Logg inn med Facebook eller Google!

Bekymringsmelding

Started by Tjorven, 13. Feb 10, 01:37:36

Previous topic - Next topic

Mixelite

Quote from: \"Stachtari\"Naa föler jeg meg relativt \"blond\" her jeg sitter, men er ny her paa Hellasforum og pröver saa godt jeg kan aa sette meg inn i ting. Hva og hvor er denne \"baren\" det snakkes om??

Yamas bar og taverna-tråden. Satt av til pludring om alt og ingenting :)

QuoteBeklager hvis jeg virker litt \"hard\" her naa, men maatte bare faa det ut etter aa ha sett dette skje i nesten samtlige traader jeg har värt innom. Synes bare det er utrolig synd...

Nå har jeg snaut fulgt med på trådene i det siste,men hvis det skjer at folk blir overhøvlet, så er det noe jeg ikke kjenner igjen forumet på fra tidligere og hvis det foregår i hver tråd, er det jo ille. At det kan gå ei kule varmt av og til har jo skjedd, men ikke i alle tråder. Den eneste kulen varmt jeg har sett i det siste, er i tråden til Edgar(og det må jeg med total mangel på skam nevne ikke er en smule rart), men det er jo bare en tråd.

Anders

Hei Stachtari.
Først... velkommen på forumet!
:-)
Veldig kjekt når \"nye\" folk våger å kaste seg utpå med synspunkter og informasjon. Og spørsmål.
Baren? Den finner du på fjerde-femte nederste linje(?) Yamas Bar og Taverna- ettellerannet. For øyeblikket ligger den visst i Athen, men den pleier skifte oppholdssted med jevne/ujevne mellomrom (for øvrig spiller plasseringen særdeles liten rolle for hva der kan pludres om i baren...)
Den er bare tilgjengelig for medlemmer som er pålogget, så man er ørlite mer bekvem med hva man skriver om seg selv der... (nå er der vel mange som hever et øyenbryn og lurer på om JEG noengang har følt noen form for kvaler rundt det å skrive om mine egne følelser :-) )
Pludringen og aktiviteten går veldig i bølger... i det siste har det vel ikke vært den helt store aktiviteten. Tror det var Tjorvens utgangspunkt med denne tråden.

Men det andre du skriver kjenner jeg meg ikke helt igjen i? Syns de aller fleste både får lov til og blir oppmuntret til å komme med sine opplevelser og synspunkter? Nå har det vel skjedd at bengalow og jeg har oppført oss som \"barnehageunger\" noen ganger (hehe... ikke bli sinna nå, bengan!), men ellers foregår vel det meste i siviliserte former?
Og jeg ser at der er noen tråder som har blitt fjernet i løpet av dagen... det har sin historiske bakgrunn her på forumet som du kanskje må snakke med Ole eller andre \"gammel-travere\" om. Det var iallfall bakgrunnen for mitt innlegg om \"forumfiendtlighet\"...

Stachtari

IngeS: ΕÏ...χαρισÏ,,ω παρα πολÏ... :)

Mixelite og Anders: Takker :)

Naa mente jeg ikke nödvendigvis direkte overhövling av folk, (selv om det ogsaa tydeligvis har forekommet), men jeg noterer meg dessverre en del saanne smaastikk som kanskje virker uskyldige, men kan svi godt for den det gjelder... Men naa skal ikke jeg lage noe stort oppstyr utav dette, jeg har sagt hva jeg mener og dem det gjelder vet selv hvem dem er...

Over til noe mer hyggelig: Sitter her hver kveld og nyter alle bildene deres, og har funnet masse nyttig og interessant info jeg aldri hadde funnet ellers dersom forumet ikke hadde eksistert :) Keep it coming folkens! :D
\"Η περιέργεια είναι η αρχή της σοφίας\"  -(\"Curiosity is the beginning of wisdom\")

Mixelite

Quote from: \"Stachtari\"Naa mente jeg ikke nödvendigvis direkte overhövling av folk, (selv om det ogsaa tydeligvis har forekommet), men jeg noterer meg dessverre en del saanne smaastikk som kanskje virker uskyldige, men kan svi godt for den det gjelder... Men naa skal ikke jeg lage noe stort oppstyr utav dette, jeg har sagt hva jeg mener og dem det gjelder vet selv hvem dem er...

