Logg inn med Facebook eller Google!

Tre musikanter i Jakobstad

Started by Fellman, 23. Oct 09, 09:45:32

Previous topic - Next topic

Fellman

Nu är det bara timmar kvar till vi startar resan till Jakobstad för att vara med på Grekiskaföreningens 20 års jubileum. Som väl alla vet vi det här laget kommer Xronis, Mimis och Fluorio från Karpathos att stå för musiken.

Det är 140 personer anmälda till festen så det kommer säkert att bli kul.

För den som inte kan komma nu på lördag så ges ytterligare ett tillfälle att lyssna på killarna  tisdagen den 27 oktober, kl. 19.00 på Tobaksmagasinet i Jakobstad där Marit & Co lyckats att ordna en konsert.

En inte för otrolig gissning är att det här kommer att publiceras en hel del bilder från kalaset på min hemsida.

Hälsningar

Sten-Anders
www.flyul.se/karpathos
Livet är för kort att inte ha kul

Maritza

Hils så mye til de tre musikantene fra Maritza og Shell.
Synd det er for langt fra Hønefoss å dra.
Regner med at dere får en flott kveld der borte. I mellomtiden koser vi oss med dykkerbildene av Chronis og Giannis.

Margrethe

Ønsker alle sammen en fin kveld der i Jakobstad! Hadde vært en opplevelse og vært der, ja, ingen tvil om det. Men litt langt... :flower:
Jeg har egentlig aldri hatt lyst til å dra til Japan. Rett og slett fordi jeg ikke liker fisk. Og jeg vet at det er veldig populært der nede i Afrika. (Britney Spears)

Vivianne

Ha det så kul!! Och hälsa alla från Vivianne och Staffan.
Det ska bli trevligt att se bilderna, från Jakobstad.
Tack på förhand
Vivianne

Fellman

Hej, nu har vi hunnit med att bada bastu hos Marit och Markku samt träffat Marja-Lisa och Lasse. Så här en och halvtimme innan festen är killarna i gång och övar som ni kan se på bilden nedan. Notera att dom alla tre har halsdukar, dom är ju inte riktigt vana vi klimatet. Det är runt nolla i kväll. Dom har redan hunnit med en hel del inklusive bastubad och framträdande i lokaltidningarna. Marit och Marja-Lisa gör ett fantastiskt jobb med att få dom att trivas i Finland. Dom stannar ytterligare en vecka så dom har mycket kvar dom kommer att få se. Till mig och Anita hade Marit fixat President suiten på hotellet där vi har festen. Inte illa med egen bastu på rummet och Grekiskt vin på bordet vid ankomsten.





Flera bilder kommer senare.

Anita & Sten-Anders
Livet är för kort att inte ha kul

Riitta

Tänkt om detta hade varit i Januari så jag hade kunnat vara med :?  :cry:
Det blir säkert en underbar kväll i Finland :bom:

Riitta

Fellman

Festen pågår för fullt och att det skulle vara sådan fart på våra Finska vänner överträffar all fördomar om finnar. Det är full fart på dansgolvet och Xronis sägar att det verkar som finnar älskar Grekland mer än dom gör själva. Nu ska vi fortsätta några timmar till.

Sten-Anders
Livet är för kort att inte ha kul

Fellman

Klockan är 04:00 och vi måste tyvärr bryta upp från efterfesten för att få lite sömn innan vi styr kosan hemåt om några timmar. Vi har haft en underbar kväll och fått många nya vänner. Det måste vara något speciellt med Greklandsvänner, trevligare människor finns nog inte.

Vi tycker synd om er alla som inte tog möjligheten att vara med.

Utförlig rapport med bilder och filmer kommer senare.

Godnatt,

Anita & Sten-Anders
Livet är för kort att inte ha kul

Vivianne

God morgon!
Hoppas ni fick några timmars sömn.
Tack för er rapport från Finland, min morfar kom från Finland och jag är Greklandsvän. Så nu ska jag försöka bli lite trevligare.
Vivianne

ofriis

Jeg får kanskje være med jeg også ?
En gang på 1860-tallet innvandret en av mine forfedre fra Muonio-området nord i Finland, så da får også jeg forsøke å bli litt triveligere.

En liten ting; jeg synes på en måte at det finske flagget passer godt til det greske.
The farther one travels / The less one knows

Vivianne

Hej Ofriis!
Då är vi kanske släkt, min mamma, mormor och min morfar kom från Pello Tornedalen, de levde på var sida av älven.
Vivianne

Fellman

Hej, nu är vi åter hemma igen och jag kommer att lägga ut bilder och filmer på http://www.flyul.se/karpathos under morgondagen (eller i natt).

Medan ni väntar på detta kan ni kolla nedanstående dryckesvisa från efterfesten hemma hos stadens doktor och föreningens ordförande Matti Antila.



Kortfattat kan jag i varjefall säga att resan var något vi verkligen inte skulle vilja ha ogjort.

Sten-Anders
Livet är för kort att inte ha kul

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...