Logg inn med Facebook eller Google!

Hvor i Hellas i beg av oktober?

Started by Drømmer, 16. Feb 10, 14:30:53

Previous topic - Next topic

Drømmer

Vi er 2 barnefamilier med barn på 3-7 år som skal reise med besteforeldre til Hellas i begynnelsen av oktober. Vi ønsker at det skal være varmt og gjerne at det går direktefly fra Oslo.

Er det noen som har tips om sjarmerende sted å reise til?

...vi har nemlig utpekt oss som reisearrangør ;-)
Drømmer fortsatt :D

IngeS

Quote from: \"Drømmer\"Vi er 2 barnefamilier med barn på 3-7 år som skal reise med besteforeldre til Hellas i begynnelsen av oktober. Vi ønsker at det skal være varmt og gjerne at det går direktefly fra Oslo.

Er det noen som har tips om sjarmerende sted å reise til?

...vi har nemlig utpekt oss som reisearrangør ;-)

Når du spør hvor i Hellas og vil ha direktefly bør du søke på oktober hos Startour, Ving og Apollo for å se hvor det fortsatt går fly. På denne tiden trappes nemlig trafikken ned på de fleste destinasjoner.
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Tzasiki

Se i Lilleputkatalogen. De har vakre Chios, siste avgang 2 oktober.
Vi var der selv i fjor sommer, bodde i Karfas. Fin, veeldig langgrunn strand som er fin for barna.  Flott øy!! Masse å se, fint å ha leiebil.
 :cheers:

Ellers har Lilleput også også  Peloponessos, siste avgang 2 oktober. Ser så vakkert ut, men har ikke vært der selv ennå,( men flere på forumet her reiser fast dit.) Du får sikkert flere svar enn fra meg.. :cat:

Begge stede:  direkte fly fra Oslo Gardermoen Lufthavn.

Epicuristen

Norwegian flyr på Chania ut Oktober. :grin:
Μόνο ο μέτριος αντρόπος είναι πάντα στα υψη!

Tommy

Norwegian har också flyg med bra priser Oslo till Athen under oktober månad.

http://www.norwegian.no/fly/lavpris/?D_City=OSLALL&A_City=ATH&D_Day=02&D_Month=201010&D_SelectedDay=02&R_Day=16&R_Month=201010&R_SelectedDay=16&CurrencyCode=NOK&rnd=66166&processid=66166

Sedan är det bara att välja Ö :D Sifnos kanske ? med barnvänlig strand i hamnbyn.
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Ninette

Jeg vil tro at Kreta er blant de mer værsikre stedene i oktober. Jeg har vært på Kreta flere ganger på den tiden, og det er behagelig temperatur i luften og deilig lunkent badevann.

Apollo flyr fra Oslo helt til 9. oktober.
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Stenand

Det begynner å bli på tampen av badesesongen, og kveldene kan være noe hustrige. Ungene vil i vert fall sette pris på at dere drar så langt syd som mulig. Dersom dere skal reise charter vil jeg holde en knapp på Kreta eller med lilleput til Kardamili. Stoupa har noen gufne ferskvannsoppkommer som gjør sjøen iskald.
SA

Drømmer

Takk for alle innspill :-) Det er i høstferien eller deromkring vi tenkte å reise :-) Tenkte kanskje Kreta var varmest på den tiden...eller hva tror dere?
Har sett litt på Rethymno, men Chios ser hyggeliger ut på bildene synes jeg...mere geniunt liksom ;-)
Drømmer fortsatt :D

Drømmer

Hvor tror dere det er varmest forresten? Og er evnt Rethymno beste valg på Kreta? Gamlebyen ser jo nydelig ut... Tilfeldigvis noen tips om bosted også?

Chios ser ut til å ha mye rullesten, og er ikke det kaldere enn Kreta f.eks?

Tror det viktigste for oss blir sandstrand for barna å leke på, sol og gjerne massevis av sjarm ;-))) Finner så mange stooore komplekser, men det er kanskje ikke lett å finne annet på slutten av tampen ....

Ser ut som det letteste er å reise på pakketur når vi er 10 stk på tur ....er jo egentlig mye morsommere å finne egne steder uten \"Talar ni svenska...\" overalt ;-)
Drømmer fortsatt :D

Niaas

Det er nok helt sikkert varmest både i luften og i vannet på Kreta. Også sikrere iht. vær. Sjekk Apollo\'s Kreta, de har jo en mengde forskjellige steder. Der kan man helt sikkert finne trivelige steder uten altfor mange turister. Eller event. kjøp kun flybilletten gjennom Apollo eller Ving, og finn bosted selv på nett. Da kan dere velge og vrake!
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

Epicuristen

Om overnatting i Rethymno finner du noe interessant i denne tråden her; http://www.hellasforum.net/index.php?name=ForumsPro&file=viewtopic&t=1566

\"Ett par barnefamilier\" høres ut som noe for Hotel Jason. Sentralt med kort vei til både strand og gamlebyen, likevel med en stille og rolig beliggenhet. Dessuten har hotellet basseng om det er for mye bølger på stranda.

www.norwegian.no finner du lavpriskalenderen, som ofte er ett rimeligere alternativ enn det Niaas oppgir, selv om Apollo \"by far\" har de flotteste flyene med litt bedre plass til beina. Jeg ville ha booket meg inn på det hotellet jeg ønsket (Hotel Jason svarer i all hovedsak innen 24 timer) på internett, booket fly til Chania, også er det bare å ta de fremste taxiene i det havet av drosjer som alltid er å finne på flyplassen der. Til Rethymno er det da i underkant av en time å kjøre, og reiseselskapenes transfer er såpass dyr at dere skal ikke være mange før det faktisk lønner seg å ta taxi. Tror prisen er ca 60 EURO pr stykk for strekningen flyplassen - Rethymno.

Og vi trives godt i Rethymno, og skal ned igjen i August! :biggrin:
Μόνο ο μέτριος αντρόπος είναι πάντα στα υψη!

Epicuristen

Om overnatting i Rethymno finner du noe interessant i denne tråden her; http://www.hellasforum.net/index.php?name=ForumsPro&file=viewtopic&t=1566

\"Ett par barnefamilier\" høres ut som noe for Hotel Jason. Sentralt med kort vei til både strand og gamlebyen, likevel med en stille og rolig beliggenhet. Dessuten har hotellet basseng om det er for mye bølger på stranda.

www.norwegian.no finner du lavpriskalenderen, som ofte er ett rimeligere alternativ enn det Niaas oppgir, selv om Apollo \"by far\" har de flotteste flyene med litt bedre plass til beina. Jeg ville ha booket meg inn på det hotellet jeg ønsket (Hotel Jason svarer i all hovedsak innen 24 timer) på internett, booket fly til Chania, også er det bare å ta de fremste taxiene i det havet av drosjer som alltid er å finne på flyplassen der. Til Rethymno er det da i underkant av en time å kjøre, og reiseselskapenes transfer er såpass dyr at dere skal ikke være mange før det faktisk lønner seg å ta taxi. Tror prisen er ca 60 EURO pr stykk for strekningen flyplassen - Rethymno.

Og vi trives godt i Rethymno, og skal ned igjen i August! :biggrin:
Μόνο ο μέτριος αντρόπος είναι πάντα στα υψη!

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...