Logg inn med Facebook eller Google!

Drömmar, som ni har gjort till sanna...

Started by Riitta, 02. Aug 09, 14:16:29

Previous topic - Next topic

-POE-

Jag skulle vilja göra en långresa med husbil runt Grekland, helst några vårmånader.. Det är bara lottovinsten som saknas!

//PO
//PO

Riitta

Då är det ju inte så mycket som saknas PO :clown:

Riitta

-POE-

Precis, tre små jäkla siffror, hur svårt kan det vara?

//PO :-)
//PO

brit

Drømmer ja......
Hittil har jeg bare vært i Athen og på øyene i Sporadene (ikke Skyros), men har en drøm om å se Patmos, Peleponnes, Parga...det ble visst bare P-er  og div. andre steder...det legges ut så mange flotte bilder her. Jeg innser at jeg rekker ikke alt.
Har også i mange år hatt et ønske om å se Evia som vi ser fra Skiathos når været er klart.
Et laaaaaangt opphold er også høyt på listen.

Katherina

:drunken: Jeg har nok en felles drøm som deg POE. Jeg har i mange år drømt om å få rå til å kjøpe meg bobil og å reise et helt år. Da er drømmen å reise sørover i Europa, til litt god til i Mellom Europa og spesielt i Sveits ( jeg har bodd her i nesten et år for mange, mange år siden) også sette kursen mot Hellas og da spesielt nord i Hellas, men også rundt på Peloponnes.  :drunken:

Men så var det disse penga og tid. For jeg må jo jobbe for å få penger. Dessuten må det skje snart før vi blir for gamle. Men jeg drømmer fortsatt.

Eller en annen drøm jeg har felles med dere andre er å kunne være i Hellas overlengre tid og da helst utenom turistsesongen.

Jeg har opplevd påsken i Kardamili en gang, men ønsker virkelig å få oppleve denne på nytt. Sammen med noen venninner som også er glad i Hellas har vi så smått begynt å planlegge tur påsken 2011. Håper dette går i oppfyllelse.
 :cheers: Akkurat nå drømmer jeg om gode dager på Lesvos i august :cheers:

filhellener

Jeg drømmer jo (nesten) til enhver tid om Hellas, gjenopplever ferier via bilder, tenker på alle gode opplevelser og jeg er stadig aktiv med planlegging / har alltid en ny tur på gang.... i hodet .... :flower:

Av mer konkrete drømmer jeg har hatt i flere år har jeg fått virkeliggjort to :love4:

Det jeg hadde ønsket meg l e n g s t var å oppleve en konsert på Herrod Atticus i Athen!
- den opplevelsen har jeg hatt to ganger  :iconbiggrin:  
- riktignok ikke med Nana Mouskouri, som var min første greske favoritt, hun v a r en del av drømmen!

En deilig septemberkveld i  år 2000 opplevde vi EROTOKRITOS med sang bl a av Marios Frangoulis musikken er av Yannis Markopoulos.

Siden dette er et \"Musical Opus from the poem of Love by Vitzentzos Kornaros\" gikk vi jo glipp av det meste av det verbale  :colors:  
MEN - stemningen, s a n g e n , kostymene og omgivelsene - en stor opplevelse  :cheers:
Et deilig minne er det også at vi etter forestillingen,
så sent som kl 01.30, kunne få litt god mat og drikke u t e på et hyggelig sted i Plaka   :iconbiggrin:

Nana Mouskouri fikk jeg senere gleden av å få besøke backstage etter en konsert i København  :flower:
- jeg var dessverre såpass preget av stundens \"alvor\" at jeg bare såvidt fikk stotret fram noen få ord på gresk og levert henne blomstene jeg hadde med  .... det var  hvite roser selvfølgelig, med blå og hvite silkebånd  :love1:

Den andre konserten jeg har opplevd LIVE på Herrod Atticus var noen år senere,  i 2003 - det var med to virkelig store favoritter :

 DALARAS OG GLIKERIA  :cheers:  konserten het
A TRIBUTE TO MINOR ASIA og var en spesiell og s t o r opplevelse  :love7:

2 0 0 3 ble et spesielt år,  det året fikk jeg også oppfylt den andre drømmen min :iconbiggrin:

Det var å kunne ta et greskkurs i Hellas  :iconbiggrin:
OG - med sommerfugler i magen reiste jeg alene til Ikaria i 2003!

Kurset, i regi av Hellenic Culture School, ble holdt i den lille landsbyen Arethoussa, noen km ovenfor Karavostasi og Evdilos.
Kurset/opplegget var virkelig seriøst og selv om det kun var et 14 dagers kurs hadde jeg stort utbytte av det  :iconbiggrin: - det jeg kunne av gresk var selvlært, og jeg hadde \"tusen\" spørsmål, mange brikker falt på plass for meg og jeg lærte litt  nyttig gramatikk.
Vi hadde også mange fine opplevelser utenom undervisningen  :iconbiggrin:

Å kunne gjennonmføre drømmer er deilig  :flower:

Den drømmen jeg fortsatt har deler jeg med flere i Forumet - det er å kunne være i Hellas lenger enn noen ferieuker :iconbiggrin:

Med en AFP tilværelse i siktet skulle den drømmen også kunne gjennomføres i løpet av et par års tid  :love7:
Kari

Riitta

Inga dåliga drömmar som har gått i uppfyllelse för dig Fillheneller :cheers:
Den där med Dalaras och Glikeria  samt språkkursen skulle jag själv gärna varit med om :bom:
Fast Dalaras har jag ju sett och hört med Remos :flower:

Riitta

Riitta

Min dröm att vara i Hellas en tid och plocka oliver, och samtidigt försöka lära mig mer av språket verkar inte så omöjlig länge :cyclopsani:
På Garden Villa på karpathos (där vi bodde) fanns ju några olivträd.
Pratade med Minas (som tog väl hand om oss varje dag) ifall han hade flera träd. Det hade han ju gott om. Berättade då om min dröm och han sade att det inte var några problem och komma och plocka :bom:
Han pratade nästan bara Grekiska till mig redan nu, så språket skulle nog få sitt också :drunken:
Så nu när det inte är så långt kvar tills att jag inte jobbar längre, så kanske jag sticker dit november nästa år :cyclopsani:

Riitta

Tjorven

Ååå, så herlig å høre Riitta, at du høyst sannsynlig får drømmen din oppfylt. Kanskje var det ingen tilfeldighet at du havnet på Garden Villa, men et skritt i riktig retning for å oppnå drømmen din ;) Ønsker deg all lykke til på veien :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...