Kanskje vi har ulike oppfatninger om hva som er overhøvling. :)

Du skal ikke være for sikker på at dem det gjelder vet hvem de er, for erfaringsmessig vil det alltid sitte \"en masse\" som lurer på om det er dem det siktes til, og så får man gjerne noen som trekker seg litt tilbake helt uten grunn. Nå sikter jeg ikke til denne tråden altså!

Det er iallfall kjempehyggelig å høre at du koser deg med forumet og siden du bor i favorittområdet mitt av Hellas(etter Chios selvfølgelig *host*), håper jeg du kommer med mange fine info/bildetråder fremover :)

Stachtari

Quote from: \"Mixelite\"Det er iallfall kjempehyggelig å høre at du koser deg med forumet og siden du bor i favorittområdet mitt av Hellas(etter Chios selvfølgelig *host*), håper jeg du kommer med mange fine info/bildetråder fremover :)

Det kommer nok etterhvert ja! Er for tiden i Norge og ordner opp i en del personlige ting (som jeg ikke skal gaa innpaa her), er i tillegg ogsaa opptatt med bryllupsplanlegging og papirmölle i den forbindelse (min tilkommende mann er gresk, saa det lager litt mer jobb enn jeg hadde haapet paa..) Men naar alt er kommet i orden og den greske hverdagen startet for fullt, saa skal dere nok faa referat ;)

(Angaaende disse \"overhövlerne\", saa mener jeg ikke alle som er uenige med noen eller deler sin mening, men dem som med full viten og vilje gaar inn for aa kritisere/saare andre, men som tror at dersom de er \"diskret\" nok saa vil ingen reagere og dermed kan de bare fortsette med overtrampet sitt for aa heve seg selv eller hva det naa er de tror de oppnaar... Derfor er jeg overbevist om at de vet hvem de er...)
\"Η περιέργεια είναι η αρχή της σοφίας\"  -(\"Curiosity is the beginning of wisdom\")

Ole

Jeg har ikke opplevd så mye overhøvling jeg heller, faktisk ikke noe som jeg kan komme på i farten. At noen er småfrekke og en smule provoserende i skrivemåten gir vel bare mer liv til forumet? Bare man ikke er det hele tiden. Jeg deltar i 7-8 andre forum av ulike typer (reise, musikk, fotball), men ingen av dem har en så hyggelig tone som Hellasforum! :smile:

PS: Jeg ser bort fra trådene til \"Edgar\". For de som er nye i forumet, kan jeg si at \"Edgar\" er en person som med jevne mellomrom skriver i forumet bare for å lage kvalme.

kaka

Quote from: \"Ole\"Jeg deltar i 7-8 andre forum av ulike typer (reise, musikk, fotball), men ingen av dem har en så hyggelig tone som Hellasforum! :smile:

Derfor jeg liker meg så godt her :flower:
KariK

Anders

Jeg har grunnet litt på det der sjøl (dvs brukt hodet til noe annet enn å holde ørene fra hverandre med!) Hva er det som gjør dette Hellasforumet så annerledes?
Svaret? For min del iallfall... her treffer jeg mennesker! Ikke rare nicks og sære holdninger og \"med-vilje-provoserende\" utsagn og innspill (nåja... med noen få unntak da!)
Her finner jeg faktisk levende mennesker med levende interesser. Mennesker som av en eller annen grunn har valgt dette forumet for å være seg sjøl... er ikke riktig sikker, men det er iallfall den følelsen eg sitter med?
For når man ser på hva folk bringer inn av bilder og ord, så lyser det jo av ærlighet og oppriktighet, og det er vel ikke akkurat noe man er bortskjemt med på nettet?
Dette forumet får meg til å føle meg trygg og komfortabel og liksom litt sånn \"hjemme\"!. Sammen med \"mine\".
Jeg trives...:-)

elisabeth

Er en del inne på hellasforum,titter i forskjelige tråder. Finner selfølgelig mye som er av interesse for meg som reiser en del til Hellas,noe som jeg setter stor pris på. Men  ellers så virker det som om at Hellasforum er for noen få spesielle.

