Logg inn med Facebook eller Google!

Fergepriser...

Started by Diddi, 29. Apr 10, 16:16:43

Previous topic - Next topic

Diddi

Er det noen som vet capris for turenene Pireaus-Naxos med blue star,og for Naxos -Amorgos. Der er det en med  Skopelitis som ser ut til å ta 6 timer 20 min og superjekt som tar 1 time og 10 min !!

Etter som jeg skjønner er det masse tid å spare på hurtigbåten,men finner ikke noen priser jeg :colors:

Hva pleier dere andre å velge? :flower:
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Anders

Jeg betalte 30,50 på Blue Star til Naxos, og det er den prisen som står på rederiets sider også. Hva Naxos-Amorgos koster vet jeg ikke, men du må sikkert regne med noe mellom 10 og 15 euro?
Hurtigbåten Pireus-Naxos koster 44 euro, iflg Hellenic Seaways (iallfall frem til 17.juni). Og det går jo litt kjappere da :-) Det er absolutt en behagelig måte å reise på, men du \"mister\" den friheten og det \"sosiale livet\" som du finner på Blue Star sitt soldekk.  
Jeg tror- selv om det KAN bli en langdryg tur- at jeg ville valgt Blue Star igjen. Nettopp pga det jeg nevnte.

Sjøløve

Blue Star fra Pireus til Naxos koster ca € 30 pr. person på økonomiklasse (dekksplass) 3-4 euro mer for flystoler.  
High Speed koster € 44 på samme strekning.

Billetter med Superjet Naxos-Amorgos koster ca € 25 pr. person.
Prisen på Skopelitis vet jeg ikke på denne strekningen, men vi betalte i fjor Koufonissi-Naxos ca 7-8 euro pr. person.
Jeg hadde uten skygge av tvil valgt Skopelitis framfor Superjet, mye hyggeligere måte å forflytte seg mellom øyene på...
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Marit

Du finner bl.a. prisene for fergen til Naxos på hjemmesiden til Bluestar Ferries.

Sjekk også ut Hellenic Seaways.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Diddi

Takk  :drunken:
Var jo ikke så verst priser dette! Syntes bare at det tok så utrolig lang til fra Naxos til Amorgos  :clown: ...men er sikkert en opplevelse!!
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Svein~B

Quote from: \"frudiddi\"Takk  :drunken:
Var jo ikke så verst priser dette! Syntes bare at det tok så utrolig lang til fra Naxos til Amorgos  :clown: ...men er sikkert en opplevelse!!

De dagene Express Skopelitis bruker seks timer fra Naxos til Amorgos, går den innom alle de bebodde øyene i Småkykladene. Jeg kan love deg at det er en opplevelse. Du kan velge å sitte oppe på soldekket uten skygge eller å sitte ute på dekket under, med skygge, men likevel luftig. Det er bar på dekket under der igjen. Det er ei ganske lita ferje, men den har mye sjarm. Reiser du med Superjet, går det fort unna, men det er ikke akkurat noen opplevelse. Det er transport rett og slett. Du kan regne med at billetten på Express Skopelitis koster omtrent halvparten av Superjeten.

Ellers støtter jeg absolutt Anders som velger Blue Star, men på den strekningen er ulempen at Blue Star går om natta.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Diddi

Hadde tenkt å kjøpe fergebillett på flyplassen,men så har jeg oppdaget at vi reiser utover fredag i pinsehelgen.Er det mulighet for at Blue Star da kan bli full?Leser at mange grekere da reiser ut på øyene.
 Prøvde å bestille på nettet nå,men når jeg kom en bit ut fikk jeg spørsmål om jeg ville hente billettene på kontoret deres,noe som var gratis.Forsto at det kosta 38 euro å få de sendt hit.Kan det stemme? I tilfelle hvor er dette kontoret? Vil vi klare å finne det?
Begynner å få litt reisenerver nå se :))
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Anders

Har reist pinsehelger der før, uten at det virket til å påvirke passasjermengden så veldig. Tror jeg ville satset på å kjøpe billetten på flyplassen... men det må dere jo avgjøre selv. Kontoret tror jeg du må innom Athen for å finne, men det kan Svein bedre enn meg.

Diddi

Ok,godt å høre:)) Da stoler jeg på deg. Bare leste på ei Svensk side at disse hurtigbåtene i hvertfall kunne bli fulle.Så får vi holde tomlene opp for at det ikke blir noen generalstreik i pinsa da !!
 :protest:
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Greece-Traveller

Dersom det er Blue Stars kontor du mener, har de henting\\kjøp av billetter i en kiosk på kaia. Du kan se det på bildene her, som også viser hvor nær båtene til Cycladene er i forhold til metrostasjonen, og også hvordan det er ombord:

Blue Star
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Diddi

Takk det var fine bilder!!Finere båt enn jeg hadde trodd :compress:  Foretrekker nok å kjøpe de på flyplassen hvis det ikke er fare for å bli fullt :blackeye:
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

bengalow

Pingsten är en stor helg för grekerna. Dom har Annandagen som fridag, och ger sig gärna ut på en liten miniferie. Jag har upplevt pingst många gånger därnere, och det har varit smockfullt överallt. Köp biljetterna på Internet, och hämta dom på deras kontor vid kajen! Det är mitt råd! Vad sker om det är fullbokat, när ni vill köpa biljetter?
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 26. May 24, 19:03:20
Ser at kursen var bedre i Eurobank og i butikkene ...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...