Logg inn med Facebook eller Google!

Sporadene midt i juli 2009

Started by kaka, 03. Aug 09, 20:38:33

Previous topic - Next topic

Barbro

En båttur som den du beskriver,kaka,hadde jeg nok mellom Leros og Kos for noen år tilbake..vi kom da omsider fram..og etter \"vår tur\" ble alle videre overfarter den dagen innstilt.Jeg blir ekstremt fort dårlig når underlaget blir ustødig,så jeg er også veldig på vakt ang båtreiser.
Nå har det seg nå sånn at det var storm da jeg dro over til Danmark nå i august..pga av været var jeg så nervøs at jeg kunne ikke sove natta før overfarten..men..oh lykke..en reisesykepille redda meg.Uvel ble jeg,ikke minst av å høre bæreposer fylles av mageinnhold rundt meg,men..det gikk bra :flower: !
Ikke la dere skremme fra å øyhoppe..ty til medisinens verden,og opplev gleden over reisemål dere ønsker :flower: .
Ser fram til dine videre betraktninger,kaka..herlig lesning.
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

kaka

Jeg lurte fælt på hvor dere holder hus., Anne! Så på et bilde der du beskrev det, men fikk ikke helt fatt på detaljene i forklaringen din. Likevel skjønte jeg at det ikke kunne være langt unna byen. Men at det er så nær, da. Bor dere inn første innkjøring på venstre hånd? På andre siden var det jo bare sauer (lurte forresten på hva de egentlig spiser, gresset var jo helt tørt og nedgnagd)
Var dere også nedover midt i juli , eller holder dere unna den \"værste\" tiden?
KariK

kaka

15. Aug 09, 15:33:04 #62 Last Edit: 29. Oct 11, 21:24:46 by kaka
Tross intens varme, og tørke, var det mulig å finne mange fine blomstermotiver. Ved gjerdet langs bilveien, rett overfor Annas supermarked, fant jeg et annet stadie av den blomsten som har gledet sa mange av oss nedover, (var det vandreblomst Mafi kalte den)
Jeg slet veldig med å prøve å få til et klart bilde av planten i overgangsalderen (uten å lykkes helt med det). Det føltes ikke helt trygt å stå der, med bilene susende tett på.
KariK

Anne

Vi holder hus på høyre side når du går oppover, mellom sauene og hovedveien i samme hus som motorsykkelutleien. Nærme byen, stranda og det meste, men sammtidig på \"landet\". Midt i smørøye for meg som bor i \"ødemarken\" her hjemme med bilavstand til alt og stillhet så det holder. Derfor passer Skiathos bedre for meg enn Skopelos, for stille der, uten at jeg er noe festemenneske. Jeg er nok litt Ole Brumm, ja takk begge deler og jeg vil velge selv...stillhet eller liv og røre.                      Kan du plassere leiligheten nå ?
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

kaka

Ja, nå vet jeg hvor dere bor! Naboer, gitt! Men jeg kan ikke si jeg så hus jeg kjenner igjen som nr. 5. Jeg er ikke alltid nok observant, men nå skal jeg slå opp tråden din igjen, og sjekke!
Beliggenheten ifht by og strand fant jeg også ganske ideell. Særlig når jeg erfarte at jeg ikke behøvde gå langs bilveien inn til byen. Stedet med motorsykkelutleie var mitt første \"festepunkt\", med tanke på å finne tilbake om kvelden, - og det fungerte veldig bra! Jeg pustet lettet ut da jeg kjente igjen navnet på stedet og skjønte at jeg ville finne hjem for natten!
KariK

kaka

Nå har jeg bladd meg gjennom tråden din, Anne. Det er jo så fint der! Virkelig idyllisk! Kjempekos å lese om Sofia og geitene og hønene,- og i det hele tatt! Jeg har ikke vanskelig for å forstå at dere trives, og jeg tror nok jeg hadde likt å besøke Skiathos bedre på et annet tidspunkt.

