Logg inn med Facebook eller Google!

Sigaretter fra Hellas...

Started by Lars1, 01. Apr 10, 20:28:41

Previous topic - Next topic

Lars1

Heisann. Dette er sikkert ikke helt rett plass på forumet å spørre om, men jeg fant ingen som matchet direkte med det jeg har å spørre om  :drunken:

Vi var i Parga i 2008 og der falt vi pladask for (om man kan si det om røyk) George Karelias & sons -sigaretter. En slik gul flat eske med 20 sigaretter inni. Jeg har prøvd å søke på nettet men finner ingen plasser man kan finne disse i Norge. Er det noen som vet om de er mulige å få tak i her i moderlandet eller om vi evt må tilbake dit for å få tak i de?

Er det forresten lov å importere sigaretter, evt er det mulig å omgå reglene på noen måte hvis ikke...?

Mvh Tommy


Tjorven

Hehe, skjønner hva du mener Lars1. Karelia-eskene er nydelig designet med blomstermønster og smale esker med tynne sigaretter. Har ikke sett dem i Norge, men flere steder i Hellas. Angående import har jeg ikke peiling, vi røykere blir jo nesten sett på som kriminelle her hjemme, så enkelt er det sikkert ikke  :dontknow: Du får vel heller ta med deg litt ekstra hjem i kofferten  :colors:  eller gå på rødt  :clown: i tollen.....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Lars1

Takk for ditt svar, Tjorven  :angel3:

Det er disse jeg snakker om,
vet ikke om det er de samme, men de er iallefall samme tykkelse som de fleste sigaretter jeg vet om..

Hadde så gjerne håpt at man kan benytte seg av mulighetene resten av Verden har, å kjøpe sigaretter på nettet.. Men det ser nok dårlig ut her på berget.


bengalow

Dom går att köpa på Internet - Googla på \"Karelias\".....Tillhör numera Marlboro Group (Liggett&Meyers), men kommer ursprungligen från Kalamata på Peloponnessos.
Vad införselreglerna till Norge bestämmer vet jag intet om.
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Lars1

Hei Bengalow og takk for svar  :cheers:
Ja, jeg har funnet mange nettsteder som selger dem, bl.a
Denne,
denne, og denne.
men etter min nyeste googling fant jeg ut på toll.no at man i det hele tatt ikke har lov å bestille sigaretter til Norge...
Det var et nokså kronglete søk inne på siden dems, men tror det ble konklusjonen...

Noen som vet om det stemmer?


bengalow

Det vanliga sättet här i Sverige är att någon sänder en \"gåva\", d.v.s. med personlig avsändare...ungefär som den gången kondomer såldes \"privat\" pr postorder.
Frågan är ju om tullen/tolden har tid att titta efter i alla paket. Chansa en gång, vet jag!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Lars1

Takk igjenn, Bengalow.
Ja jeg skjønner fremgangsmåten, det er nok ganske vanlig på ebay-kjøp fra utlandet til Norge også :cheese:

Men det spørs om jeg får disse firmaene til å sende pakkene derfra som gaver, og straffen jeg eventuelt får om disse blir oppdaget i tullen?


filhellener

Quote from: \"Lars1\"men etter min nyeste googling fant jeg ut på toll.no at man i det hele tatt ikke har lov å bestille sigaretter til Norge...
Det var et nokså kronglete søk inne på siden dems, men tror det ble konklusjonen...
Noen som vet om det stemmer?

Jeg kjenner ikke tollreglene, men jeg jobber i Posten og det er ikke lenge siden jeg leverte ut en sending fra utlandet som inneholdt sigarer.
Den hadde vært igjennom fortolling, så det må vel være l o v da...., men det k o s t e t , jeg husker ikke beløpet, men mottakeren fikk b e t a l e for gleden!
Kari

Marit

Jeg røyker ikke så jeg har aldri hatt behovet for å ha med mer enn kvoten inn til Norge igjen (handler gjerne for andre, men smugler garantert ikke for andre - ikke for meg selv engang), men det jeg klarer å skjønne av fortollingsreglene kan du ha med deg inntil 400 skt sigaretter i tillegg til kvoten. For dette må du betale kr 250 pr. 100 stk - altså ingen billig fornøyelse.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Tjorven

Quote from: \"Lars1\"Takk for ditt svar, Tjorven  :angel3:

Det er disse jeg snakker om,
vet ikke om det er de samme, men de er iallefall samme tykkelse som de fleste sigaretter jeg vet om..

Hadde så gjerne håpt at man kan benytte seg av mulighetene resten av Verden har, å kjøpe sigaretter på nettet.. Men det ser nok dårlig ut her på berget.

Nei, da var det nok feil type jeg tenkte på, tror de må hete noe lignende. Veldig lekker design på eska, men dobbelt så smal som vanslige 20-pakninger.
There are no strangers, only friends we haven't met.

KyriaT

Artig tråd dette, for det er \"mitt\" sigarettmerke det er snakk om her.  :binky:  
Det du er på jakt etter Lars kalles på folkemunnne \"Karelia chriso kasetina\" (Karelia gull-eske) og finnes i vanlig og light versjon.

Men det finnes massevis av Karelia typer og esker, og det kan jo være du finner igjen dine her Tjorven.

Det enkleste er å alliere seg med noen som skal resie til Hellas, for å få disse sigarettene til Norge. De selges på tax-free i Athen, men kanskje ikke overalt i Hellas.

De eneste jeg overhode kan tenke meg som kunne ha disse i Norge er den lille tobakksbutikken i nærheten av Solli plass - dersom den fortsatt eksisterer, men for noen av Kareliamerkene har det vært problem med innførsel til EU-land pga det høye tjæreinnholdet, men så vidt jeg vet gjelder ikke det \"Chriso Kasetina\".
Livet har ingen generalprøve, det er premiere hver dag!

kaka

Var det ikke noe med den danske dronningen, og de sigaretten som har for høyt tjæreinnhold til import? (Kanskje ikke noe å rippe opp i)
KariK

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 26. May 24, 19:03:20
Ser at kursen var bedre i Eurobank og i butikkene ...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...