Logg inn med Facebook eller Google!

Platanias

Started by Gro, 19. Sep 09, 17:32:58

Previous topic - Next topic

Gro

Quote from: \"Anita\"Hei Gro  :flower:

Hvis du (dere?) drar til Chania må dere oppsøke To Xani. Kjempegod mat, ypperlig service og ikke minst sjarmerende beliggenhet.

To Xani ligger rett ved inngangen til den jødiske synagogen i en blindgate, noe som gjør at en sitter helt utenfor resten av \"tråkket\" i sidegaten.

Hilsen Anita
Hei Anita:-)


Takk for svar  :flower: En dag til Chania blir det helt sikkert :-) Har jo bodd i Kato Stalos og da tok vi bussen dit flere kvelder, så vidt jeg husker tok det ca et kvarter.
Jo jeg har fått med meg at den er veldig bra, bla annet fra dine tips:-)
Har du vært i Platanias?
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Gro

Quote from: \"Morten\"Tenk at dere skal til Platanias.  :compress:
Da må jeg hive meg utpå her i påvente av Heidrun.

Vi har vært der de siste 5-6 åra og synes det er topp. Vi bruker Platanias og Agia Marina som base og reiser rundt på Kreta. - Det er litt hva en gjør det til selv. Kreta er stor.

Jeg anbefaler Panorama resturang som ligger på tur opp til gamle Platanias. Få med dere solnedgangen derifra.
http://www.hellasforum.net/index.php?name=ForumsPro&file=viewtopic&t=3691&start=15


Ellers så avslutter vi ofte kvelden på Cafe Cafe , rett ved torvet/taxi holdepl. Der Yiannis , Yannis og Dimitri er kelnere og serverer de drinkene dere vil ha.

Stranden fra båthavna og retning mot Agia Marina er fin den. Kanskje litt stenete i starten, men går dere mot Agia Marina blir det mere og mere \"barnevennlig\". Da passerer dere også Resturrang Mitsos, som er nevnt andre steder her i forumet.  

Like ved båthavna ligger strandas beste snackbar \"Carpe Diem\". Der Dora og Maria yter topp service hele dagen.

Men dere må jo også da ta en tur inn til Chania, vil der anbefale To Xani, som også Anita og Ole har anbefalt.
http://www.hellasforum.net/index.php?name=Content_6&pid=17

Æ sei bærre - håpe dåkk får en riktig fin tur te \"mitt Hellas\"   :flower:

Hei igjen Morten:-)
Bare lurte på om du noen gang hadde laget en egen tråd om Platanias noen gang? I tilfelle kan du gi meg link til dennne? :flower:
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Anita

Quote from: \"Gro\"
Quote from: \"Anita\"Hei Gro  :flower:

Hvis du (dere?) drar til Chania må dere oppsøke To Xani. Kjempegod mat, ypperlig service og ikke minst sjarmerende beliggenhet.

To Xani ligger rett ved inngangen til den jødiske synagogen i en blindgate, noe som gjør at en sitter helt utenfor resten av \"tråkket\" i sidegaten.

Hilsen Anita
Hei Anita:-)


Takk for svar  :flower: En dag til Chania blir det helt sikkert :-) Har jo bodd i Kato Stalos og da tok vi bussen dit flere kvelder, så vidt jeg husker tok det ca et kvarter.
Jo jeg har fått med meg at den er veldig bra, bla annet fra dine tips:-)
Har du vært i Platanias?


Vi kom oss aldri til Platanias den ene uken vi var der nede. Det ble strand og selve Chania på oss  :flower:

Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Frost

Har du lest andre Platanias tråder her inne? Jeg har svart i flere tidligere tråder, men det er jo helt umulig å finne tilbake til de, når man ikke har startet de selv.

Platanias har sin sjarm. Vår først Hellas tur var hit. Det ga jo mersmak til Hellas, selv om vi ikke har lyst til å dra tilbake til akkurat Platanias. Men hadde gjerne dratt dit om muligheten kom, og det ikke var noen andre alternativer, som for deg denne gangen. :)

Nærheten til Chania er jo der, og så er gamlebyen med de flotte restaurantene veldig sjarmerende. Utsikten er helt fantastisk, og solnedgangen får man på kjøpet. Vi spiste mest der oppe, og Astrea som ligger helt øverst, og Sunset ble våre favoritter. Panorama som andre liker var ikke vi helt fornøyd med.

God tur!

