomlande. =)
Naxos¨<33

Ole

Vi tok denne ruten nå i mai, og har lite å utsette. De var i rute og turen var behagelig. Et par minus: De hadde ikke ulltepper, og flyvertinnene bråket mye bakerst i flyet etter at de var ferdig med salget sitt. Litt kjedelig når man har et barn som sover på bakerste rad, men det gikk bra. Nurket våknet ikke :-)

Anne

Jeg har brukt den flere ganger og er veldig fornøyd.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

filhellener

Vi har også reist flere ganger med Norwegian  Rygge - Athen og er veldig godt fornøyde :-)
Kari

Svein~B

Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

marjana

Siden Rygge ble åpnet har jeg fløyet med Norwegian derfra hver gang jeg har dratt til Hellas. Billigste måte, og deilig å slippe mellomlandinger.
Jeg har bare opplevd at flyet var en time forsinket en eneste gang på alle disse turene. Det er bra!
Glika i zoi

Anita

Et lite *hjertesukk*  :cheese:

Så mye greiere for oss her på Sørlandet hvis Norwegian hadde flydd fra Torp til Athen.

For oss tar det 2 timer og 15 min. å kjøre til Torp ... akkurat passe. Skulle vi derimot kjøre til Moss  :cyclopsani:  vil det ta 2,5 time til Horten + fergen over + kjøring til flyplassen. Da er det like enkelt å kjøre til Gardemoen.

Forstår faktisk ikke at Norwegin (og Ryan Air for den sags skyld) ikke tenker på det samme. De hadde fått en mye større kundegruppe ved å stasjonere seg på andre siden av fjorden. Da hadde de fått kunder fra både Østfold, Vestfold + hele Sørlandet.

Anita

Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

operafantomet

Quote from: \"Anita\"Et lite *hjertesukk*  :cheese:

Så mye greiere for oss her på Sørlandet hvis Norwegian hadde flydd fra Torp til Athen.

For oss tar det 2 timer og 15 min. å kjøre til Torp ... akkurat passe. Skulle vi derimot kjøre til Moss  :cyclopsani:  vil det ta 2,5 time til Horten + fergen over + kjøring til flyplassen. Da er det like enkelt å kjøre til Gardemoen.

Forstår faktisk ikke at Norwegin (og Ryan Air for den sags skyld) ikke tenker på det samme. De hadde fått en mye større kundegruppe ved å stasjonere seg på andre siden av fjorden. Da hadde de fått kunder fra både Østfold, Vestfold + hele Sørlandet.

Anita

Anita
Enormt enig!! Er glad for at Rygge ekspanderer, men har tenkt akkurat det samme i forhold til Sørlandet. Kjevik i Kristiansand er fremdeles et dyrt og dårlig alternativ, og for tiden er det til og med vanskelig å komme seg til flyplassen om man ikke har privatbil eller bor i nærheten.

Torp er derfor blitt mange sørlendingers førstevalg. Men de beveger seg ikke særlig østover! Det er Ryanairs ruter sørover som gjelder. Noe jeg forsåvidt ikke klager på, men jeg trenger å komme meg fra Sørlandet til Athen etter en barnedåp i sommer, og da må jeg til Oslo/Moss.

Det er sikkert mange som synes dette er et luksusproblem og som har langt lengre reisevei... Jeg ser den. Men kundegrunnlaget på sørlandet er faktisk solid. Rart om de ikke innfører en direkte Hellasrute fra Torp i løpet av noen år.

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

Camillchen

Jeg for min del hadde blitt glad om det snart kom direkterute fra Trondheim.  Det hadde vært toppen av lykke!
Livet er en bok. Og den som ikke reiser, leser bare en side.

Stachtari

Quote from: \"Camillchen\"Jeg for min del hadde blitt glad om det snart kom direkterute fra Trondheim.  Det hadde vært toppen av lykke!

Og fra Stavanger! Skal jeg reise herfra tar det meg minimum 10 timer fra jeg starter paa Sola til jeg lander i Thessaloniki! Og skal jeg ta den nye ruta fra Rygge saa maa jeg overnatte der for det finnes ingen \"connecting flights\" til/fra Sola samme dag! Maa visst flytte til östlandet, er de som har alle fordelene ser det ut til....  :depress:
\"Η περιέργεια είναι η αρχή της σοφίας\"  -(\"Curiosity is the beginning of wisdom\")

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | Today at 11:55:12
Værmeldingene er ikke helt enige, men det er mell...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...