Ole

Hva kan/bør gjøres med det da, Elisabeth?

Mixelite

Quote from: \"elisabeth\"Er en del inne på hellasforum,titter i forskjelige tråder. Finner selfølgelig mye som er av interesse for meg som reiser en del til Hellas,noe som jeg setter stor pris på. Men  ellers så virker det som om at Hellasforum er for noen få spesielle.
En del av pludringen kan bli veldig intern, men det er bare til man blir kjent, tenker jeg :) Jeg opplever iallfall \"de få spesielle\"(jeg antar det dekker de mest aktive) om veldig inkluderende og slett ikke interessert i å holde på en egen, indre krets. -og vil man ikke pludre, så holder man seg bare unna de trådene :)

Tjorven

Quote from: \"Anders\"Jeg har grunnet litt på det der sjøl (dvs Hva er det som gjør dette Hellasforumet så annerledes?
Svaret? For min del iallfall... her treffer jeg mennesker! Ikke rare nicks og sære holdninger og \"med-vilje-provoserende\" utsagn og innspill (nåja... med noen få unntak da!)
Her finner jeg faktisk levende mennesker med levende interesser. Mennesker som av en eller annen grunn har valgt dette forumet for å være seg sjøl... er ikke riktig sikker, men det er iallfall den følelsen eg sitter med?
For når man ser på hva folk bringer inn av bilder og ord, så lyser det jo av ærlighet og oppriktighet, og det er vel ikke akkurat noe man er bortskjemt med på nettet?
Dette forumet får meg til å føle meg trygg og komfortabel og liksom litt sånn \"hjemme\"!. Sammen med \"mine\".
Jeg trives...:-)

Jeg må bare si meg fullt enig med Anders\' tanker og følelser for Hellasforum  :cheers:

Jeg vil også ønske deg velkommen, Stachtari :)  Så artig at du kaster deg inn i diskusjonen, selv om jeg også lurer litt på denne overhøvlingen/overhøvlerne du finner så mye av. Kan det være den litt \"familiære\" tonen blant noen av oss du mener? Jeg syns absolutt ikke at folk her inne går inn for å såre hverandre bevisst (med unntak av enkelttilfeller nevnt tidligere,og svar deretter som følge av tidligere grovt sårende innlegg fra samme person) Jeg håper ikke dette virker representativt for innlegg/diskusjoner forøvrig.
Dessuten har vi en rapporteringsknapp vi kan varsle admin. om angående eventuelle sårende eller støtende innlegg.

Elisabeth, jeg starta denne tråden nettopp i håp og ønske om at forumet skal fortsette å være et aktivt forum - for ALLE, både gamle og nye medlemmer :)
 Noen av oss er nok mer aktive (les også avhengige ;) ) enn de fleste, vilket igjen fører til at man liksom \"kjenner\" hverandre og gjerne blir litt intern (iallfall i baren) For egen del har det medvirka til at jeg føler meg trygg her, og tør å hive meg utpå. Jeg var også ny her en gang, men følte meg fort inkludert av andre. Jeg håper du også vil føle det samme etter hvert.
Men tanken din om \"et forum for de få\" er ikke ny, det har vært diskusjon fra tid til annen, på bakgrunn av at noen av oss er FOR aktive! Dette har dessverre ført til at enkelte har trukket seg mer tilbake, eller ikke tør å være så aktive, fordi det har blitt oppfatta/retta som kritikk :(  

Etter at jeg sendte ut denne \"bekymringsmeldinga\", syns jeg faktisk at aktiviteten har tatt seg opp vesentlig, og det er kjempeflott  :cheers:  
Ønsker alle ei god og fin helg  :flower:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...