Logg inn med Facebook eller Google!

Bekymringsmelding

Started by Tjorven, 13. Feb 10, 01:37:36

Previous topic - Next topic

Liv

Det var leitt å høre Xristina. Har lyst til å si ikke bry deg om det,men det hjelper jo ikke når du har tatt deg nær av dette.
Jeg skjønner hva du mener,opplever mye av det samme når det gjelder Kreta. Der har folk også gjort seg utrolig mange forestillinger uten å ha vært der. Nytter heller ikke å prøve å si noe annet om øya.

Håper å se deg her innimellom. Kos deg med familien din. :-)

xristina

Jeg er ikke så såra og vonbråten som det kan virke som, men jeg er litt lei og frustrert... :-) Mulig at det er mange års forsvarsarbeid som har begynt å tære. Men jeg gir meg nok ikke. Trengte bare en pause, kanskje. Jeg kommer nok tilbake igjen, og vil nok fortsette å promotere øya mi! Men takk for forståelsen, jenter! :-)

Liv

Pauser kan være bra.
Plutselig er du tilbake med mye futt og flotte bilder fra Kos.  :-)

Tjorven

Synd at dere skal føle det sånn, Xristina og Liv, men hovedsaken er vel at DERE trives på Kos og Kreta, og hva øyene betyr for dere :)
Jeg kjenner meg litt \"skyldig\" over at jeg selv ikke har sansen for Kos by, og også har uttrykt det her på forumet, men det er ut fra EGNE ferieopplevelser der (samt flere mellomlandinger)

Jeg beklager hvis det har såret deg, Xristina, men det er jo ikke deg personlig jeg har villet \"ødelegge\" for. Jeg skjønner godt at det kan være provoserende med negative uttalelser fra folk som ikke har vært der, men at vi har ulike oppfatninger av et sted, en by eller ei øy må man bare godta.
Forøvrig ferierte jeg også ei uke, den gang, \"langt utpå landet\" på Kos, hvor jeg koste meg og traff meget hyggelige folk, bare for å ha sagt det :)

Håper du finner tilbake til forumet, Xristina :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Liv

Tjorven, jeg har så absolutt funnet mitt sted, der sjela trives og jeg finner ro.  :cheers:  Jeg storkoser meg i \'\'min\'\' kretiske landsby, og syns det er helt greitt at det ikke er horder av turister ;-)
Tidligere innlegg gikk på de som uttaler seg som ikke har vært der, og de som uttaler seg kun ut i fra hotelområdet de har bodd på. At de ikke har likt seg, greitt nok.Men har de sett noe av Kreta?! Og de som ikke har vært der, hva er det de uttaler seg om?! Angående de som sier at til Kreta kan vi ikke reise fordi vi har hørt så mye dårlig, så tenker jeg  hvorfor reiser de ikke selv og danner sin egen mening, det være seg Kreta, Kos eller andre steder. Tenk alt man evt. går glipp av fordi man hører på andres negative utsagn. At noen ikke liker seg etter et besøk på Kreta er helt akseptabelt for meg. Men det var ikke det som var \'\'kluet\'\'her. Det var forhåndsdømmingen som Xristina nevnte, jeg støttet henne på, ikke det at \'\'alle\'\' må like det samme.

Tjorven

Quote from: \"Liv\"Men det var ikke det som var \'\'kluet\'\'her. Det var forhåndsdømmingen som Xristina nevnte, jeg støttet henne på, ikke det at \'\'alle\'\' må like det samme.

Det er jeg helt enig i, noe som jeg også skrev i innlegget mitt ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

xristina

Quote from: \"xristina\"Forresten; har han negative ting å si om Kos, så er det helt greit også - for han har faktisk vært der, gitt øya en sjanse og dannet seg en egen mening. :-)
Siterer meg selv jeg. Selvsagt må folk få ha forskjellig meninger.

Min frustrasjon kommer ikke nødvendigvis bare herfra, men også andre fora jeg deltar i.

Men jeg er jo ikke dobbelt æresborger uten grunn, så dere må nok slite med flere innlegg og bilder fra Kos i framtida også! :-)

kaka

Det skal vi tåle veldig godt, Xristina!
KariK

Maritza

Har bare skummet igjennom denne tråden din Tjorven, men dette er nok ikke tida mi til å være så aktiv heller. Jeg er nok som Anne,  som datt ut når mye dreide seg om \"hvor er ditt og datt\", og julekalenderen. Har vel nok med jobb og alt annet privat som skjer før jul. Baren med alle drinkene er heller ikke noe for meg som bare drikker retsina i Hellas med unntak av litt rødvin. Riktignok er jeg medlem av facebook, men vurderer faktisk å kutte ut. Jeg har nok ikke helt sansen å måtte vite alt om alle. Jeg sier nei til de fleste venneforespørrelser, for de få jeg vil ha som venner må være folk jeg kjenner privat, eller har felles interesser med. Og dere på Forumet er jeg jo venner med her så det burde vel holde?
I en slik åpen nett-verden som bl.a facebook og også Hellasforum er, føler jeg nok mer og mer behov for å holde litt av mitt privatliv for meg selv. Jeg leser endel andre blogger, men de går mest i kreativ retning.
Om jeg skal til Hellas iår aner jeg ikke nå (kan jo heller komme overraskende nedover). Det er nok andre steder som topper lista mi i år, så jeg har lite å bidra med der og. Men Hellasforum har til nå vært veldig bra, så synd om det blir ødelagt.
Og imorgen er det vinterferie, og 11 herlige dager på Ål, uten internet. Bare ski, bøker, strikketøy og vin, mens gubben \"er på OL\". Herlig!