- Det var bare det at det var så overveldende fullt av folk, - nesten over alt! Første kvelden gikk jeg til buss\"sentralen\" for å sjekke litt. Da kom det inn en buss, stapp full av folk, - og det \"tøt\" ut ungdommer. De virket svært fornøyd, de! Jeg var noe overrasket over at bussen så ut som den inneholdt mennesker tilsvarende en to-etasjes buss, såpass sent på kvelden. Men fant etterhvert ut at de kom fra en lang dag på strendene lengs veien.
Jeg sjekket busstider, og så at det gikk busser i ett kjør, så jeg regnet med at det ikke skulle bli noe problem.
Første måltidet nøt jeg på en pizzarestaurant ved vannkanten, lengt borte på kaia. Fint å sitte slik, helt ved vannet, og se på livet der ute, - ikke minst på fiskene som danset med maten som ble kaste ut, Morsomt syn!
KariK

Annlaug

Har vært en fornøyelse å følge din tur til Skopelos og håper det kommer mer fra Skiathos. Tror nok Skiathos er noe anderledes i juli enn tidlig juni eller september når vi har vært der. Vi har ikke opplevd store folkemengder og heller lite med ungdommer så vil gjerne høre om dine opplevelser på godt og vondt.
Båtturen hadde skremt vettet av meg. Jeg blir ikke syk bare redd og det finnes det ikke medisin for så lite øyhopping med meg :(

brit

Det var da en voldsom båttur...jeg tror nesten jeg hadde valgt å hoppe over bord. Jeg liker nemlig ikke båt, hvis ikke de er så store som Hurtigruta da. Jeg vil IKKE reise med Flying Dolphin, men fergene går til nød. Flying Cat er også sånn nogenlunde, men forstår ikke hva det var du reiste med??. det må være noe de hadde satt inn ekstra i høysesongen. Aldri vært borti noe sånt og jeg har reist endel ganger mellom Skopelos og Skiathos.
Bortsett fra det...nå gleder jeg meg ubeskrivelig til å dra , særlig etter denne tråden med kjære og kjente steder og fin fortelling.
Ikke vær engstelig for å fortelle om dine opplevelser på Skiathos...vi vet at det er nesten bare ståplass der i høysesongen, men nydelig i juni og september. Som Anne sier vi er forskjellige og det er jo det som er fint, tenk om vi skulle klumpe oss sammen på et sted alle sammen?
Vi, Erik og jeg er litt spesielle kanskje...vi elsker begge øyene, men \"hjemme\" er Skiathos.
Gleder meg til mer.

kaka

15. Aug 09, 17:05:51 #68 Last Edit: 29. Oct 11, 21:25:39 by kaka
Det er så hyggelig å lese kommentarene deres, - så hyggelig at jeg har gledet noen med mine beretninger fra Skopelos!
Ja, båtturen var ille, og jeg tenker og at jeg var mer redd enn kvalm (andre hadde det nok mye værre enn meg). Men jeg tror nok denne båten var særdeles lite god på å ta kraftig sjø. Ferga vi hadde til Skopelos var jo bare en fornøyelse, selv om vi da også måtte til Agnondas pga været.
- Når det gjelder  å klumpe oss på samme sted alle sammen, var det litt den følelesen jeg fikk enkelte steder på Skiathos. Men slett ikke alle steder!
Jeg lærte meg etterhvert at gamlebyen var \"mitt\" område. Der kunne jeg rusle rundt og suge inn akkurat en slik atmosfære jeg liker så godt. Så fort jeg kom ut i gater (eller smug) uten tavernaer, var det nesten folketomt.
KariK

ouzolina

Dit billede smal utsikt.jpg er fra Skiathos :-)
Skopelit på deltid

kaka

15. Aug 09, 18:01:18 #70 Last Edit: 29. Oct 11, 21:26:40 by kaka
Quote from: \"ouzolina\"Dit billede smal utsikt.jpg er fra Skiathos :-)

Takk Ouzolina! Jeg klarte ikke å plassere det helt..
- Ellers var jo gamlebyen full av idyller; trange smug, og koselige tavernaer, der den ene nesten gikk over i den andre og eierne småertet hverandre mens de stakk innom hverandre. Spesielt gjaldt det Gravisi og Mesogia. Lurer på om gutta var brødre?
Jeg endte opp med å spise resten av kveldene på tavernaer i gamlebyen. Kjempkoselig atmosfære
KariK

brit

Åh..så koselig! Ouzelina har helt rett ang. første bildet. Ingen tvil Skiathos!

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 26. May 24, 19:03:20
Ser at kursen var bedre i Eurobank og i butikkene ...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...