Logg inn med Facebook eller Google!

Naxos sep. 2009 - bilder

Started by Anita, 23. Sep 09, 18:16:41

Previous topic - Next topic

Anita

Da skal jeg prøve å legge inn litt bilder og inntrykk fra turen vår Naxos  :cheese:

Naxos turen vår ble en herlig opplevelse til tross for en del dårlig vær. (Det er faktisk første gang på en tur til Hellas at jeg har tilbringt en hel dag på en Taverna mens regnet har høljet ned. Vi brukte tiden til å surfe på PC\'en og lese bok (litt Mythos gikk der også med...) )

Men først til begynnelsen....

Vi var utrolig spente når vi ankom Santorini hvor vi skulle direkte ned i havna for å ta båten over til Naxos. Været viste seg fra sin beste side, full sol og 32 grader... helt topp for en solhungrig Normann (kvinne). Taxituren ned til havna minnet meg om veiene på Vestlandet, kronglete og bratt.

Nede i havna bar det rett inn på en av Tavernaene for å få seg litt drikke ... Mythos og vann. Der ble vi sittende til Anders & co kom fra flyplassen. De landet en halv time etter oss og vi hadde avtalt å treffes i havna.

Jeg kjente igjen Anders med en gang fra bilder her på forumet og det ble et hyggelig møte med Anders & co. Snakk om luksus ... her er vi på tur til Naxos for første gang og så får vi selkap av hyggelige mennesker med masse kunnskap om stedet vi skal besøke. Vi kunne ikke fått en bedre start... tusen tusen takk Anders  :cheers:  :cheers:

Båtturen med Blue Star til Naxos gikk veldig fint, ingen tegn til sjøsyke fra min side.

Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Anita

Hmmm ... her kom bildene i motsatt rekkefølge enn det jeg trodde... ja ja ... slik kan det \"gikk\"....  :cheese:

Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Riitta

Det är alltid trevligt och träffa några Hellasvänner på resa :flower:
Väntar på fortsättningen på berättelsen :bom:

Riitta

Ole

Herlig Anita! Gleder meg til fortsettelsen!
Kult med Fader Jakob. Den spilte de på Blue Star Paros sommeren 2008 også, og det hadde jeg helt glemt. Morsomt! Først trodde jeg det var en alarm, men da jeg kjente igjen sangen, var det ingen tvil om at dette ikke var noen vanlig alarm. :smile:

Hva heter forresten studioet dere bodde på?

Tjorven

Gjett om jeg kjenner følelsen, Anita. Fine bilder, ser fram til fler :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Gro

Å så gøy:-) gleder meg til å følge denne tråden:-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Tjorven

Husker forresten Fader Jacob fra ferja jeg også nå. Skjønte ikke bæret i starten (Herregud så fort man glemmer, og dette var i vår)  :rabbit:
Har hatt gleden av å treffe Anders to ganger i Hellas, både med og uten co. Veldig trivelig :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Sjøløve

Mmmmm - herlig gjensyn, Anita, både med deg og med Naxos  :flower:  :flower:

Gleder meg til flere bilder  :cheers:  :cheers:  og beskrivelser  :cheers:  :cheers:

Holder på å klore ned en reiseberetning selv fra turen vår, det blir i ord og ikke i bilder denne gangen siden fotoapparatet mitt druknet underveis  :crybaby:  :crybaby:
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Anita

Quote from: \"Ole\"Herlig Anita! Gleder meg til fortsettelsen!
Kult med Fader Jakob. Den spilte de på Blue Star Paros sommeren 2008 også, og det hadde jeg helt glemt. Morsomt! Først trodde jeg det var en alarm, men da jeg kjente igjen sangen, var det ingen tvil om at dette ikke var noen vanlig alarm. :smile:

Hva heter forresten studioet dere bodde på?

Tusen takk Ole  :cheese:

Jeg lurte også på hvor musikken kom fra et lite øyeblikk før jeg forstod at det var porten. Synes det er en utmerket ide med musikk til senking av porten :flower:

Vi bodde på Studio Kalergis og var kjempefornøyd. Herlige lyse/trivelige store rom med ypperlig beliggenhet. \"Husverten\" på Kalergis er bare velvilligheten selv, det første han sørget for var at vi noterte ned mobilnr. hans og lovde å ringe --- uansett når --- hvis vi fikk noen som helst problemer..... det er service det  :cheese:

Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Anita

Quote from: \"Sjøløve\"Mmmmm - herlig gjensyn, Anita, både med deg og med Naxos  :flower:  :flower:

Gleder meg til flere bilder  :cheers:  :cheers:  og beskrivelser  :cheers:  :cheers:

Holder på å klore ned en reiseberetning selv fra turen vår, det blir i ord og ikke i bilder denne gangen siden fotoapparatet mitt druknet underveis  :crybaby:  :crybaby:

Hei Sjøløve og takk for sist.... veldig hyggelig å treffes på Naxos  :flower:

Huff ja... du var litt uheldig med kameraet, enda godt at du ikke ble skadet da  :cheese:

Klem fra Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Anders

:-)
Hei Anita! Vil bare bemerke at den\"musikken\" jo egentlig er ment som en alarm... sikkert mange av oss turist-tullinger som har begynt aa labbe paa land femti meter fra kaikanten :-)

Ole

.....ja, for det er jo alarmen som brukes til musikken også (hvis jeg ikke husker helt feil).

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | Today at 11:55:12
Værmeldingene er ikke helt enige, men det er mell...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...