Tjorven

Er så enig i det du skriver om FB, Maritza. Det er jo sånn i vinden for tida, og \"alle\" må visst være der, virker det som, unntatt denne kjærringa fra strømmen her ;) Jeg har vel ikke det behovet for å følge med på alt og alle. Hellasforum er vanedannende nok for meg :)

Forstår at du ikke har den store gløden når du ikke har tenkt deg til Hellas i år heller. Mye av planleggingsbiten foregår jo her. Mange tar med seg pc\'n på ferie også, men der sier jeg stopp. (Og det syns nok andre på forumet er bra også, greit med litt Tjorven-fritt, tenker jeg ;)  )

Kos deg med laaaang vinterferie, Maritza  :sunny:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Stachtari

Naa föler jeg meg relativt \"blond\" her jeg sitter, men er ny her paa Hellasforum og pröver saa godt jeg kan aa sette meg inn i ting. Hva og hvor er denne \"baren\" det snakkes om??

Vil ogsaa bare nevne at jeg er en av dem som \"lever\" paa Face, og er medlem av Hellasforumgruppa der ogsaa, MEN jeg er saa og si aldri innom, rett og slett fordi det ikke er saa mye interessant som skjer der.. Virker som om folk flest tyr til den gruppa naar de vil ha et kjapt svar paa et enkelt spörsmaal, uten aa starte noen stor diskusjon (som jeg har notert meg at skjer rett som det er her paa forumet...) Synes det er litt synd at folk blir kritisert for aa foretrekke noe annet enn \"alle andre\", kanskje dette er noe av grunnen til at folk ikke er saa aktive lenger? At de rett og slett ikke tör aa fortelle om det de saa gjerne vil, for de vet at noen kommer til aa komme med sine motargumenter og \"sure oppstöt\"...? Er ihvertfall det inntrykket jeg har faatt paa den korte tiden jeg har värt her, men for all del, det er godt mulig at jeg tar feil!

Det ene raadet jeg har for aa faa fart i forumet, er fölgende:
Delta gjerne i diskusjoner dersom det legges opp til det, MEN la folk faa fortelle om sitt greske hjertested i fred og fordragelighet, dette er tross alt noe som betyr noe for vedkommende, saa ikke kom med allverdens negativitet og \"jeg har hört fra naboen til broren til han som jeg traff paa Bistroen i helga at saann og saann, derfor skal jeg AAAAALDRI reise dit og bla bla..\". Si gjerne din mening, men hold deg til fakta og egne erfaringer! Vil du ha en diskusjon saa gjör det i din egen traad, ikke ödelegg andres!

Beklager hvis jeg virker litt \"hard\" her naa, men maatte bare faa det ut etter aa ha sett dette skje i nesten samtlige traader jeg har värt innom. Synes bare det er utrolig synd...
\"Η περιέργεια είναι η αρχή της σοφίας\"  -(\"Curiosity is the beginning of wisdom\")

IngeS

Quote from: \"Stachtari\"Vil ogsaa bare nevne at jeg er en av dem som \"lever\" paa Face, og er medlem av Hellasforumgruppa der ogsaa, MEN jeg er saa og si aldri innom, rett og slett fordi det ikke er saa mye interessant som skjer der.. Virker som om folk flest tyr til den gruppa naar de vil ha et kjapt svar paa et enkelt spörsmaal, uten aa starte noen stor diskusjon (som jeg har notert meg at skjer rett som det er her paa forumet...) Synes det er litt synd at folk blir kritisert for aa foretrekke noe annet enn \"alle andre\", kanskje dette er noe av grunnen til at folk ikke er saa aktive lenger? At de rett og slett ikke tör aa fortelle om det de saa gjerne vil, for de vet at noen kommer til aa komme med sine motargumenter og \"sure oppstöt\"...? Er ihvertfall det inntrykket jeg har faatt paa den korte tiden jeg har värt her, men for all del, det er godt mulig at jeg tar feil!

Det ene raadet jeg har for aa faa fart i forumet, er fölgende:
Delta gjerne i diskusjoner dersom det legges opp til det, MEN la folk faa fortelle om sitt greske hjertested i fred og fordragelighet, dette er tross alt noe som betyr noe for vedkommende, saa ikke kom med allverdens negativitet og \"jeg har hört fra naboen til broren til han som jeg traff paa Bistroen i helga at saann og saann, derfor skal jeg AAAAALDRI reise dit og bla bla..\". Si gjerne din mening, men hold deg til fakta og egne erfaringer! Vil du ha en diskusjon saa gjör det i din egen traad, ikke ödelegg andres!

Beklager hvis jeg virker litt \"hard\" her naa, men maatte bare faa det ut etter aa ha sett dette skje i nesten samtlige traader jeg har värt innom. Synes bare det er utrolig synd...

Μπραβο
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...