Logg inn med Facebook eller Google!

Hvor i Hellas i September? (2 voksne & ett barn)

Started by Lars1, 27. Feb 10, 22:36:15

Previous topic - Next topic

Lars1

Hei og takk for sist, lenge siden jeg har frekventert dette forumet gitt!

Jeg lurer på om noen kan gi meg tips til en pakkeferie (ja jeg vet ikke alle er like glad i slike ferier, men vi syns det blir det enkleste... ) i Hellas med vår datter som i September er litt over 1 år gammel?

Vi var i Parga i 2008 og trivdes godt der i den romantiske lille byen, men vi vil (eller jeg er vel den mest pådrivende av oss to :) utvide horisonten liiiitt og ser etter en by som ikke er fullstendig turistifisert men har det man \"trenger\" og litt til for å trives med shopping og sol og god mat!

Har tenkt å være èn uke, og September er vel ennå forholdsvis varm der nede ifølge Pargianere iallefall...
Gjerne kom med konkrete hotell-tips også  :cheers:

På forhånd tusen takk!

Tommy


Liv

Kreta er herlig i september.

Både Rethymnon og Chania kunne kanskje være alternativ for dere.
Det går flere charterfly i uka. Flere har steder litt utenfor Chania, men likevel kort avstand til å dra inn til byen.
Når det gjelder Rethymnon er det flere hoteller i byen samt steder utenfor.

Jeg kan ikke anbefale hotell e.l. da jeg alltid har bodd privat på Kreta. Men Kreta i seg selv anbefales sterkt!

Mikke

....Karpathos ligger ca 70 km öst om Kreta och är en trevlig ö med \"bara\" ca 7000 bofasta, d.v.s att turismen där är i fickstorlek.
Huvudstade Pigadia är en levande stad där folk jobbar och står i och det finns tillräckligt med bra shopping samt tavernor och stränder så det räcker till....Vacker natur och ön är inte större än man lätt hinner kika runt på en dag eller två....Ingen trängsel direkt och ett åttiotal stränder enligt kartan.
Hittar man inget direktflyg dit (apollo, Ving, Fritidsresor), så går det fint att flyga till Rhodos  och ta lokalplanet (ca 2 ggr/dag) eller färja (ca 6 t) Lite knöligt att ta sej till Karp, men har man väl tagit sej dit blir man lätt en återvändare.... :D
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

KyriaT

Quote from: \"Lars1\"Jeg lurer på om noen kan gi meg tips til en pakkeferie (ja jeg vet ikke alle er like glad i slike ferier, men vi syns det blir det enkleste... ) i Hellas med vår datter som i September er litt over 1 år gammel?

Vi var i Parga i 2008 og trivdes godt der i den romantiske lille byen, men vi vil (eller jeg er vel den mest pådrivende av oss to :) utvide horisonten liiiitt og ser etter en by som ikke er fullstendig turistifisert men har det man \"trenger\" og litt til for å trives med shopping og sol og god mat!

Har tenkt å være èn uke, og September er vel ennå forholdsvis varm der nede ifølge Pargianere iallefall...
Gjerne kom med konkrete hotell-tips også  :cheers:
Tommy

Siden dere er på jakt etter et sted som ikke er så turistifisert, men hvor det samtidig er praktisk å reise til med små barn, foreslår jeg Stoupa på Peloponnes (Mani) med Lilleput Reiser. Vil dere ha basseng og god standard er både Kolokotronis og Taletos fine hoteller, personlig ville jeg holdt en knapp på Kolokotronis som det hyggeligste. Dersom basseng ikke er så viktig er Theano et veldig koselig sted, med store, luftige studio med plass for inntil 4 personer (hvorav 2 barn). Nært til stranda er det også.

Temperaturen på Peloponnes er i september omtrent som i juli; varmt og godt! Området er naturskjønt med gode muligheter for utflukter av alle slag, både organiserte og på egen hånd, og mange hyggelige spisesteder. Shoppingmulighetene i selve Stoupa er begrenset, men nærmeste større by (Kalamata, ca 60.000 innbyggere) ligger en time unna med bil eller lokalbuss.

Du finner massevis av bilder fra området i Peloponnes-trådene!
Bare spør om du lurer på noe mer, det er mange her på forumet som kjenner Stoupa godt!  :flower:
Livet har ingen generalprøve, det er premiere hver dag!

Tjorven

Hva med Lesvos og vakre Molyvos? Stor øy, men langt fra overbefolket, og fin temperatur i september også, selv om den ligger litt nordlig til. Strendene er ikke allverden, men ved hotell Olive Press er det et gratis offentlig basseng med solstoler, gressplen og koselige tavernaer.

I samme området ligger Amfrititi hotel, også med basseng og koselig og trygt hageområde som jeg absolutt kan anbefale. Stille og rolig, hyggelig vertskap og veldig barnevennlig.

Byen i seg selv er virkelig en idyll med sine steinsatte hus, trange koselige smågater og masse fristende shoppingmuligheter. Dessuten er hovedgata bilfri om kvelden, så her er det trygt for store og små :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Lars1

Oioi, her var myyye gode idèer og inspirasjon til å pløye nettet i ukene framover  :drunken:
Visste at det var varmt i Hellas enda i September, men ikke at det var omtrent som i Juli !!

Skal ta vare på alle forslagene og forhåpentligvis flere som skulle komme og takker så mye foreløpig :cheers:


Mvh

Tommy


Annlaug

September er september og været kan være litt av begge deler. Vi var to uker på Skiathos uten særlig mye sommervær i september for to år siden. Uken før og etter var det nydelig vær. I fjor var jeg på Kreta i oktober og hadde nydelig vær mens uken etter var det ufyselig vær der. Skiathos er forresten en sjarmerende øy :)))

Lars1

Nå har jeg sett litt på de forskjellige forslagene, og jeg må si både Karpathos og Stoupa virker fristende!
Spesielt sistnevnte, med hotellet Taletos! Nydelig anlegg det der :angel3:

Men også Pigadia med hotellet Elektra Beach spesielt...

Aiai, kommer til å bli mye surfing på steder framover nå. Stakkars samboer som må tåle all min mas om de forskjellige stedene  :toothy4:


Anders

Det finnes verre ting å mase om ... :-)
Lykke til med planlegging og valg iallfall!

Liv

Ang. været, så er det mer stabilt og varmere jo lenger sør du kommer, også sjøen/badetemp. Derfor anbefalte jeg Kreta på den tida. Men både Karpathos og Stoupa er et godt valg! :-)   Er sikker på dere vil trives på begge disse stedene.  Lykke til med valget!

Pjokken

Quote from: \"Lars1\"Nå har jeg sett litt på de forskjellige forslagene, og jeg må si både Karpathos og Stoupa virker fristende!
Spesielt sistnevnte, med hotellet Taletos! Nydelig anlegg det der :angel3:

Jeg bodde på Taletos i forbindelse med fotografering for Lilleput Reiser høsten 2007, og var meget fornøyd med bostedet.

Lars1

Pjokken; det høres fantastisk ut!!

Er selv meget fotointeressert og lurer da på om du syns det er bra områder for landskapsfoto i området? Det ser jo veldig naturskjønt ut...


Her er noen av mine bilder, det er slike bilder jeg for det meste tar, men det er jo bare en hobby for meg da  :wtg:
Tommys bilder


Siste innlegg i forumet

Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Syros mai 2024
by kaka | 20. May 24, 21:46:28
Ja, det var dyrt! Men ellers virker det som du har...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...