Jeg har forresten flere Plataniasbilder i galleriet mitt. :)

Heidrun

Ja hvor skal jeg begynne. Platanias har absolutt sin sjarme. Hvis man ikke liker andre turister da velger man selvsagt ikke Platanias. Men stedet er absolutt å anbefales. Gamlebyen som nevnt med masse sjarme og gode restauranter. I september har stedet falt litt til ro og man får et anet syn på dette stedet enn hvis man er her i Juli. Nærheten til Chania er der. Balos, Fallasarna og den vestre siden av Kreta er et must ihvertfall for meg. Restauranter som virkelig kan anbefales er ganske mang. Favoritten er nok Mitsos i Aghia Marina. Men det er mange som virkelg er gode i selve Platanias. Men jeg kan nok fortsette og fortsette når det gjelder anbefalinger før jeg får lyst til å hoppe på et fly og bli med
Yamas til livet og til

Frost

Vi var der i mai/juni, så det var ikke så ille da. Det er nok mer folksomt midt i sesongen. En høsttur dit er helt sikkert noe helt annet enn midt i fellesferien. :)

Gro

Tusen takk Heidrun og Frost:-) jeg får nok bare grave videre i kreta trådene:-)
Har som sagt funnet lite som går på Platanias. Men takk for tips om bilder på siden din Frost:-) Da vet jeg jo litt mer hvor jeg skal lete:-)
Og jeg gjentar; Legg gjerne inn bilder i denne tråden :-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Tjorven

Jeg må nok bare innse at det ikke blir flere Hellasturer på meg i år. Fristelsen er bare så stor, og jeg kan motstå alt unntatt fristelser, men noen ganger blir drømmene stoppet av realiteten :(
Men dere får det nok helt toppers, så kos deg litt for meg også, Gro ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Hvilket selskap reiser dere med og hvor skal dere bo, forresten?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Morten

Quote from: \"Gro\"
Quote from: \"Morten\"Tenk at dere skal til Platanias.  :compress:
Da må jeg hive meg utpå her i påvente av Heidrun.

Vi har vært der de siste 5-6 åra og synes det er topp. Vi bruker Platanias og Agia Marina som base og reiser rundt på Kreta. - Det er litt hva en gjør det til selv. Kreta er stor.

Jeg anbefaler Panorama resturang som ligger på tur opp til gamle Platanias. Få med dere solnedgangen derifra.
http://www.hellasforum.net/index.php?name=ForumsPro&file=viewtopic&t=3691&start=15


Ellers så avslutter vi ofte kvelden på Cafe Cafe , rett ved torvet/taxi holdepl. Der Yiannis , Yannis og Dimitri er kelnere og serverer de drinkene dere vil ha.

Stranden fra båthavna og retning mot Agia Marina er fin den. Kanskje litt stenete i starten, men går dere mot Agia Marina blir det mere og mere \"barnevennlig\". Da passerer dere også Resturrang Mitsos, som er nevnt andre steder her i forumet.  

Like ved båthavna ligger strandas beste snackbar \"Carpe Diem\". Der Dora og Maria yter topp service hele dagen.

Men dere må jo også da ta en tur inn til Chania, vil der anbefale To Xani, som også Anita og Ole har anbefalt.
http://www.hellasforum.net/index.php?name=Content_6&pid=17

Æ sei bærre - håpe dåkk får en riktig fin tur te \"mitt Hellas\"   :flower:

Hei igjen Morten:-)
Bare lurte på om du noen gang hadde laget en egen tråd om Platanias noen gang? I tilfelle kan du gi meg link til dennne? :flower:


- Nei da det har ikke blitt noen Platanias tråd. Vi har vært like mye i Chania på kveldene. Det er litt mere å se der. Platanias er stort sett bare den gamle hovedveien med butikker og resturanger på hver side. ... og stort sett bare skandinaver. Buss inn til Chania kostet 1,70 Euro og taxi ca. 12 euro fra Platanias.
Κρήτη στην καρδιά μου.

Ninette

Hei Gro!

Har du noen spesielle ønsker for ferien din utover sol og bad og gode tavernaer?

Platanias ligger veldig gunstig til hvis du vil se deg litt om, enten til fots, på sykkel eller med bil. Og det er mye flott å se, blant annet flere idylliske landsbyer litt inne i landet.

Jeg var forresten innom i Agia Marina for noen dager siden for å spise lunch, og der var det stille og rolig. Sikkert likedan i Plantanias :-)

vh Ninette
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Gro

Quote from: \"Ninette\"Hei Gro!

Har du noen spesielle ønsker for ferien din utover sol og bad og gode tavernaer?

Platanias ligger veldig gunstig til hvis du vil se deg litt om, enten til fots, på sykkel eller med bil. Og det er mye flott å se, blant annet flere idylliske landsbyer litt inne i landet.

Jeg var forresten innom i Agia Marina for noen dager siden for å spise lunch, og der var det stille og rolig. Sikkert likedan i Plantanias :-)

vh Ninette

Hei Ninette:-)

Koselige landsbyer tror jeg nok blir et must for meg å finne slik at jeg kan føle at jeg er i Hellas:-) Lurer på hvor lang tid det tar til Palchora på sydkysten (sikkert feil skrivemåte...;)Kunne tenkt meg en dagstur dit :-)
Fornøyd med at det er stille og rolig og at den værste turistsesongen er over:-) Er du på Kreta nå?:-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...