Logg inn med Facebook eller Google!

Grattis Sverje!

Started by Anders, 15. Feb 10, 19:43:41

Previous topic - Next topic

Anders

Det var vel fortjent! Kjempeløp av Kalla!

bengalow

Du skall inte gratulera oss till hennes skilöp - men vi är glada för att den lilla målnedvetna tösen bor här! En ytterst rar, liten människa.... men tack för lyckönskningen!! \"Vi\" blev ju snuvade på en bronsmedalj av Marit Björgen, med 5 sekunder, men det unnar vi er så gärna. Grattis till det!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Anders

Awww... er ikke idretten generellt og OL spesiellt en mulighet til å være litt nasjonalistisk \"vi\" da? En litt ualvorlig måte å være det på? Syns det var artig at hun vant.

Tommy

Svärje hilser o tacker o bocker o buger så mye  :flower:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

brit

Gratulerer fra meg også! :cheers:  :cheers:

Ole

Gratulerer, Sverige! :cheers:

bengalow

Nej, Anders, nationalism tycker jag illa om. När nu den lilla kvinnan vinner ett OL/OS-guld, så är det ju hennes egen bedrift. Jag kan inte se att det egentligen har med oss andra 9 miljoner i Sverige att göra, mer än att vi kan glädja oss, å hennes vägnar, på samma sätt som Norges duktiga Marit Björgen gjorde, när hon sa att Charlotte var en värdig vinnare.
Bort med nationalsånger och flaggviftningar från idrottsevenemang, det är min mening!! Det påminner mig för mycket om OL/OS 1936.....
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Ole

Grattis til Bjørn Ferry og hele Sverje! :cheers:

Anders

Bengan tok litt av gleden fra meg... men grattis til Bjørn Ferry, iallfall.

Tommy

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Anders

For det er noe rart i det du sier, Bengalow... det blir som om vi nordmenn ikke skulle føle stolthet over naturen i Lofoten eller Geiranger... eller at dere svensker ikke skulle føle noen tilhørighet til noen som helst del av Sverige dere ikke har vært med å skape selv... hva er da vitsen med å kalle seg nordmann eller svenske?
Jeg føler slett ikke noe behov for å være \"nasjonalist\" på bekostning av andre, men ønsker å beholde min evne til å glede meg over andres prestasjoner. Og det blir for dumt å si at sportskonkurranser er plagsomt nasjonalistiske... det er jo nesten hovedgrunnen til at de er der i det hele tatt!
Det er vår sikkerhetsventil, bengan...

Men greit... skal gratulere hver enkelt her etter, hvis det får deg til å føle deg bedre. Bjørn Ferry sin prestasjon var iallfall stor... jeg hadde ikke truffet en eneste av de der blinkene, om jeg så fikk femti skudd på meg!

Tommy

Quote from: \"Anders\"For det er noe rart i det du sier, Bengalow... det blir som om vi nordmenn ikke skulle føle stolthet over naturen i Lofoten eller Geiranger... eller at dere svensker ikke skulle føle noen tilhørighet til noen som helst del av Sverige dere ikke har vært med å skape selv... hva er da vitsen med å kalle seg nordmann eller svenske?
Jeg føler slett ikke noe behov for å være \"nasjonalist\" på bekostning av andre, men ønsker å beholde min evne til å glede meg over andres prestasjoner. Og det blir for dumt å si at sportskonkurranser er plagsomt nasjonalistiske... det er jo nesten hovedgrunnen til at de er der i det hele tatt!
Det er vår sikkerhetsventil, bengan...

Men greit... skal gratulere hver enkelt her etter, hvis det får deg til å føle deg bedre. Bjørn Ferry sin prestasjon var iallfall stor... jeg hadde ikke truffet en eneste av de der blinkene, om jeg så fikk femti skudd på meg!

Ikke häng opp dig på det nu Anders, vi är här mest för nöjes skull , både finnar, norrmän, danskar o faan o hans moster  :bom:

Det är skillnad på nationalism o chauvinism, det senare är det som utövas av fanatiker, vi andra kan ju glädjas åt att vi är dom vi är, förhoppningsvis :-)

Heja Svärje  :flower:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 26. May 24, 19:03:20
Ser at kursen var bedre i Eurobank og i butikkene ...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...