Logg inn med Facebook eller Google!

Tid mellom flyene

Started by Heidrun, 21. Sep 09, 08:28:29

Previous topic - Next topic

Heidrun

Hei.
Har sett på flytider og diverse. Noe som jeg stort sett har bekymra meg for er at i enkelte ganger så er det under 1 time fra flyet lander til det flyet man skal ha viderer letter. F.eks i Athen og videre til Chania eller Haraklion.
Vil flyet vente på deg når man har kjøpt en bilett for hele reisen eller kan man  i enkelte tilfeller forvente at flyet letter uten deg.
For 1 time fra et fly lander til neste fly letter vil være veldig snaut nå man  må hente bagasjen og gjennom kontrollen for å sjekke sakene sine inn igjen på neste innsjekking. De fleste innsjekkinger stenger jo 1 time før avgang.
Er det noen av dere som har erfaring med dette
Yamas til livet og til

Gro

Minste jeg har hatt er 1t og 25 min og det har vært passelig. somregel er man jo litt forsinka og da er det godt å ha litt tid:-) Pluss at jeg liker å få tid til å gå ut å ta en røyk da;-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Marit

Kan jo hende at du kan få sjekket bagasjen helt frem. Det fikk jeg da jeg reiste fra Kos et år med Aegean Kos til Athen og SAS videre til Oslo (nå hadde jeg der så godt tid at det ikke ville vært noe problem å hente bagasjen og sjekke inn på nytt).
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

polyanna

Quote from: \"Heidrun\"Vil flyet vente på deg når man har kjøpt en bilett for hele reisen eller kan man  i enkelte tilfeller forvente at flyet letter uten deg.
For 1 time fra et fly lander til neste fly letter vil være veldig snaut nå man  må hente bagasjen og gjennom kontrollen for å sjekke sakene sine inn igjen på neste innsjekking. De fleste innsjekkinger stenger jo 1 time før avgang.
Er det noen av dere som har erfaring med dette
QuoteSåvidt jeg husker er det sånn at selv om en har kjøpt gjennomgående billett/for hele reisen - uten at det nødvendigvis er med samme flyselskap - kan en ikke forvente at flyet venter på en. Fordelen med gjennomgående billett er vel at en blir ombooket til neste fly, og at en får dekket overnatting der det er aktuelt. Har erfaring her, kjedelig å måtte overnatte eller å tilbringe en hel dag på flyplass.

Gjennomgående billett betyr ikke at bagasjen automatisk innsjekkes videre.  En gang prøvde vi å få holdt igjen flyet, til ingen nytte - det vi var ombord i fra USA landet 10 minutter før neste fly skulle ta av i Amsterdam (forsinkelse pga værforhold). Måtte da selv hente bagasjen på båndet og sjekke den inn videre.

Kjøper en enketlbilletter på økonomi, og ikke stiller opp til forventet tid for innskjekking for neste flight, får en neppe refundert billetten. Men det kan du jo lese om på flyselskapenes nettsider. Jeg for min del tar i betraktning at billetten kan gå tapt i sånne tilfeller. Og trygghetsmarginen min er da absolutt mer enn 1 time. Enten det er gjennomgående billett eller ikke, synes det er slitsomt og stressende å ikke legge inn nok tid. Men der er vi jo forskjellige, noen tar sånt med stor ro.

Er det ikke noe om en 2 timers regel mellom flyene når det gjelder rettigheter for passasjerer?

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...