Logg inn med Facebook eller Google!

Om \"Hvor er dette?\"

Started by Ole, 10. Aug 09, 15:29:27

Previous topic - Next topic

Ole

Her er den store tippeavdelingen i Hellasforum! Legg inn et bilde, og folk kan tippe hvor bildet er tatt. Opprett en ny tråd når du legger inn et bilde. Tråden skal hete \"Hvor er dette? + Nr. i rekken av tråder\", f.eks. \"Hvor er dette? 12\". En oppgave (tråd) trenger ikke være løst for å starte en ny. Vi kan godt ha flere tråder gående samtidig. Håper flest mulig vil bidra!

stein

Hva med en liten historie bak bildet? Sikkert en grunn til at du viser akkurat dette bildet. Så kanskje vi blir interessert i stedet?
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Ole

God ide! Fyr løs dere som ønsker det.

Ole

Ellers så må jeg si at jeg syns det er utrolig morsomt å prøve å løse oppgavene! :cheers: Og flere nye steder er notert på \"must see-listen\" min.

Ole

Når en oppgave er løst kan trådstarter godt gå inn i første innlegg og tilføye \"Løst\" til tittelen. Takk! :smile:

stein

Jeg har blitt helt hekta!
Navigare necesse est, vivere non est necesse

bengalow

Jag tycker att detta har flippat ut helt och hållet! Det måste väl finnas en slags möjlighet att ta reda på varifrån bilden är!? Eventuella kännemärken från ön, staden eller var det nu är, kanske har bilden varit med i reseskildring el. dyl. Att gissa sig fram till var en båt ligger för ankar, när man visar aktern på en båt och inget mer...eller en dimhöljd kontur av en ö, som skulle kunna vara vilken som i hela Grekland. Nej, skärpning ni som vill att vi skall försöka komma fram till ett rätt svar. Några tips, konturer eller annan vägledning måste till i bilden. För ni vill väl att vi skall kunna veta varifrån bilden är tagen??
Man bör helt enkelt kunna känna igen vyen på något sätt....
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Anders

Jo, jeg er tildels enig med deg, Bengan. Men for min egen del føler jeg meg IKKE truffet... ettersom den \"dimhøljde kontur\" jeg har lagt ut faktisk er det eneste man kan se fra et sted svært mange har besøkt...

bengalow

Förvisso Anders, men t.ex. solen hade kunnat hjälpa till att \"identifiera\", om den funnits med. Jag måste säga, och jag tror du håller med, att det är extremt svårt, för att inte säga omöjligt att identifiera....
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Anders

I prinsippet (? som om jeg har noen! :-) ) så er jeg enig. Men kanskje dette alternativet ville være litt for enkelt?

stein

Anders øy i disen synes jeg er en kjempeutfordring å løse. Har antakelig brukt 4 timer hittil på leting etter svaret. Bra Anders!
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Sjøløve

Jeg er ikke helt enig med deg her, Bengalow, i at gjetteleken har tatt helt av.  
Noe av meningen med denne tråden er etter mitt syn at vi får noe å bryne oss på.  Om man ikke finner noen bestemt ledetråd på et bilde som viser til hvor det er fra, kan det jo være artig å prøve resonnere seg fram til et svar. Evt. spørre trådstarter om  et hint eller to om oppgaven viser seg for vanskelig.
Min tanke med å legge ut bildet av akterenden på seilbåten var å sette i gang litt tankevirksomhet om ingen kjente igjen eksakt det som finnes på bildet av omgivelser.
Mange master betyr mange båter som igjen betyr en stor havn - hvor i Hellas finner vi store havner med nummererte plasser osv osv.
Dessuten er jeg ganske sikker på at noen på forumet som har vært i marinaen på Kos vil være i stand til å kjenne igjen noe av motivet på bildet.  Stein tok det jo ganske kjapt.
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...