Logg inn med Facebook eller Google!

Lesvos på to hjul

Started by Wibbo, 25. Dec 09, 15:11:00

Previous topic - Next topic

kaka

Dette var sjarmerende og imponerende bilder/beretninger!!
Har aldri tenkt på at skilpadder får flått. Nydelig omsorg, da!
KariK

Tjorven

Velkommen til forumet, Wibbo og Marit :) Her har vi fått enda en dyktig fotograf å glede oss over, ser jeg!
 Spennende å se Lesvos fra andre sider, så jeg gleder meg til flere bilder og beretninger fra dere.
Og pusen under hjelmen var hjerteknuselig, men den fikk vel ikke være med på turen?  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Wibbo

Quote from: \"kaka\"Dette var sjarmerende og imponerende bilder/beretninger!!
Har aldri tenkt på at skilpadder får flått. Nydelig omsorg, da!

De er veldig utsatt for flått angrep og har få muligheter til å kvitte seg med dem, men etter et regnskyll kan du være heldig å se noen som sitter urørlige i et gjørmebad, jeg antar det er for å kvitte seg med utøy


Dette er er et av våre første stoppesteder når vi kommer til øya, like nord-øst for Skalochori, rett i veikanten er det en liten rasteplass med en dam som blir brukt som yngleplass for små vannskilpadder.




Etter at de har vokst seg litt store blir de satt ut i små bekker og kulper rundt om på øya.


Idyll fra foten av prof. Ilias.





Når varmen er som verst kan det være utrolig deilig å trekke opp i høyden og inn i skogen.
En vet aldri hva en kan finne hvis en går å rusler litt


Romersk aquaduct ( avmerket på kartet mitt)

Unngå hordene med turister og reis dit i mai da er øya på sitt beste.
Lei gjerne en scooter av denne karen, så sant du klarer å vekke ham da :)
Lesbisk eventyrer

kaka

Jeg er stadig like betatt av disse annerledes-bildene fra en øy jeg trodde jeg kjente deler av brukbart godt.
Du formidler en levende frodighet som er en fryd å se!
Jeg har til gode å besøke øya i mai, men skjønner at jeg må vurdere omprioriteringer for mine mai-turer.
KariK

Tjorven

Herlige bilder igjen :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Katherina

:cheers: Jeg koser meg med å følge dere rundt på Lesvos. Takk for alle de mer bortgjemte stedene du tar oss til og alle detaljene. Vi var på Lesvos i august for andre gang og leide bil og farta rundt øya på kryss og tvers, men man kommer nok enda mer til avsides steder med en tohjuling. Min første kjøretur i hellas i det heletatt var fra Plomari og opp i fjellet forbi Megalochori og mot Agiasos. Tror aldri jeg glemmer grusveien på toppen, men vakkert var det.  :drunken:
Gleder meg til å følge dere videre :cheers:

Tommy

Vilken uthyrningsfirma anlitade ni ? Var det denna http://www.lesvos-rentals.com/ ?
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Wibbo

Vi har brukt \"euromoto2\" i Petra som er en underavdeling av euromoto i Molyvos.
Finnes og en i Anaxos som leier ut større (enn scooter)sykler
Lesbisk eventyrer

Tommy

Quote from: \"Wibbo\"Vi har brukt \"euromoto2\" i Petra som er en underavdeling av euromoto i Molyvos.
Finnes og en i Anaxos som leier ut større (enn scooter)sykler

Okey, tack för svar, jag kommer till att bo i Mytilini, så jag finner något där istället, kanske denna http://www.lesvos-rentals.com/ som har ett rabatterbjudande om man bokar över nätet i förväg. Det har varit skoj att läsa om er hojtur på ön o se era bilder, jag ser fram emot svänga runt på ön nu till början av sommaren, det blir mest turer över dagen. Kanske i några av era \"hjulspår\" :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Wibbo



Har somlet litt med å laste opp bilder og slikt, er rolig på jobben nå så jeg kan poste litt nå og da :)

I år gikk flyet grytidlig fra Gardermoen så vi måtte reise fra Stavanger kvelden før og ta inn på hotell $$$ I tilegg så var det skriverier i avisene om en planlagt general streik i hellas på avreisedagen... som om ikke det skapte nok spenning så drev askeskyen fra Island nærmere og nærmere  arrrgh!

Landet i Mythilini rundt lunch og busset nordover til Petra.
Været var så som så de første tre dagene, startet med opphold og snaut tjue grader om morgenen.


Noe er på gang


Blir fort mørkere nå..
Lesbisk eventyrer

Wibbo

Å være oppe i høyden mellom Agra og Pterounda mens lyn nedslagene kommer nærmere og nærmere ble litt FOR spennende.


Halvveis ned fra fjellet kom regnet, grusveien forvandlet seg til en grunn elv og sikten gjennom brillene var tilnærmet null.
Lesbisk eventyrer

Admirala

Quote from: \"Wibbo\"Kjører en fra Kalloni mot Polichnitos vil en passere over en bro nær Achladeri.
Stopp ved broen og kikk ned i vannet, har du noen brødbiter eller en boks med sardiner vil Terrapinene elske deg (til de har spist opp alt )

De spiser pære med god appetitt også - det var den eneste maten vi hadde med oss da vi var der, og de spiste opp en hel pose  :cheers:

Takk for fine Lesvos-bilder!
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 26. May 24, 19:03:20
Ser at kursen var bedre i Eurobank og i butikkene ...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...